profile-image

Jaroslav Burda

Jaroslav Burda
Registrace 26. 4. 2015
ID 2752050136
Level 1
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100
...počat v podhorském městečku, obklopeném jizerskými kopci, věnuji se převážně přírodě, fotografování, hudbě a grafice. Mou životní vášní jsou louky, řeky a mokřady Jizerských hor, lesy, stráně a údolí Krkonoš, jejichž proměnlivé nálady a krásy se snažím zachytit na fotografiích. Jsem nadšený makrofotograf, amatérský entomolog - badatel, student runologie, knihomol. Rád poslouchám indické rágy a pohanskou hudbu v údolí řeky Jizery a vnímám ticho hvozdů vonících pryskyřicí a jehličím, obklopující horskou vesničku Kořenov.

Makrofotografii a entomologii se seriózněji věnuji od léta 2017. Mým cílem je zachytit přírodu ve své podstatě, půvabu a unikátnosti, tudíž bez nepřirozených úprav a nepatřičných zásahů do fascinujícího koloběhu života. V lesích a na pasekách mě pravděpodobně objevíte skloněného nad roztodivnými houbami, brouky, lišejníky a mechy. Naopak mě pravděpodobně nikdy neuvidíte ve společnosti lidí, na nákupech či baťůžkářských zájezdech. Na svět se dívám optikou vlka samotáře.

Mé makrofotografie: https://jaroslavburda.rajce.idnes.cz/
Mé grafické práce a rukodělná výroba: https://corvus-art.rajce.idnes.cz/
Mé články pro Muzikus: http://www.muzikus.cz/autori/jaroslav-burda/
Mé články pro Abyss: http://www.abysszine.com/redaktor.php?id=62
Mé stránky: www.NorahJones.cz
Nic tu není

Uživatel nemá žádné hry

Články

Preview Selaco, horkého adepta na krále boomer shooterů

Preview Selaco, horkého adepta na krále boomer shooterů

Nevím, jestli svět potřebuje další retro pixelartovou střílečku, pro které se mezi hráči vžil pojem boomer shooter, ale TUHLE, věřte mi, bezesporu chtít budete!

19. 8. 2022 19:10
2
Recenze Weird West, fantastického debutu z temného divokého západu

Recenze Weird West, fantastického debutu z temného divokého západu

Vydavatelství Devolver Digital se zase povedl majstrštyk. Z vod nezávislých vytáhl studio WolfEye Studios, a i když o jeho schopnostech svědčily už schopnosti a zkušenosti zakladatelů, prvotina Weird West dokáže velmi příjemně překvapit.

17. 6. 2022 16:15
1
Preview Expeditions: Rome - za pár týdnů dorazí římská extáze

Preview Expeditions: Rome - za pár týdnů dorazí římská extáze

Expeditions: Rome slibují další evoluci poctivého tahového RPG zasazenou do historického Říma. A zatím vše nasvědčuje tomu, že půjde o jednu z prvních velkých bomb letošního roku!

3. 1. 2022 20:25
1

Komentáře

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
5. 7. 2022 06:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vladimír Morávek @ODB Pojem "starat se" je trochu přehnaný. Pouze jsem kolegovi vysekl poklonu za velmi povedenou recenzi. A váš pojem "...veřejným rasistickým výrokům svých podřízených..." mě bude bavit ještě HODNĚ dlouho :-D Chápu, že pronásledování mé osoby je váš sport a trochu zvláštní stalking záliba, nicméně pro mě bude cigán vždycky cigán (pro mě osobně to totiž není žádná nadávka, ani rasismus, z toho jste si to udělali vy - hyperkorektníci) a osobně si na žádnou hyperkorektnost nehraju a nikdy hrát nebudu. Obrat "rákoska z tržnice" je převzat od pana Izera, který jej použil ve svém ZÁBAVNÉM pořadu. Zakážeme Izera? Zakážeme Českou sodu a co zakázat humor? Díky lidem hrající si na hyperkorektnost, vypadá svět přesně tak, jak vypadá. Běžte udělovat mínusy a záporné palce, ať máte "odpracováno" ;-) Mimochodem, abyste si nemyslel, že neumím číst mezi řádky: váš příspěvek není o žádné korektnosti a ta rákoska vás nijak nepohoršila, vy se mě snažíte záměrně zdiskreditovat nejen zde, ale především u konkurence. Nějaká korektnost je vám buřt, pouze si berete do úst jen to, co se vám hodí, abyste mě pošpinil ;-)

