Weird West Recenze Recenze Weird West, fantastického debutu z temného divokého západu

Recenze Weird West, fantastického debutu z temného divokého západu | Kapitola 3

Jaroslav Burda

Jaroslav Burda

17. 6. 2022 16:15 1

1. NA TEMNÉM ZÁPADĚ 2. KAPSY PO OKRAJ 3. VADY NA KRÁSE

Vydavatelství Devolver Digital se zase povedl majstrštyk. Z vod nezávislých vytáhl studio WolfEye Studios, a i když o jeho schopnostech svědčily už schopnosti a zkušenosti zakladatelů, prvotina Weird West dokáže velmi příjemně překvapit.

TEMNÉ FANTASY

Weird West boduje nejen svou svobodomyslností, ale i velmi temným, až hororovým zasazením a dobře napsanými postavami. Nenechte se mýlit, pamětihodných (někdy mile obskurních, jindy děsivých) figur je zde celá řada a dialogů nepočítaně, jak se na správné RPG patří. Ve hře narazíte na různé kultisty, kanibaly, vlkodlaky, zombie, muže víry, obligátní kovboje a indiány, šamany, prasečího muže a jiné barvité charaktery, po vzoru těch nejlepších RPG. Však byl k vývoji hry přizván samotný mistr pera Chris Avellone; na autentické vyobrazení domorodých Američanů dohlížel indián Anishinaabe (což je v případě temné fantasy kovbojky trochu… přehnané). To vše je zabalené do slušivého zvukového kabátku, kterému vévodí skvěle zkomponovaný soundtrack. Na hudbě se podílela skupina Weird Wolves, kterou založil samotný šéf vývojářského týmu Colantonio a Ava Gore. Bohužel zcela absentuje dabing a je to velká, velká škoda a piha na jinak perfektně napsaném a odsýpajícím příběhu a postavách.

KDE TO SKŘÍPE?

K mínusům, když už je o nich řeč, vyjma dabingu, pro někoho může patřit i vizuál. Ovšem to je věc názoru, mně se lehce komiksová cellshadová stylizace velmi líbila. Horší je to však s celkovou přehledností, respektive spíše chaosem, který nastane s prvním výstřelem. Nevyzpytatelné chování nepřátel, ruku v ruce se sandboxovým prostředím a rychlými prsty na spoušti, vytvoří na obrazovce během zlomku vteřiny takovou skrumáž, jako když v supermarketu přijde máslo do slev. Po líté řeži, vše, co může, na obrazovce hoří, střeva jsou rozvěšena po sukulentech, koně jsou k užitku leda v masokombinátu a do písku se vsakují hektolitry hemoglobinu. Weird West je opravdu velmi brutální a s ničím se nemaže.

Recenze Weird West, fantastického debutu z temného divokého západu
i Zdroj: Hrej.cz / Jaroslav Burda

Těmto okamžikům se lze částečně vyhnout důkladnou přípravou (chystáním pastí, stealthovým postupem) a v boji samotném využitím reaktivního prostředí (obligátní červené sudy či jiné hořlaviny, trhaviny, elektřina, jedy) a především pak zpomalením času, které světu videoher dedikoval Max Payne. Děkujeme. Osobně hře vytýkám neustále přetékající inventář, jehož váhový limit bych v zájmu solidního množství zajímavého lootu posunul.

Weird West je debutem silným jako pověstné stehno Tornado Lue. Debutem, který by si přálo každé nově založené studio. WolfEye Studios se jejich prvotina povedla a jejich neotřelá verze divokého západu vás pohltí. I přes drobné chybky, lehce chaotické souboje, chybějící dabing a lehce repetetivní vedlejší úkoly, jde o skutečný skvost.

Weird West

Vybavte se amulety, perky a zbraněmi, pekelné hordy na vás čekají v této podivuhodné verzi westernu. WolfEye Studios se svým debutem Weird West nadchnou všechny fanoušky divokého západu a hračičky, kterým je pískoviště malé. Proč nezamířit rovnou na prérii?

Obrovská míra svobody, variabilita
Důraz na průzkum
Příběh a postavy