Triangle Strategy Recenze Recenze Triangle Strategy, jednoho z největších překvapení nejen letošního roku

Recenze Triangle Strategy, jednoho z největších překvapení nejen letošního roku | Kapitola 4

Martin Synek

Martin Synek

17. 3. 2022 15:15

1. PŘÍBĚH TŘÍ KRÁLOVSTVÍ 2. PŘÍBĚH VŠECH PŘÍBĚHŮ 3. TAKTICKÁ NIRVÁNA 4. ADEPT NA RPG ROKU

Žánr JRPG nabízí nepřeberné množství světů a postav, do kterých je však nutné většinou investovat mohutné množství času. Triangle Strategy pro Nintendo Switch přichází s trochu jiným konceptem, avšak zároveň slibuje prokreslený příběh a nekompromisně taktické tahové bitvy, kde se vyřádí každý, kdo to s hrami na hrdiny myslí vážně. Zdali to nejsou pouze prázdná slova vývojářů spolu odhalíme v následujících odstavcích.

Velmi dlouho jsem přemýšlel, zda Triangle Strategy neudělit absolutní známku, protože tak dlouho už mne žádné tahové RPG nebavilo. Dokonce jsem se domluvil s kamarádem, aby si hru také zahrál a povyprávěl mi své dojmy z hraní. V mnoha věcech, které jsem v odstavcích výše napsal, jsme si notovali. Oba jsme také zmínili i ten jeden a také nejzávažnější problém, kterým jsem nastínil už na začátku své recenze. Tím je enormní množství textu, které není v žádném případě zbytečné, jen je ho možná až příliš mnoho a hodně pomalý rozjezd hry tím v zásadě trpí. A to i přesto, že je většina dialogů nadabovaná (standardně angličtina a japonština).

Recenze Triangle Strategy, jednoho z největších překvapení nejen letošního roku
i Zdroj: Hrej.cz / Martin Synek

V prvních 10 hodinách totiž nejdříve mluvíte a teprve pak jednáte. Střídá se třičtvrtěhodina čtení a jen zhruba stejná porce času je vysloveně herní. Později se ovšem akce zlomí a najednou trávíte více času na bojišti, více přemýšlíte o svých tazích a dumáte nad tím, jaké by bylo nejvhodnější složení vašeho týmu. Můžu se vší vážností říct, že je to setsakramentsky zábavné a po jakémkoli vítězství mě naplňoval neuvěřitelně odměňující pocit.

Triangle Strategy

Všichni hráči, kteří mají blízko k žánru by měli zbystřit a Triangle Strategy koupit. Nabízí neuvěřitelnou a trvanlivou porci zábavy. Obrovskou výhodou je systém rozhodování, který může vyústit v diametrálně jiný zážitek, a hlavně jiný konec. Tahový soubojový systém je vypilovaný k dokonalosti a nabízí skvělé taktické bitvy, které vám na konci hry zaberou klidně i několik hodin. Troufám si tvrdit, že by se o novince od studia Artdink dalo napsat další kvantum textu. Nic dalšího ale není potřeba. Ti, kteří hru sledovali před vydáním už jistě bojují o prožívají osud mnoha statečných bojovníků. A vy byste měli také!

Výborné tahové souboje
Skvěle napsaní hrdinové
Krásný grafický styl