A jak jsem si prohlédl vaše 3 mrzké příspěvky na serveru Hrej.cz, tak se snažíte pošpinit redakci Hrej.cz celkově. Máte zajímavé záliby: "Pan Pepř si buduje sebevědomí na shazování názorů kolegy, ale sám zase předvádí jen impotentní dojmolog..." Možná by bylo záhodno vzít si k srdci rady strýčka Pepina a namáčet si přirození ve vlažné vodě, případně si koupit medvídka mývala a hodit se drobátko do klidu, ju?

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
4. 7. 2022 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Naprosto bizarně však působí zejména jízdní model, ze všeho nejvíce připomínající jízdu másla po teplém plechu." - pobavilo. Skvělá recenze, Aleši. Také se hodně věnuji F1; sepsal jsi to parádně. Naprosto se vším souhlasím a za sebe ještě dodám:

Nehorázně mě ser*, že Codemasters doslova ROKY neudělali nic, co se týče imerze v padoku nebo na roštu či po závodě. Strnulí, hnusně papundekloví panáci, kteří vykonávají stále dokola jednu animaci. To samé pit stopy, ačkoliv jsem rád, že tam letos jsou aspoň nějakou formou, i když opět není možné se zastávek v boxech zhostit osobně… Člověk jen musí trefit QTE nájezd a to je vše… Vítězné animace jsou neustále stejné… bože... Objekty kolem tratě nula a život kolem okruhu neexistuje. Prohlížení monopostů = 1:1 jako ve F1 2021. Doslova. Včetně úplně stejné lenosti, kdy se dle stáje vymění pouze loga na deštnících kolem formule grin Budování zázemí je minimální a potěší pouze vitrínky na trofeje… Neuvěřitelná lenost vývojářů…

Na druhou stranu v samotném závodě si nemám osobně moc na co stěžovat (nejsem hard core hráč závodních her). Počasí je pecka – sprej v dešti brutal… obecně počasí je za mě nářez. Spíš mě fakt štve vše to kolem, co léta z „ef jedniček“ na dálku řve: „LENOST!“ Chci F1, kde budou hrát roli sociální sítě, spolupráce s techniky a médii, chci mnohem více nehod a častěji safety car na trati, míchanice pořadím a ručně ovládané pit stopy. A hlavně taky ten ruch před startem a v garáži a mnohem živější komunikaci rádiem za jízdy, která k něčemu bude… Je to škoda, že na tu omáčku kolem strašně kašlou…

A co se (asi nejen mě) týče, tak nějaké supersporty, se kterými beztak nejde téměř NIC dělat, nechť si vývojáři vetknou za klobouk. Když se to jmenu je F1, tak jezdím ve formulích a nekroužím v časovkách za hvězdičky v McLarenu... Navíc, jak jsi trefně uvedl, ten jízdn model je doslova parodie a ještě směšněji působí vnitřek vozů, které tedy rozhodně péči GT či Forzy fakt nedostaly... Vše vypadá jako PVC od rákosky z tržnice :-D Místo toho mohli věnovat síly, peníze a péči postavám, tvářím a jejich animacím... Protože někteří piloti vypadají dost creepy.

PS: A kdy konečně na Silverstone přidají katolického ex-kněze Cornelia Horana, který tam v roce 2003 běhal s náboženskými transparenty mezi formulemi grin https://youtu.be/fa64WYccAQ8

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
27. 5. 2022 08:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkná recenze, Davide, ale velmi mě znepokojuje tvá poznámka o "nijak kulku neovlivňujícím větru". Protože hraju Sniper Elite sérii dlouhodobě a POUZE na autentickou obtížnost, protože jinak hrát tuto sérii, respektive odstřelovaské hry, nemá smysl. Pokud člověk hraje s ukazately a pomocnými berličkami, stává se ze hry DOSLOVA pouťová atrakce, kdy člověk sestřeluje nácky jako kachny na střelnici. Tudíž k tomu větru: například ve 4 dílu na authentic difficulty vítr dělal největší paseku a byl prakticky jediným a největším obtížnostním prvkem (vyjma zklidnění tepu a výdechu před výstřelem), který zcela zásadně ztěžoval hru. Dokonce bylo možné nastavit sílu větru, jak hodně bude projektil ovlivňovat a dokonce bylo možné sledovat vítr podle stromů. A jako hráč jsem si hlídal, pokud to bylo jen trochu možné, aby mi vítr nešel zleva či zprava a nevychyloval mi dráhu kulky. Hlídla jsem si, abych měl vítr "za zády" po směru kulky. Ukazatel v puškohledu jasně ukazoval odkud vítr jde a člověk musel mířit nikoliv jen nahoru a dolů, ale i podle větru úplně MIMO osu zaměřovacího kříže...

