Weird West Recenze Recenze Weird West, fantastického debutu z temného divokého západu

Recenze Weird West, fantastického debutu z temného divokého západu

Jaroslav Burda

Jaroslav Burda

17. 6. 2022 16:15 1

1. NA TEMNÉM ZÁPADĚ 2. KAPSY PO OKRAJ 3. VADY NA KRÁSE

Vydavatelství Devolver Digital se zase povedl majstrštyk. Z vod nezávislých vytáhl studio WolfEye Studios, a i když o jeho schopnostech svědčily už schopnosti a zkušenosti zakladatelů, prvotina Weird West dokáže velmi příjemně překvapit.

ROZMANITOST A SVOBODA

Slova, která mají vývojáři ze studia Arkane Studios napsaná velkými rudými písmeny ve vstupní lobby a na tabuli v zasedací místnosti. Možná i třikrát podtržená. Při odchodu z lůna autorů takových věhlasných značek jako Dishonored a Prey (2017), Raphaël Colantonio nezapomněl do papírové krabice s osobními věcmi přihodit výše zmíněné motto někdejších chlebodárců. Videoherní debut z pera nově založeného studia WolfEye Studios, Weird West, potěší všechny vyznavače svobodomyslnosti a pestrosti herního designu. Tu máš prérii, Coltovy šestiraňáky a hrej (Hrej?) si dle libosti!

• Doporučená cena: 39,99 € (Steam)
  • Potěší vás v případě, že: Milujete rozmanitost a pestrou hratelnost
  • Česká lokalizace: Ne
  • Bude vás bavit, pokud: Jste si užili předchozí hry od Arkane Studios
  • Nebude vás bavit, pokud: Nemáte rádi otevřený herní design a necháte se vodit za ruku

PRAPODIVNÝ DIVOKÝ ZÁPAD

Devolver Digital považuji za jedno z nejotřelejších vydavatelství, se záviděníhodným čuchem na kvalitní studia. Považte sami: Devolver zaštiťují bující, oceňovanou a především originální líheň nezávislých vývojářů; zmiňme jen několik příkladů z poslední doby, které se blýskly takovými majstrštyky jako Death's Door (Acid Nerve), Inscryption (Daniel Mullins Games), Loop Hero (Four Quarters), Carrion (Phobia Game Studio), Gris (Nomada Studio) či Observation (No Code). Co titul, to mezinárodní úspěch, překračující nezávislou scénu uhrovitých nerdů.

Do této vybrané společnosti nyní patří i WolfEye Studios Raphaëla Colantonia, který rozšíří portfolio Devolver Digital o žánrovou škatulku weird west. Ta zahrnuje obsáhlý žánrový mix westernu a hororu, westernu a fantasy, potažmo westernu a sci-fi. Svébytná škatulka, oblíbená nejen u podivínů, hltajících stránky s Johanem Hexem. Weird west, co by žánr, úspěšně penetroval nejen komiksový trh, ale i filmový průmysl, anime a ani herní odnož nezůstává pozadu, ačkoliv hry z tohoto prostředí bychom spočítali na prstech jedné ruky. Nejlepším příkladem z nedávné doby je mix fantasy/hororu a westernu Hard West (již se pilně pracuje na pokračování), od polského studia CreativeForge Games z roku 2015. Taktická, tahová akce, která se inspirovala u X-COM, Desperados a v pekle.