Triangle Strategy Recenze Recenze Triangle Strategy, jednoho z největších překvapení nejen letošního roku

Recenze Triangle Strategy, jednoho z největších překvapení nejen letošního roku | Kapitola 3

Martin Synek

Martin Synek

17. 3. 2022 15:15

1. PŘÍBĚH TŘÍ KRÁLOVSTVÍ 2. PŘÍBĚH VŠECH PŘÍBĚHŮ 3. TAKTICKÁ NIRVÁNA 4. ADEPT NA RPG ROKU

Žánr JRPG nabízí nepřeberné množství světů a postav, do kterých je však nutné většinou investovat mohutné množství času. Triangle Strategy pro Nintendo Switch přichází s trochu jiným konceptem, avšak zároveň slibuje prokreslený příběh a nekompromisně taktické tahové bitvy, kde se vyřádí každý, kdo to s hrami na hrdiny myslí vážně. Zdali to nejsou pouze prázdná slova vývojářů spolu odhalíme v následujících odstavcích.

Vše výše zmíněné by však samo o sobě nemuselo být ničím převratným, pokud by zde neexistoval vyloženě skvělý tahový soubojový systém s funkčním grafickým znázorněním. Nejprve několik málo slov k tomu, jak hra vypadá. Triangle Strategy pohání Unreal engine čtvrté generace, ale pokud by to nestálo v oficiálních materiálec, nepoznal bych to. Hra je přísně stylizovaná a, podobně jako například Octopath Traveller, kombinuje pixelartové 2D postavičky s trojrozměrným prostředím. Pokud se podíváte do přiložené galerie, okamžitě budete doma. Dokážu pochopit, že ne každému může tento grafický styl vyhovovat, ale k Triangle Strategy padne jako ulitý a je maximálně funkční.

Samotné boje pak probíhají klasicky formou tahů a mají několik hlavních pravidel. Bojiště je rozděleno čtvercovou sítí a soupeři se střídají vždy po tazích. Rozhraní jasně znázorňuje, kam může daná jednotka táhnout a hráč poté potvrzením vybírá akci. Protože jsou jednotlivé arény často hodně členité, je důležité využívat výškových rozdílů.  Také vcelku rychle odhalíte, že jakýkoliv útok do zad je vždy kritický. Pokud se vám podaří soupeře ze dvou stran obklíčit, zaútočí pokaždé obě postavy v jednom tahu. Jde to velmi užitečný strategický manévr a často budete hledat možnosti, jak jej maximálně využít.

Poté se ze hry stávají doslova šachy. Pokud pominu první seznamovací hodinky, budete vždy řídit vcelku početnou skupinu dobrodruhů a proti vám bude stát vždy minimálně stejně početné úderné komando soupeře. Jednotlivé bitvy trvají v závislosti na tom, jak jste v příběhu daleko, různě dlouhou dobu. Ty úvodní zaberou třeba půlhodinku, ale u těch posledních trávíte klidně i několik hodin. Triangle Strategy je rozdělena do kapitol, kterých je dvacítka a samostatnou epizodou je pak zakončení hry. Těch je hned několik a k různým rozuzlením vede cesta plná komplikovaných rozhodnutí. A volba je dalším skvělým herním mechanismem.

Recenze Triangle Strategy, jednoho z největších překvapení nejen letošního roku
i Zdroj: Hrej.cz / Martin Synek

Ve své podstatě jde o to, že v rámci kampaně dostává hráč možnost rozmlouvat a přesvědčovat celou řadu postav. Ty se pak k hráčově skupině na základě jedné z vybraných odpovědí přidají, a nebo taky ne. Při prvním průchodu tak zažijete mnoho různých prekérních situací, ale mnoho jich samozřejmě minete. Dalším z projevů přesvědčování je několik důležitých hlasování, kterých se účastní celá vaše družina. To probíhá tak, že každý z členů party dá na misku vah svou minci a v konečném sčítání se pak přikloní na tu či onu stranu sporu. Těsně před hlasováním ale vždy dostanete příležitost, abyste všechny, nebo alespoň většinu členů přemluvili, aby hlasovali stejně jako vy. Jde o skvělý prvek, který mě osobně donutil k tomu, abych příběh projel ještě jednou.

Závěrem ještě letmo zmíním výborně zpracované nastavení obtížnosti.