Neříkej mi, že tohle v pětce není... To není možné. Sledoval jsem teď video, kde borec hraje na platinu a když vybírá z menu obtížnost, tak již u obtížnosti sharpshooter (což není ani authentic) je uvedeno: "On sharpshooter or above, bullets are affected by the wind."

Čili by mě zajímalo, jak to s tím větrem je... Díky za info.

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
21. 3. 2022 20:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @profjanvelich Ta doba je opravdu přesně jak zmiňuje Tadeáš. Vedlejší aktivity, kterých je skutečně hodně + průzkum města (pokud tě tedy virtuální procházky vymodelovaným světem baví) zabere minimálně dalších 10 - 15 hodin. Hra atakuje celkových 30 hodin, pakliže po vzoru "dnešních hráčů" neproběhneš hrou jako smyslů zbavený. Já osobně si například veškeré herní časy násobím dvěma. Jako bez legrace. Jenže já si ty hry opravdu velmi užívám a šetřím. Tam kde někdo nechá 10 hodin, já nechám minimálně 20.

No a pak tady máme ten pohled klasického Čecha, který chce za své peníze co nejmasitější a nejmacatější porci hodin. Chápu to. Také jsem to tak měl. Ale to není dobrý přístup. Ber to tak, že vypiplaných a megazábavných 15 - 20 hodin za 1800,- je pořád lepší než průměrných 100+ hodin za 1000,-.

Co se týče cen her, tak je třeba si začít buď zvykat, protože cenovka kolem 16 - 1700 Kč je již standardem posledních několika měsíců (a bude hůř, respektive jinak to v dohledné době nebude) nebo holt nekupovat hry ihned, ale počkat si půl či 3/4 roku na slevu... I to je řešení. I když pro většinu asi bolestivé :-) Ten vývoj cen je brutus. Ranné '90 krabice za 1999 - 2999 Kč (standardní cena), kolem milénia klasický big box/PC-DVD za nádherných 700 - 1200 Kč a nyní se atakuje zase hranice 2 tisíc. Je to drobet peklo, ale s tím se holt musíme smířit nebo nepředobjednávat. To už je na každém jak se k tomu postaví...

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
25. 10. 2021 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@madPav3L @madPav3L Řada her v early accessu má po dohrání/v menu možnost odeslat specializovaný formulář s názory hráčů. Tuším, že naposledy jsem jej po dohrání vyplňoval např. u Age Of Empires betě. Čili informace se určitě k vývojářům dostanou. Je fakt, že je to ale netradiční. O ea na Epicu slyším také prvně.

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
5. 10. 2020 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar: Gold je označení kdy je možný dohrát hru a ne to že tam nenajdeš ani jeden bug. Ani 10 let stará hra není bez jediného bugu. Hrát můžeš úplně bezproblémů. Hru ve statu gold lze dohrát. Patche budou ještě po 5 letech... stejně jako v Zaklínači 3.

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
16. 4. 2020 04:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Micuda98: PŘESNĚ! :-)

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
16. 4. 2020 04:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Žně! Autoři jedné z nejlepších tahovek si v tichosti kutí XCOM: Chimera Squad (už se mi to hřeje na disku za krásných 274 kaček!), do toho finišují práce na absolutně skvostně vypadajících Desperados III od MiMiMi (nejočekávanější tahovka roku, aspoň tedy pro mě) a po třech letech mi konečně dorazila nádherná krabice z kampaně na FIGu - Phoenix Point: Collector's Edition pro podporovatele. Prostě... žně :-)

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
29. 2. 2020 07:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem shlédl Baldur’s Gate III – první ukázku ze hry před vydáním alfy na konci tohoto roku.

Animačky – excelentní. Snad až na tu hroutící se věž, to bylo trochu nedodělaný, ale jinak top a správně temný.

