Triangle Strategy Recenze Recenze Triangle Strategy, jednoho z největších překvapení nejen letošního roku

Recenze Triangle Strategy, jednoho z největších překvapení nejen letošního roku | Kapitola 2

Martin Synek

Martin Synek

17. 3. 2022 15:15

1. PŘÍBĚH TŘÍ KRÁLOVSTVÍ 2. PŘÍBĚH VŠECH PŘÍBĚHŮ 3. TAKTICKÁ NIRVÁNA 4. ADEPT NA RPG ROKU

Žánr JRPG nabízí nepřeberné množství světů a postav, do kterých je však nutné většinou investovat mohutné množství času. Triangle Strategy pro Nintendo Switch přichází s trochu jiným konceptem, avšak zároveň slibuje prokreslený příběh a nekompromisně taktické tahové bitvy, kde se vyřádí každý, kdo to s hrami na hrdiny myslí vážně. Zdali to nejsou pouze prázdná slova vývojářů spolu odhalíme v následujících odstavcích.

Každá z postav má jasně definované cíle a pohnutky k tomu co dělá, všechny nové jednotky (kromě běžných, obyčejných, bezejmenných vojáků) mají svou speciální dovednost a pevně napsaný charakter. Aktuálně mám ve hře stráveno přes pětapadesát hodin a myslím, že ještě zdaleka nekončím. Hlavní příběhovou hru jsem pokořil po dvaačtyřiceti hodinách. Teď se v NG+ snažím přemlouvat postavy, které jsem předtím nedokázal nalákat do svých řad, a rekrutuju tím také nové bojovníky. Od začátku na vás totiž hra navalí spoustu principů, které je nutné pochopit a osvojit si samotná pravidla hry. Ať už prostřednictvím umně vloženého tréninku či v průběhu bitev samotných.

Jednoznačným plusem je, že v Triangle Strategy neexistuje permanentní smrt

Kterákoliv z vašich postav má na bojišti jasné úkoly a vždy se hodí pro konkrétní činnost. Najdete zde bojovníky s útoky na blízko, letecké jednotky, které mají nepopiratelnou výhodu v tom, že se vznáší nad bojištěm, nebo jednotky na koni, které využívají útoků v rychlosti. Nechybí ale ani všemožní mágové, slovutní rytíři a křehké dívky s neuvěřitelnými schopnostmi léčit a vůbec ve hře najdete nepřeberné množství různých archetypů, které byste mohli znát odjinud. Nakonec si svoji družinu dokážete poskládat tak, že nebude nebudete mít konkurenci. To ale za sebou budete mít nejméně polovinu hrací doby.

Jednou z nejdůležitějších funkcí ve hře je mapa. Na ní uvidíte vše podstatné, a kromě posunu v hlavní příběhové linii v ní najdete i vedlejší nepovinné (ale v některých případech velmi užitečné) mise. Mapka je vždy maximálně přehledná, a to samé by se dalo říci i obecně o rozhraní hry. Zpočátku může ta hromada tabulek a možností, kam se podívat, působit celkem složitě. Nicméně nakonec jsem doznal, že je vše logicky rozděleno tak, jak bych si představoval, a orientace v jednotlivých menu nebyla nikterak obtížná. Po pár bitvách pohodlně zjistíte, že takhle se rozdělují jednotky, tam se vylepšuje samotná postava a leveluje se a na jiném místě zase můžete vylepšovat zbraně.

Recenze Triangle Strategy, jednoho z největších překvapení nejen letošního roku
i Zdroj: Hrej.cz / Martin Synek

Pokud se na hru podívám ještě podrobněji, nechybí jí de facto žádný podstatný element klasických RPG. Během průchodu sbíráte dostatek surovin pro vylepšování, v konfrontacích se levelují postavy a každá z nich má svůj strom dovedností. Jednoznačným plusem je, že v Triangle Strategy neexistuje permanentní smrt. Ve zkratce to znamená, že poražená jednotka pouze zmizí z mapy a pokud danou bitvu hráč dokončí, postava se automaticky vrátí zpět do družiny. Ale smrti ve vlastních řadách se nevyhnete. Z vlastní zkušenosti vím, že pro tvůrce není žádným problémem některou z hlavních postav chladnokrevně sprovodit ze světa.