Recenze Sherlock Holmes Chapter One, mladší verze starého známého z Baker Street

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

17. 12. 2021 18:10

1. ZÁVAN SVOBODY 2. NA STOPĚ 3. DŮKAZY ODHALENY, PACHATEL ZATČEN

Kdo by neznal Sherlocka Holmese. Hvězda detektivních příběhů Arthura Conana Doyla se stala pravděpodobně nejpopulárnějším detektivem na světě. Víte ale, že má na kontě taky bohatou videoherní sérii?

Málokteré videoherní studio je ve své tvorbě tak konzistentní jako ukrajinský tým Frogwares. Vždyť první hru pod značkou Sherlock Holmes vytvořili už před téměř dvaceti lety a do vydání aktuálního restartu značky stihli z této série vydat hned osm her. Jejich kvalitu lze ve stručnosti popsat jako nadprůměrnou a ačkoli série na svůj první opravdu úspěšný hit stále čeká, táhne vývojáře s občasnými odbočkami, naposledy v podobě předloňské akční adventury The Sinking City, stále kupředu. Letošní titul s podtitulem Chapter One se sice snaží sérii znovu nastartovat s pomocí mladší verze hlavního hrdiny, pozorným hráčům ale neunikne, že se autorům jejich minulost neustále lepí na paty.

VÝLET ZA VZPOMÍNKAMI

Příběh jednadvacetiletého detektiva začíná plavbou na středomořský ostrov Cordona za účelem návštěvy matčina hrobu. Místo, kde Sherlock se svým bratrem Mycroftem vyrůstal, se ovšem stane dějištěm hned několika zajímavých případů, točících se nejen kolem historie rodiny Holmesových, ale i dalších obyvatel ostrova. Sled událostí v kombinaci se zvědavostí hlavního hrdiny návštěvu o několik dní prodlouží a hráč tak po dokončení úvodní výukové epizody dostane k dispozici ostrov plný záhad a nostalgie.

Architektura města je opravdu na špičkové úrovni

Otevřený svět je pro sérii úplnou novinkou a je potřeba přiznat, že si autoři pro svou premiéru připravili opravdu pohledné dílo. Ostrov je rozdělen do několika vizuálně odlišných čtvrtí, obsahuje větší náměstí i těsné uličky, po přesycení městskou zástavbou je možné se projít po pobřeží nebo po parku. Architektura města je opravdu na špičkové úrovni, a proto je velkou škodou, že autoři videoherní mapu zaplnili těmi samými nudnými aktivitami, které už jsme viděli u mnoha dalších titulů. Je pravdou, že do tak přízemní hry, jakou Sherlock Holmes bezpochyby je, se hodí více než třeba do Assassin's Creed nebo Yakuzy, to ale na věci příliš nemění.

Spousty obchodníků, kteří neustále jen dokola hlásí, že mají vše vyprodáno, už si mohli vývojáři klidně odpustit

Mezi ty lákavější patří přehrávání vzpomínkových sekvencí u různých pamětihodností, které alespoň dokreslují minulost hlavního hrdiny nebo hledání pokladů podle fotografií, což už bývá pro většinu hráčů pěkná nuda. Osobně mi to díky kráse ostrova tolik nevadilo, ale v tomto se považuji spíše za výjimku. Spousty obchodníků, kteří neustále jen dokola hlásí, že mají vše vyprodáno, už si mohli vývojáři klidně odpustit, což by se v podstatě dalo prohlásit o použití peněz obecně. Ty uplatníte pouze při nákupu oblečení, občasné možnosti pořídit si vybavení do rodinného sídla a nákupu novin. Těch několik předmětů by určitě šlo získat nápaditějším způsobem, třeba za řešení nepovinných případů. Třešničkou na dortu je, že za cenu otrhaných hadrů pořídíte třeba dvoumetrovou sochu. Ve výsledku tedy rychle zjistíte, že na první pohled pestré a zalidněné město je ve skutečnosti vlastně docela prázdné.