Recenze Psychonauts 2, špionážní hopsačky napěchované humorem | Kapitola 3

Jaroslav Burda

Jaroslav Burda

23. 8. 2021 15:00

1. PO 16 LETECH 2. CESTA MOZKOVÝMI ZÁVITY 3. HLEDÁME CHYBY

Čekání je u konce. Vrací se Tim Schafer, který přináší vytoužené pokračování osobitých Psychonauts. Podařilo se mu po dlouhých 16 letech navázat na původní díl?

MÁ TO VŮBEC NĚJAKOU CHYBU?

Od příchodu do centrály Psychonautů (nemohl jsem si nevybavit skvělou scénu příchodu do práce jistého Jamese P. Sullivana a Mikea Wazowskiho v oskarovém animáku Příšerky s.r.o.), přes její podrobný průzkum, svébytné postavičky, návštěvy myslí, nápadité kousky a rébusy, až po samotný závěr hry, jsem se bavil jako na horské dráze. Grafická stylizace se drží původního dílu a tak trochu šílený vzhled postav a kombinace různých uměleckých stylů jen tak neomrzí. Naopak! Vytříbené charaktery překypují humorem (jindy jsou správně "creepy"), mnohokrát jsem nekontrolovaně vybuchl smíchy.

Postavy mezi sebou v cutscénách vedou dialogovou palbu…

Hudební doprovod je GENIÁLNÍ. Nehrál jsem adventuru z pera Tima Schafera (Full Throttle, Grim Fandango, Brütal Legend, Broken Age), která by měla slabou hudební stránku. Mnohé soundtracky z jeho her poslouchám dodnes. Hudbu k Psychonauts 2 složil, stejně jako v případě prvního dílu, Peter McConnell a má úctyhodné 3 hodiny. Mimochodem, v poslední skladbě "Brain in a Jar" zpívá Jack Black. Na stejné (tedy velmi vysoké) úrovni je i dabing. Je vůbec co Psychonauts 2 vytknout?

KUPUJTE TO!

Musel jsem se hodně přemáhat, abych ze zaprášeného zákoutí vymetl pár (ne)podstatných výtek. Neangličtinářům můžou a pravděpodobně budou dělat problémy puzzle s propojováním myšlenek. Zde je nutné na sebe myšlenkové procesy logicky navázat, aby se příběh posunul vpřed. Dokážu si představit, že někteří jedinci mohou na inkriminovaných místech solidně zakysnout. Postavy mezi sebou v cutscénách vedou dialogovou palbu a vzhledem k tomu, že se ve své podstatě jedná o akční detektivku, popasovat se musíte i s rozhovory. Druhou a poslední výhradou je občasný (hráči velmi neoblíbený) backtracking. Ano, některé pasáže Raz navštíví vícekrát, ale vždy jsou výrazně zpestřeny. Osobně jsem s tím neměl ani ten nejmenší problém.

Psychonauts 2 je klenot. Povedený špionážní příběh jde ruku v ruce s fenomenálními nápady, zdařilým platformingem a povedenými rébusy, to vše dohromady vystřeluje hru na hodnotící stupnici takřka k nejvyšší známce. Malou pihou na kráse tak může pro některé hráče může být  středně náročná angličtina potřebná ke konkrétním hádankám a občasný backtracking. Přesto jsem jen nerad sahal ke snížené známce. A teď mě omluvte, jdu si sehnat bezchybný soundtrack.

Psychonauts 2

Nadaný akrobat a mladý senzibil Razputin „Raz“ Aquato znovu zasahuje! Tentokrát se vydává řešit nepravosti spáchané v samotné agentuře Psychonautů. Výpravy do myslí střídá průzkum základny a vyšetřování. To vše v neotřelém grafickém kabátku s geniálním hudebním podkresem. Psychonauts 2 stojí za každou investovanou korunu.

Level design a puzzly
Hlavní stan organizace Psychonauts
Šílené nápady