Rozhovory – excelentní. Grafika mi vyrazila dech a úplně klidně bych ty záběry na hovořící postavy srovnal s kvalitami Dragon Age. Vlastně se mi líbí ještě více.

Souboje – jsem rád, že jsou tahové a vlastně mi to obecně vyhovuje více než aktivní pauza. Je vidět, že v soubojích mají Lariani absolutně mistrovský skill. Opět to bude nesmírně variabilní a zábavné. Hodit po nepříteli součást vybavení (boty) :-) Pecka. Kombinace kouzel a různých povrchů taktéž přítomna. Hodně mě pobavila i Mage hand a odstrčení nepřítele z vyvýšeného místa. Což je mimochodem také super fičura. Jsem rád, že bude možné mít výškovou převahu. K soubojům prostě nemám nic negativního, až tedy na ten fakt, že prostě vypadají jako šarvátky z DOS. To je prostě pochopitelné a jak jsem nad tím tak přemýšlel, tak JEDINÉ, co by hru přiblížilo více k vyznění značky Baldur’s Gate je ten fakt, že by hru nedělali Lariani, ale Obsidiani. Pillars of Eternity má prostě vizuál/IZO/velikosti npc/miniaturnost (prostě zvolený engine) velice podobný předchozím dílům BG. To uznávám. Pokud by to mělo být nejvěrnější, pak jedině „varianta Obsidian“. Nicméně BG dělají Lariani, což považuji za tu nejlepší možnou volbu. Ano, asi druhou nejlepší volbu, Obsidiani by asi vizuálem navázali lépe. Ale tak nějak si pořád říkám, že ty souboje budou asi prostě zábavnější v podání tvůrců DOS. Nebo takhle: nemyslím si, že by mě osobně zklamali.

Asi bych možná byl raději, aby zcela změnili rozhraní – menu, inventář, HUD, jednotlivé předměty, které jsou copy/paste z DOS série (asi logicky v této fázi vývoje). Také bych chtěl, aby celek byl temnější. Nebát se toho. Mají skvělé záporáky a klidně bych přitvrdil. DOS je až příliš barevný na svět BG. A také hodně humorný, což kdekomu nesedne. Ale to snad BG III nehrozí. Na druhou stranu i v BG bylo plno prosluněných míst. Jako celek se mi to ale líbí. Asi jsem ale zaslepen láskou k Larianům a nemám možná ten správný odstup. Ano, vidím v soubojích a použité perspektivě/enginu zcela jasně DOS, ale prostě mi to vadí nějak méně, než bych čekal. S vědomím a smířením se s tím, že to nebude vypadat jako Pillars of Eternity, jsem s tím srovnanej.

Hudba zní také docela zajímavě. Krásné předělové obrazovky. Věřím, že to dopadne dobře. Doufám, že nás příběh trojky zavede fakt na pořádně zlá a temná místa.

Co mě nadchlo je ukrývání se ve SKUTEČNÝCH stínech, které vrhají pilíře/zdi… respektive násobící se šance, že sneaking se povede i za plného slunce, když se postava pohybuje v reálně vrhaném stínu. Veliká pecka. Už v DOS sérii mě hodně bavilo, že mohu zvedat a posunovat veškeré předměty. Už vidím jak pauzuji do kombatu a stavím si provizorní vozovou hradbu :-) Vynikající. Možnosti házení věcí z inventáře, zapalování šípů o světelné zdroje, perfektně fungující různé povrchy v kombinaci s kouzly (naprání elektrického výboje do louže vody/krve apod.). Já se na to těším neskutečně.

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
2. 12. 2019 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr NN: Naprosto souhlasím. Je to vynikající záležitost. Nad trojkou nebudu váhat ani vteřinu - instantní nákup. Osobně teď jedu konečně The Outer Worlds (potom, co jsem si dal sérii fakt špatných adventur) a je to la-sko-mi-na! :-)

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
4. 5. 2020 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Himálajští šerpové se jen usmívají... :-)

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
3. 3. 2020 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: ANO, protože hry se vyvíjejí na KONZOLI :-)

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
18. 2. 2020 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zrovna hraju XV :-) Náhoda? Na sedmičku si musím na PC počkat, ale bude to stát za každý den, kdy se na FF budu těšit. S místem problém není. Nedávno jsem pořídil 5 TB macíčka :-)

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
12. 1. 2020 06:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Legoldos: A vůbec! Může za to Tolkien! Kdyby nic nenapsal, mohl být klid!!!

