Psychonauts 2 Recenze Recenze Psychonauts 2, špionážní hopsačky napěchované humorem

Recenze Psychonauts 2, špionážní hopsačky napěchované humorem

Jaroslav Burda

Jaroslav Burda

23. 8. 2021 15:00

Seznam kapitol

1. PO 16 LETECH 2. CESTA MOZKOVÝMI ZÁVITY 3. HLEDÁME CHYBY

Čekání je u konce. Vrací se Tim Schafer, který přináší vytoužené pokračování osobitých Psychonauts. Podařilo se mu po dlouhých 16 letech navázat na původní díl?

Reklama
Reklama

OTTO-MATIC

V hale naleznete také projektor, díky kterému si můžete osvěžit historii založení agentury. Na několika místech vás na sebe upozorní speciální automat, ve kterém své nastřádané PSI karty, psitanium a další suroviny, můžete směnit za nezbytnou výbavu, například za držák na PSI lízátka, která vám v boji doplní životní energii, nebo velkokapacitní tlumok na psitanium, abyste jej mohli vytěžit více. V tzv. Otto-maticu si ale především můžete nakoupit odznáčky. Ty mají různé atributy, které využijete nejen při svých výpravách do pokroucených myslí. Při budoucích nákupech se jistě uplatní odznak snižující ceny v automatech, další vám zvýší úroveň poškození apod. 

V Otto-maticu taktéž kombinujete nasbírané PSI kartičky, které ve výsledku zvyšují celkovou úroveň postavy, čímž si odemykáte lepší bonusy k PSI schopnostem. Karty jsou tedy velmi žádanou a vzácnou komoditou, po které budete ve hře prahnout. Obojí, jak odznáčky, tak "psajkarty", jsou úzce navázány na nášivky. Nášivky si můžeme představit jako schopnostní vyznamenání, které si přišívají např. američtí skauti na šerpu. V Psychonauts nášivky představují psychonautské schopnosti. Ty v průběhu hry přibývají a jejich sílu si zvyšujete výše uvedeným způsobem v Otto-maticu. 

Každý mozek představuje unikátní koktejl emocí…

Raz disponuje již zmíněnou jasnozřivostí, se kterou si užijete kopec srandy, dále pak velmi užitečnou levitační koulí, která má hned několik využití, multifunkčním bojovým PSI paprskem, telekinezí, díky níž manipulujete s předměty či si zahráváte s ohněm díky schopnosti pyrokineze. Taktéž si brzy osvojíte schopnost propojovat myšlenkové pochody, díky čemuž dokážete například změnit názor bytosti, které se právě "hrabete v mozku".

NEBEZPEČNÉ MYŠLENKY A KUFRY PLNÉ EMOCÍ

Výlety do šedé kůry mozkové jsou ostatně fenomenálními výpravami do tajemných a neprobádaných krajin a nebezpečných zákoutí. Každý mozek představuje unikátní koktejl emocí, nebezpečných či rovnou uzamčených myšlenek, obranných mechanismů, emocionální zátěže, pochybností, špatných i dobrých nápadů, lítostí, ale také radostí, štěstí a šílenství. Ve hře se všemi produkty mozku budete muset popasovat a vymačkat z Raze (a ovladače) to nejlepší. Každá hemisféra je originálním rébusem, protkaným vypečeným platformingem, skvěle navrženými schovkami a více či méně tuhými nepřáteli. Oblíbil jsem si explozivního králíka představujícího špatné nápady, cenzory myšlenek s obřími zamítacími razítky, mouchy táhnoucí závaží lítosti, bláto plné pochyb, kterým se pomalu brodíte. Při průchodu malými šedými buňkami, jak by řekl pan Poirot, pomůžete visačkami roztřídit emocionální zátěže, které představují různé typy bagáže, kufrů a kabelek. 

Recenze Psychonauts 2, špionážní hopsačky napěchované humorem

Některé mysli obsahují uzamčené myšlenky v trezoru vzpomínek, který je třeba nejprve najít, chytit a následně rozlousknout. Odměnou vám budou utajené příběhy, většinou traumatizující zážitky osoby, v jejíž mysli se právě nacházíte. Stále ještě nekončíme! V každém světě/mozku, který je diametrálně odlišný, se můžete pustit do sbírání Fragmentů představivosti, které jsou rozesety po celém duševním světě. Objevit a dát dohromady můžete rozpolcenou mysl (stylově na nožičkách) a soustředit moudrost nalezením tzv. nugátů moudrosti. Všechny zmíněné kolekce se vyplatí shromažďovat, ať už pro dobrý pocit 100% vyzobané mozkovny, nebo ze sbírky plynoucích výhod pro Raze v podobě navyšování statistik. V kombinaci s propojováním myšlenek pomocí jakýchsi pomyslných synapsí v myšlenkovém paláci, gravitačními legráckami a platformingem (a nad to s bezchybnou hudební složkou), jde o bujarou zábavu, na kterou budete dlouho vzpomínat.  

Všechny podrobnosti, úkoly a postup si můžete kdykoliv zkontrolovat v nepostradatelném deníku. V něm, po vzoru předchozího dílu, naleznete všechny nezbytné věci, třeba Razovy iniciály (pasové foto stojí za to), psychonautské dovednosti, úkoly, seznam unikátních předmětů a odznáčků, přehled navštívených mozkoven a míst, sběratelské předměty, mapu a další drobnosti.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz