Rustler Recenze Recenze Rustler, středověkého GTA plného beatboxu, prdů a Španělské inkvizice

Recenze Rustler, středověkého GTA plného beatboxu, prdů a Španělské inkvizice | Kapitola 2

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

27. 9. 2021 13:30 1

1. S Polskem na věčné časy 2. Vaše hovno, naše radost 3. Utíkáš-li pomalu, tvá líc okusí výkalu

Za sedmero horami a devatero řekami skvělo se jedno malé království. Lidé tu byli chudí, ale zato hodní a poctiví. A zůstali by takoví až dodnes, kdyby se v tom malém království nezjevil chlap jménem Chlap. Zlí jazykové tvrdí, že mu sláma čouhala z bot, číst neuměl a na dabing nezbyly peníze, takže se dorozumíval jen chrchláním, prděním a krkáním.

VAŠE HOVNO, NAŠE RADOST

A krásnou upomínkou budiž hned první herní desetiminutovka, ve které vás čeká hraný filmeček o kvalitách původního polského seriálu Zaklínač, vesnický gangsta rap, hořící lidé, kráva na střeše a vskutku nadměrné množství flatulence. Rustler se totiž snaží fungovat jako jakási středověká parodie na GTA, které už je ovšem samo o sobě parodií. A to s sebou zákonitě nese nutnost vtipkovat všude a o čemkoliv, nezávisle na kvalitě vtipu. Tedy řečeno jinak – obzvláště na začátku se tvůrci snaží více než teenager při prvním koitu. A podobně neslavně to i dopadá, protože na vás všemožné pubertální vtípky dopadají s kadencí kulometu MG 42, čímž se automaticky stávají otravnými, skoro až nesnesitelnými.

• Doporučená cena: 530 Kč (Steam)
  • Na kterých platformách vychází? VŠUDE
  • Potěší vás v případě, že: Toužíte po nenáročné akci alá GTA a nebojíte se pubertálních humorů
  • Česká lokalizace: Nikoliv
  • Bude vás bavit, pokud: Je vám mentálně dvanáct
  • Můžete pluhem nakreslit penis do pole? Musíte!
  • Můžu tuto hru ukázat rodičům jako důkaz toho, jak daleko se hry za ty roky posunuly? Jen to ne!

Když jsem následně poprvé okusil blábolivý dabing (hra obsahuje jen vrčení a skučení po vzoru Yooka Laylee) a zjistil, že můžu nejen házet exkrementy po lidech, ale i využívat dedikované prdící tlačítko, získal jsem tak trochu pocit, že je mi zase pět a Tele Tele je naprostým vrcholem televizní zábavy a humoru jako takového. Později naštěstí tvůrci trochu uberou, a to jak na kadenci humoru, tak na jeho fekálnosti. A je to tak dobře, protože poslouchat tohle celou hru by bylo, no… Tak trochu na posrání.

BUDEŠ-LI TY LAJDÁKEM, SEJME TĚ KŮŇ S MAJÁKEM

Na chvíli ale odběhneme od humoru a řekneme si, co je vlastně Rustler za hru. Samozřejmě nejde o nic třeskutě originálního – kdokoliv, kdo někdy hrál původní 2D díly GTA, zde bude jako doma. Po probuzení v opici zmlátíte pár lidí, ukradnete prvního koně a hurá plnit mise pro zdejší chasníky. Styčných prvků s americkou megasérií zde naleznete spousty, od fontů přes „gangsta“ stylizaci a ukládání v nakoupených nemovitostech až po rozdělení mapy na více částí, spojených zprvu nepřekročitelnými mosty.

S bardy je vždycky sranda!
S bardy je vždycky sranda!

Díky zasazení o stovky let nazpět si ovšem v Polsku museli trochu pomoct. Místo policejních Fordů vás tak honí policejní koně s majákem na hlavě a hudbu obstarávají bardové, přičemž pro změnu skladby je musíte hezky postaru praštit pěstí. Obzvláště druhé designové rozhodnutí je opravdu originální, v samotných misích ovšem lehce škobrtá – bard se při hraní musí pohybovat ve vaší blízkosti a pokud si za vás na koně sedne NPC, na nebohého umělce už bohužel nezbývá žádné místo. Poměrně velká část hry se tak odehrává jen v doprovodu ambientních zvuků, což je trochu škoda, protože obzvláště v úvodních hodinách je kombinace středověkých nástrojů, moderního techna a beatboxu celkem zábavná.