Cuphead: The Delicious Last Course Recenze Recenze The Delicious Last Course, excelentního DLC pro vynikající Cuphead

Recenze The Delicious Last Course, excelentního DLC pro vynikající Cuphead

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

13. 7. 2022 21:30

1. S JÍDLEM ROSTE CHUŤ 2. SLADKÁ TEČKA

Málokdy se stane, že bych neměl hře co vytknout. Předpokládám, že to máte stejně. Těch subjektivně dokonalých titulů asi každý hráč několik vyjmenovat zvládne, po krátkém zamyšlení ale jistě většina z nás dokáže poukázat na něco, co se vývojářům na sebeoblíbenější hře ne úplně povedlo. Jindy je to ale těžké. Mohl bych se třeba postavit na hlavu, ale směrem ke Cuphead prostě nemůžu vyslovit cokoli negativního. Takže není divu, že jsem přídavek s názvem The Delicious Last Course už z dálky netrpělivě vyhlížel. A že jsem se načekal.

Kanadští autoři Studio MDHR si dali pořádně na čas už při vývoji původní hry a nejinak tomu bylo u aktuálního DLC. Po několika odkladech jsme se rozšíření dočkali až po neuvěřitelných pěti letech od vydání základní hry, což vzhledem k jeho náplni vychází tak zhruba na rok vývoje na jednu hodinu hratelnosti. Zajímavé je, že ačkoli bych se do mnoha jiných her po několika letech vracel jen stěží, u The Delicious Last Course jsem s tím problém neměl. Hlavním důvodem je především nová postava, která má odlišné schopnosti než původní dvojice, takže pokud se ji rozhodnete využít, stejně se budete učit něco nového. Plošinovka zaměřená primárně na souboje s bossy navíc není až tak komplexní hrou, aby vás překomplikované mechanismy odrazovaly od návratu po delší pauze. V podstatě jen chodíte, skáčete a střílíte. I když tak jednoduché to pochopitelně není.

• Doporučená cena: 212 Kč (PS Store)
  • Základní herní doba: zhruba pět hodin, velice záleží na zkušenostech hráče
  • Umožnuje nastavení obtížnosti?: Ano, nejtěžší ze tří je potřeba odemknout
  • Je nutné dohrát původní hru?: Nikoli, DLC je přístupné od dokončení prvního mauzolea v základní hře

Rozšíření se odehrává na novém ostrově, zhruba podobně rozlehlém jako některý ze tří původních. Ze začátku je potřeba se krátce příběhově i hratelnostně seznámit se sympatickou Ms. Chalice a už za pár minut můžete vyrazit k prvnímu bossovi. Pohybové schopnosti nové hrdinky zahrnují možnost dvojitého skoku nebo třeba kotoul, během kterého se na zlomek vteřiny vyhnete jakémukoli poškození. Vybavit ji pochopitelně můžete libovolnou zbraní z původní hry a samozřejmě si s ní staré úrovně znovu projít. Přibyly i související speciální schopnosti, které můžete použít při dostatečném zranění soupeře nebo po interakci s růžovými předměty na obrazovce, prostě jak to už znáte z minula.

Vizuální stránka hry je jednou z těch nejúchvatnějších, které kdy spatřily světlo videoherního světa

Souboje jsou podle očekávání opět vícefázové a poměrně tuhé, takže budete trávit hodně času opakováním a zlepšováním svého postupu. Co by mohlo znít jako negativum vám ale naopak poskytne dostatek času, abyste patřičně ocenili, o jak kvalitní titul se jedná. Vizuální stránka hry je jednou z těch nejúchvatnějších, které kdy spatřily světlo videoherního světa a kromě neskutečných grafických detailů, efektů a nádherných animací mě asi nikdy neomrzí svou originalitou. Cuphead si zkrátka s žádnou jinou hrou nespletete. A i kdyby se její stylizaci rozhodl někdo napodobit, mám velké pochybnosti o tom, zda by dokázal přijít s tak precizní tvorbou, jako Studio MDHR. Speciální pochvalu si pak zaslouží i pro DLC nově složená orchestrální hudba, která jen podtrhuje pocit, že se vám dostalo do rukou něco výjimečného.

První
Poslední