Weird West Recenze Recenze Weird West, fantastického debutu z temného divokého západu

Recenze Weird West, fantastického debutu z temného divokého západu | Kapitola 2

Jaroslav Burda

Jaroslav Burda

17. 6. 2022 16:15 1

Seznam kapitol

1. NA TEMNÉM ZÁPADĚ 2. KAPSY PO OKRAJ 3. VADY NA KRÁSE

Vydavatelství Devolver Digital se zase povedl majstrštyk. Z vod nezávislých vytáhl studio WolfEye Studios, a i když o jeho schopnostech svědčily už schopnosti a zkušenosti zakladatelů, prvotina Weird West dokáže velmi příjemně překvapit.

Reklama

HRAJTE SI!

Zbrusu nová IP Weird West na to jde trochu odlišně. Vlastně hodně odlišně. Prostředí starého divokého západu zůstává, ale hra se mění po vzoru např. hrubě nedoceněného akčního RPG Seven: The Days Long Gone. To znamená absenci tahových soubojů a volby z palety schopností hrdinů. Tu zde nahrazují rychlé přestřelky v reálném čase, do kterých však můžete zakomponovat například bullet time. Nelítostné přestřelky, které s vaším životem skoncují v řádu milisekund (jde o twin-stick shooter), lze ovlivnit nejen výbavou, vylepšováním zbraní, ale i perky a speciálními schopnostmi. Největším game changerem se však jednoznačně stává vaše vlastní kreativita či naopak omezenost. Mnoha obtížným místům se lze vyhnout kradmým postupem, kdy se o slovo přihlásí paklíče, tichá likvidace, přiškrcené lapání po dechu a schovávání těl. 

Do slepiček se nekope!

Jindy obtížnou pasáž jednoduše obejdete – co to zkusit po střechách? Proč si ale nezpestřit průchod nachystáním zákeřných pastí (má oblíbená šrapnelová mina) a nevyužít olejové lampy a stodoly, s příkladně uskladněným VELMI suchým senem? Nebo z jiného soudku: což takhle začít delikátním škrcením, následně využít svého šarmu a udělat si z nepřítele spojence v boji a posledního nešťastníka skopnout přímo do ohniště? Inu, jaké si to uděláte, takové tu budete mít a věřte mi, že čím nápaditěji si budete počínat, tím poletí křivka zábavnosti výše. A pamatujte, že do slepiček se nekope! Nezřídka jsem se přistihnul při loadování jedné a té samé situace/oblasti stále a znovu, ne snad proto, že bych nebyl schopen daným úsekem projít, ale abych vyzkoušel ještě šílenější a efektivnější, čili zábavnější kombinaci. 

NAPAKUJTE SE!

Během svého putování se setkáte s řadou zajímavostí a skutečně pestrou paletou oblastí. Nejen vyprahlou prérií plnou kaktusů a kamení. Oblasti jsou rozsekány na jednotlivá území, někdy arény, pospojováné náhodnými přepady a setkáními. Putování se odehrává na nádherně zpracované mapě, kterou postupně odhalujete, jak putujete od města k městu, od úkolu k úkolu (pozor, některé mají časový limit). Pamatuji si jak mě náhodná setkání například ve vousatém Falloutu 1 a 2 přišla po nějaké době únavná, zde se však podobný pocit nedostavil. Cestou můžete narazit na bandity či obchodní karavanu, doplnit zásoby, ale jsou tu také odměny vypsané na hlavy zločinců či můžete vykopat ukrytý poklad, pokud tedy máte použitelné adekvátní náčiní. 

Recenze Weird West, fantastického debutu z temného divokého západu
i Zdroj: Hrej.cz / Jaroslav Burda

Ostatně je záhodno prošmejdit každý kousek mapy a nenechat kámen na kameni; mnohdy si tak přijdete nejen k nějakému tomu dolárku navíc, ale objevíte řadu poznámek, dopisů, ale také jídla (lze upravit a zvýšit tak jeho účinky), kořalky, a především důležitých nástrojů. Bez lopaty a krumpáče jste jako bez ruky. A to, že se nemůžete někam dostat přes zamčené dveře, ještě neznamená, že dovnitř neproniknete třeba světlíkem na střeše (nebo jednoduše dveře odpálíte dynamitem). Průzkum je skutečně zásadní a vašim nenechavým křeččím povahám by neměly uniknout komíny na střechách, skrytá místa za závaly v dolech, vyplenit se dají hroby, vytěžit ruda a samozřejmostí jsou zásuvky, skříně a kasy. Opět platí, že to, jak se ve hře "napakujete", záleží čistě na vašem přístupu a pečlivosti. Jen si musíte dávat pozor na svou reputaci, aby vaše podobizna neskončila na pověstném wanted plakátu. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama