Triangle Strategy Recenze Recenze Triangle Strategy, jednoho z největších překvapení nejen letošního roku

Recenze Triangle Strategy, jednoho z největších překvapení nejen letošního roku

Martin Synek

Martin Synek

17. 3. 2022 15:15

1. PŘÍBĚH TŘÍ KRÁLOVSTVÍ 2. PŘÍBĚH VŠECH PŘÍBĚHŮ 3. TAKTICKÁ NIRVÁNA 4. ADEPT NA RPG ROKU

Žánr JRPG nabízí nepřeberné množství světů a postav, do kterých je však nutné většinou investovat mohutné množství času. Triangle Strategy pro Nintendo Switch přichází s trochu jiným konceptem, avšak zároveň slibuje prokreslený příběh a nekompromisně taktické tahové bitvy, kde se vyřádí každý, kdo to s hrami na hrdiny myslí vážně. Zdali to nejsou pouze prázdná slova vývojářů spolu odhalíme v následujících odstavcích.

Velké množství her, které si v průběhu roku zahraju, mám naprosto přesně vytipováno a u valné většiny z nich vím do čeho jdu. Ovšem jednou za čas se objeví něco, co tak úplně nečekáte. Konkrétně překvapení zčistajasna a jeden z nejsvěžejších větrů žánru JRPG za obrovsky dlouhou dobu. Jenže k tomuto hodnocení je potřeba nějakým způsobem dojít. A právě ta cesta je vpravdě to nejlepší, co jsem měl možnost za poslední dobu vidět a hrát. Rozpitvat Triangle Strategy není úplně jednoduché, ale na začátek mohu s klidným svědomím říct, že každá část této hry byla tvůrci pilována s láskou.

• Doporučená cena: 1499 Kč (krabicová)
  • Česká lokalizace: Ne, hra je navíc OPRAVDU ukecaná, znalost angličtiny je tedy nutná
  • Faktor znovuhratelnosti: volby ovlivňují průchod i zakončení, takže vysoký, ve formě NG+
  • Proč koupit: Pokud máte rádi tento druh her, aktuálně neexistuje lepší volba

Všechno podstatné se odehrává na smyšleném kontinentu Norzelia, asi třicet let po takzvané Slanoželezné válce (Saltiron War). Jádrem zdejšího příběhu je dlouholeté nepřátelství tří národů, z nichž každý svého souseda drží jistým způsobem v šachu. Dlouhá válečná běsnění byla způsobena nedostatkem zdrojů soli a železa, a přestože nyní panuje dočasný mír, všichni dobře ví, že se meče brzy zaklesnou znovu. Znesvářenými národy byly tehdy Aesfrost, Glenbrook a Hyzante. Nyní je podepsána jakási mírová úmluva mezi Aesfrostem a Glenbrookem, kterou by zanedlouho měl podpořit i sňatek princezny Fredericy Aesfrost a Serenoou, což je jen tak mimochodem hlavní hrdina příběhu.

Je však potřeba mít se na pozoru a také číst, hodně číst

Předmětem této úmluvy je hlavně nalezení nových Norzelijských dolů a možnost se o jejich zdroje rozdělit. Jenže hned od začátku jste vrženi do víru mocenských machinací, pitvat se budete také v motivacích jednotlivých postav a v rozdílnostech pohledu na komplikovanou situaci. Protagonisty se přesto stanou hlavně již jmenovaný Serenoa, jeho nastávající Frederica, nejlepší přítel princ Roland a také mentor, průvodce a výborný bojovník Benedikt, kterého jsem si v průběhu hraní velmi oblíbil.

Na začátku tohoto dlouhého dobrodružství stojí vražda, která roztočí kola intrik a války na plné otáčky. Zastrašování či falešná obvinění neberou konce a když už si začnete myslet, že máte vše pevně v rukách, nenadálý příběhový zlom dokáže tuto idylku velmi dobře rozvrátit. Je však potřeba mít se na pozoru a také číst, hodně číst. Vlastně číst tak hrozně moc, že by se několika lidem mohlo stát, že neudrží pozornost. A ano, registrujete jediný zásadní problém Triangle Strategy, tedy nutnost se prokousávat neuvěřitelně mohutným množstvím textu. Pokud však hře dáte šanci, budete odměněni úžasnými příběhy jednotlivců, které dohromady kompletují jedno z nejlepších dobrodružství za opravdu dlouhou dobu.