Recenze Sherlock Holmes Chapter One, mladší verze starého známého z Baker Street | Kapitola 3

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

17. 12. 2021 18:10

1. ZÁVAN SVOBODY 2. NA STOPĚ 3. DŮKAZY ODHALENY, PACHATEL ZATČEN

Kdo by neznal Sherlocka Holmese. Hvězda detektivních příběhů Arthura Conana Doyla se stala pravděpodobně nejpopulárnějším detektivem na světě. Víte ale, že má na kontě taky bohatou videoherní sérii?

První kapitola nového Sherlocka, kterou jsem prošel zhruba za patnáct hodin, na mě udělala vcelku pozitivní dojem. Je vidět, že Frogwares rozhodně nejsou klasickým AAA týmem, jejich snaha se takovým týmům vyrovnat, je ovšem pozorovatelná na každém kroku. Hra na jednu stranu běží ve vysokém rozlišení, šedesáti snímcích za vteřinu a ve většině případů vypadá opravdu dobře. Na stranu druhou se při pohybu v exteriérech výrazně seká, trápí ji neposlušné stíny, velice výrazné doskakování objektů a často směšně vypadající voda. Implementace střídání dne a noci je hře k ničemu, protože ho nijak nevyužívá. Naopak by se dalo říci, že s pevně danou denní dobou by některé scény vypadaly lépe a hlavně dávaly větší smysl. Nápad s využitím převleků je sice zajímavý, potřeboval by ale zjednodušit nebo dotáhnout do konce. V současné podobě totiž reaguje spousta postav na převleky zcela neadekvátně a nelogicky. V jednu chvíli musíte svědkyni pomocí uniformy přesvědčit o tom, že jste policista, při další konverzaci už vás ale ve stejném oblečení oslovuje pravým jménem. Na tomhle je potřeba ještě zapracovat.

Já osobně jsem s evolucí oproti minulým dílům spokojený, jiní by hře ale právem vyčítali, že příliš vykrádá své předchůdce

Asi vám neuniklo, že Sherlock Holmes Chapter One obsahuje hlubokou hratelnost s mnoha herními mechanismy. A kromě toho, že by některé potřebovaly trochu učesat, je využívá dobře. V podstatě by se dalo říci, že výhrady mám především k těm, které jsou pro hraní nejméně důležité. Jádro hry, které spočívá v detektivní práci – ohledávání místa činu, výslechu podezřelých a propojování důkazů – je na vysoké úrovni. Já osobně jsem s evolucí oproti minulým dílům spokojený, jiní by hře ale právem vyčítali, že příliš vykrádá své předchůdce. Těmi nejvýraznějšími novinkami jsou kromě otevřeného světa právě ony zmíněné nedotažené zbytečnosti, bez kterých by se hra klidně obešla, zatímco to nejlepší si autoři s mírnými změnami přinesli z předchozích dílů.

Je pochopitelné, že nový Sherlock nebude se svým pomalým tempem tím nejlákavějším titulem letošní sezóny. Přesto bych chtěl práci studia Frogwares vyzdvihnout za to, že dělají něco výjimečného. Našli si svůj unikátní žánr, drží se ho, a postupně vylepšují. Občas sice šlápnou vedle, ale to nevadí. Fanoušci příběhů známého detektiva jim to jistě rádi odpustí. Za drobnými nedokonalostmi totiž Sherlock Holmes Chapter One skrývá nápaditou a komplexní hratelnost, která má na videoherní scéně bezpochyby své malé, ale pevně dané místo.

Sherlock Holmes Chapter One
Xbox Xbox Series X | S

Nový Sherlock je vítaným zpestřením mezi často uniformními tituly. Možná by nemusel tolik opakovat chyby jiných otevřených světů, to nejdůležitější – tedy řešit záhady – umí ovšem výborně.