Road 96 Recenze Recenze Road 96, roadtripu, který doslova chutná po svobodě

Recenze Road 96, roadtripu, který doslova chutná po svobodě | Kapitola 3

Jaroslav Burda

Jaroslav Burda

2. 9. 2021 10:45

1. NA CESTĚ 2. SVEZ SE 3. SVOBODNÉ LÉTO

Batoh na zádech, samota a tisíce kilometrů či mil v nohách. Taková je realita mnoha lidí, kteří více či méně dobrovolně podnikají nekonečné cesty za dobrodružstvím (nebo svobodou). A přesně taková je realita Road 96. Stojí tahle nezávislá záležitost za koupi?

VÍCE MINIHER!

Během své cesty potkáte několik unikátních charakterů (celkově osm), jejichž příběhové linky ovlivní více či méně váš postup a stejně tak vy zasáhnete do jejich životů. Celé to připomíná dějový propletenec filmů jako Magnólie či Samotáři, kdy se oklikou či nějakou příběhovou kličkou nakonec každý zná s každým. Dokážu si představit, že navrhnout tohle muselo být solidní vývojářské peklo. Nicméně žádných logických chyb jsem si nevšimnul a vše skvěle sedí a odsýpá. Ať už natrefíte na již zmíněného dobráckého řidiče Johna, hikerku Zoe, policistku Fanny nebo karikaturu Sonyu, ze které mám osypky, ještě když píšu tyto řádky, bude to zážitek. A v záloze má hra ještě další, obdivuhodně napsané osobnosti, které nebudu prozrazovat.

Jak vám postavy přicházejí a odcházejí ze života, získáváte od nich za malé službičky (formou nápaditých miniher) unikátní perky. Těch je šest a velmi výrazně vám pomohou na vaší cestě za vytouženou svobodou. Ať už je to schopnost otevírání zámků, chytrost ovlivňující dialogové možnosti nebo např. štěstí, díky kterému si drobnou žebrotou přijdete na nějaký ten krejcar či se vám podaří z bankomatu vybrat větší obnos. Zmíněné minihry jsou opravdu kratičké, neruší, neředí tempo a prakticky u všech bych snesl větší porci. Přátelský sprint a fotbálek s Johnem, hraní na pozoun se Zoe, hledání podezřelého s Fanny, souboj v pongu, práce s detektorem kovu, obsluha benzínové stanice apod. Minihry do road tripu skvěle zapadají, nenásilnou formou. Zmíněné perky jsou přenosné. Jakmile je jednou obdržíte, máte je napořád, čímž napomáhají tempu hry a nezačínáte tak s každou postavou (v tomto směru) od nuly.

Pohlednou grafickou stylizaci doplňuje nádherný hřejivý hudební doprovod

Rád bych se s vámi podělil o svá dobrodružství, ale je na každém z vás prožít si nejen dramatické chvíle, ale i zenové chvilky klidu, s nádhernými výhledy a zákoutími přírody a pražícím sluncem do zátylku. Road 96 je dalším klenotem nezávislé scény, který se (nejen) v mém žebříčku nejlepších her roku 2021 ocitne hodně vysoko. Zaslouženě. A to i přes jistou nedočištěnost, několik málo zanedbatelných bugů a trochu haprující systém efektu motýlích křídel. Vaše kroky napříč Petrií ne vždy budou psát dějiny, ale dobrodružství, která na cestě za svobodou zažijete, ve vás ještě dlouho zůstanou. O tom jsem přesvědčen. Pohlednou grafickou stylizaci doplňuje nádherný hřejivý hudební doprovod a za více než příznivou cenu obdržíte jednu z nejlepších nezávislých her letošního roku. Nechť vaše kroky provází štěstí a přeji spoustu pamětihodných kilometrů.

Road 96

Road 96 si bere skvěle napsané charaktery z Life is Strange, konverzace z Firewatche a přináší fenomenální mix příběhů, situací a osudů na vaší cestě napříč nádhernou krajinou. Road trip. Bezstarostná jízda. Svoboda. Všeho nechte a běžte se toulat. Stojí to za to!

Příběh, jednotlivé osudy postav
Grafická stylizace (především pak v noci)
Čechům blízké téma disidentu a totality