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
29. 12. 2019 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sneaky Bitch: Talos Principle už dokonce zdarma měli. Ne v rámci 12 her free na svátky, ale v té celoroční akci každých 14 dnů hra zdarma. Už jí mám na disku/epicu asi 3/4 roku. Což je jedno ze zklamání současné akce. Minimálně 3 hry již šlo během roku 2019 na Epicu ukořistit. Příkladně třeba i Celeste. Ta se taktéž objevila během roku zadarmo a teď i ve vánoční akci. Obserever, pokud tou dnešní hrou zdarma bude právě tato hra, již také v knihovně zdarma mám... Ale například Shadow Tactics: Blade of the Shogun ne.

Ne, že bych ofrňoval. Přece jen nám po celý rok nabízejí pařby zadarmo. Na Epicu mám 69 her a z toho jsem si jich za své peníze koupil 11 kusů.

Asi tak.

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
16. 12. 2019 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: No, to bezesporu... měl jsem tu čest vidět jedno video s tímto "ovlivňovatelem" generací a zhodnotil jsem to tak, že řeporyjský starosta je jen asi tak o procentíčko větší magor. Takových lidí je skutečně škoda. Asi zamáčknu slzu... nebo ne.

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
9. 12. 2019 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle je bohužel (jsem backer) nejmenší problém Phoenix Point. Jak se to velice slibně vyvíjelo, tak o to hůře dopadl výsledný produkt. Respektive jeho aktuální podoba... Je to nedodělané a bude to chtít hodně péče a patchů...

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
2. 12. 2019 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vynikající zpráva. A jen mimochodem (abych navnadil na dvojku z letošního roku): lokalizace.net mají již druhý díl přeložený kompletně celý do češtiny. Čili asi nejvhodnější doba na nákup tohoto parádního, plnohodnotného remaku.

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
21. 11. 2019 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podpořeno! Lariani jsou srdcovka...

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
19. 11. 2019 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cimba4: Bohužel ta hra je průměrná, až lehce pod. A to píšu člověk, který spíše hrám uděluje to lepší hodnocení, i když jiní lidé titul strhají. Především závěr je opravdu zpackaný... Strašná škoda. Les sám o sobě je vynikající. Adventurní prvky jsou doslova k smíchu...

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
1. 11. 2019 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všem RPG pozitivním hráčům: Disco Elysium je JEDNOZNAČNĚ to nejlepší, co se v roce 2019 mezi RPG tituly urodilo. Nepopsatelná záležitost, to se musí prožít. Vřele a ze srdce všem doporučuji. Jen pozor na poměrně hustou angličtinu. Jazykově jde o dost barvitý a rozsáhlý titul. Nicméně jde o nejoriginálnější RPG od Torment: Tides of Numenera.

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
19. 9. 2019 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KnedlikCZ: Za mě jo. Mě se vizuál vyloženě trefuje do vkusu. Ale proti gustu...

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Predator5552: Píšeš mi z duše. Hrál jsem technickou betu a byla to absolutní katastrofa po úplně všech stránkách...

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
18. 6. 2019 04:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Původně jsem si říkal, že to bude pikačovina, ale začíná mě to zajímat. Je to tedy poměrně hodně ambiciózní, ale docela mě v poslední době rozhovory s Désiletsem zaujaly. Hra bude mít evidentně košatý skill tree (s tím jak se bude hráč jako opice vyvíjet). A ještě více se mi líbí, že největší důraz bude kladen vlastně na dvě věci: vývoj sebe samotného (učení se tak nějak úplně všemu) a explorace. Mě osobně na hrách nejvíce baví právě průzkum. Co je v támhle té jeskyni, co je za tímhle vrcholem, kam vede toto údolí apod. Evidentně bude Ancestors: The Humankind Odyssey na těchto prvcích hodně postavené. Určitě to rád prubnu. Ovšem ve stejný den vychází i Control od Remedy... :-)

Jaroslav Burda
Jaroslav Burda
Level 1 Level 1
13. 6. 2019 06:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem velice rád, že se v záplavě těch kyberbomb na Desperados 3 nezapomnělo. Mám hru od oznámení v merku a na tuhle "tahovku" se hodně těším.

Reklama
Reklama