Recenze PC verze multiplayeru Call of Duty: Modern Warfare 2 - definice střílečky s porodními bolestmi
i Zdroj: Activision
Recenze Recenze PC verze multiplayeru Call of Duty: Modern Warfare 2 - definice střílečky s porodními bolestmi

Recenze PC verze multiplayeru Call of Duty: Modern Warfare 2 - definice střílečky s porodními bolestmi | Kapitola 4

Radek Raudenský

Radek Raudenský

2. 11. 2022 16:55

Seznam kapitol

1. DEFINICE STŘÍLEČKY 2. DLOUHÁ DÁLNICE 3. NEČEKANÁ INOVACE 4. HANEBNÉ MENU

Poslední dva díly Call of Duty mě upřímně moc nezaujaly. Zatímco u Black Ops Cold War jsem nadával na nepochopitelný návrat ke starému enginu, Vanguard se sice honosil plynulejšími animacemi, ale celkový přesun do druhé světové války mi taky nebyl po chuti. Ve výsledku jsem ale nemusel litovat, jelikož jsem stále hrál Warzone, dokud Activision nepřidal novou mapu a pohyb po vzoru Vanguardu, čímž pro mě skončil i ten...

Reklama

HANEBNÉ MENU

V kritice pak budu pokračovat. V souvislosti se zbraněmi jsem mluvil o zajímavém rozhodnutí, o kterém stále nevím, jestli je úplně šťastné. Jestli je ale Modern Warfare 2 něco skutečně potřeba vytknout, je to technický stav. Jak jsem na začátku zmínil, mé velice pozitivní hodnocení singleplayerové kampaně pramenilo i z toho, že hra běžela naprosto bez problémů. Bez pádů i zásadních bugů. Infinity Ward se ale s letošním dílem nedokázalo vypořádat s přímo vysíracími problémy, které hru trápily už u Modern Warfare z roku 2019 a Warzone, a navrch ještě přidalo pády hry.

Nejzásadnějším problémem je stav menu, především záseky. Pokud hrajete solo, není sekání tak hrozné, i když je to na hru takových produkčních hodnot bídný stav. Menu se seká při nalezení hry či při načítání. Pokud ale hrajete ve skupině, sekne se hra při kliknutí na cokoliv v menu. Pokud se tak chcete ze základní obrazovky proklikat až na úpravu zbraně, můžete čekat klidně 30 sekund jenom v zásecích.

Recenze PC verze multiplayeru Call of Duty: Modern Warfare 2 - definice střílečky s porodními bolestmi
i Zdroj: FondTech

Takové problémy panovaly už v původním Modern Warfare a je pro mě nevysvětlitelné, jak se mohly přesunout i do nové hry. Modern Warfare 2 k tomu ale nejspíše přičítá ještě další RNG generátor, který přináší šanci, že vám celá hra spadne. Nejčastěji se tak děje v menu, občas ale crash přijde i při zápasech. Zajímavé přitom je, že se optimalizace nezměnila, stále mi přijde poměrně slušná a stejně jako v singleplayeru běžela na sestavě Lenovo Legion 5 s i7-12700H a RTX 3070 Ti na 80-100 FPS při nejvyšším nastavení. 

Otázkou je, jak dlouho mohou problémy trvat a jestli vůbec se podaří tento problém opravit. U Warzone totiž zlobil skutečně dlouho a je naprostá ostuda, že se něco takového stále objevuje více než tři roky po vydání rebootovaného Modern Warfare. 

TAK JAK 

Dostáváme se k té, pro mě osobně, nejhorší části. Zhodnotit letošní Modern Warfare 2 je totiž velmi obtížné. V první řadě musím říct, že mě hra rozhodně nezklamala a má očekávání splnila. Jde o skvělou střílečku, která navazuje na fantastický Modern Warfare z roku 2019. Opět nabízí chaotické plenění map, kde každý zápas plný adrenalinu trvá 10-15 minut. Dá vám chvilku vydechnout a pak se do všeho pustíte znova. Je jenom na vás, zda se budete řezat několik hodin v kuse, nebo multiplayer zapnete na půl hodinu denně. 

Já osobně jsem u Modern Warfare 2 strávil bez problému celý víkend a nepřejedl jsem se. Dostal jsem přesně to, po čem jsem toužil – skvělou střílečku, kde Infinity Ward opět ukázalo své umění vyladit perfektní kousek, který naprosto s grácií reprezentuje žánr stříleček. Skvělý pohyb, gunplay a zábava hraní, vyváženost režimů i délky zápasů. To vše dělá Call of Duty přesně tou hrou, u které jsem schopný během tří dnů strávit 30 hodin. 

Co se ale nedá Infinity Ward odpustit je technický stav hry při launchi. Sekání menu, bugy a nakonec i pády hry jsou zejména při hraní ve skupině opravdu frustrující. Věřím ale, že se tyto problémy podaří do budoucna vyřešit. Když už se bavíme o budoucnosti, ta je opravdu bohatá – jak už bylo zmíněno, do hry se 16. listopadu chystá první sezóna, s tím se s velkou pravděpodobností pojí i nové mapy, zbraně či režim DMZ.

Čímž se dostávám k číselnému verdiktu. Mnoho čtenářů už před čtyřmi kapitolami rovnou překliklo na finální hodnocení. A já přitom ani v době psaní těchto řádků nevím, jaká známka v něm vlastně svítí. Devítka to rozhodně být nemůže, kvůli zvláštnímu rozhodnutí okolo zbraní, poměrně malé nabídce map a technickému stavu. A právě kvůli němu by si hra možná zasloužila i sedmičku. Problémy ale Activision poměrně rychle řeší a během několika dnů od vydání se pády hry dost zredukovaly. No… kdo ví, co nakonec v hodnocení uvidíte. Vám stačí pohled o pár pixelů níže, mě ještě čeká těžké rozhodování.

CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 2
PlayStation PlayStation 5
Xbox Xbox One
Windows PC
Xbox Xbox Series X | S
PlayStation PlayStation 4

Verdikt

Call of Duty: Modern Warfare 2 je zkrátka definicí klasické akcí nabité střílečky. Letošní díl přinesl do multiplayeru řadu novinek, u některých se ale škrábeme na hlavě. První dny navíc hra bojovala s technickými problémy, které se ale časem daří opravit. Je těžké letošnímu dílu udělit známku, kvality mě ale nakonec přesvědčily.

Co se nám líbí a nelíbí?

Perfektní gunplay
Grafika
Pohyb postavy, animace
Řada režimů
Sound design
Detailnost prostředí, částic i postav
Technické potíže
Diskutabilní levelování zbraní
Launch by zasloužil více map
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama