Recenze PC verze multiplayeru Call of Duty: Modern Warfare 2 - definice střílečky s porodními bolestmi
i Zdroj: Activision
Recenze Recenze PC verze multiplayeru Call of Duty: Modern Warfare 2 - definice střílečky s porodními bolestmi

Recenze PC verze multiplayeru Call of Duty: Modern Warfare 2 - definice střílečky s porodními bolestmi | Kapitola 3

Radek Raudenský

Radek Raudenský

2. 11. 2022 16:55

Seznam kapitol

1. DEFINICE STŘÍLEČKY 2. DLOUHÁ DÁLNICE 3. NEČEKANÁ INOVACE 4. HANEBNÉ MENU

Poslední dva díly Call of Duty mě upřímně moc nezaujaly. Zatímco u Black Ops Cold War jsem nadával na nepochopitelný návrat ke starému enginu, Vanguard se sice honosil plynulejšími animacemi, ale celkový přesun do druhé světové války mi taky nebyl po chuti. Ve výsledku jsem ale nemusel litovat, jelikož jsem stále hrál Warzone, dokud Activision nepřidal novou mapu a pohyb po vzoru Vanguardu, čímž pro mě skončil i ten...

Reklama

NEČEKANÁ INOVACE

Každý díl Call of Duty je pro skalní fanoušky stejnou písničkou. Ať přijdou jakékoliv novinky, jedno se nikdy nezmění. Vždy je nutné neustále levelovat zbraně. V minulosti fungoval systém tak, že čím více jste hráli s jednou zbraní, tím více jste si na ní odemkli příslušenství. Základní M4 tak mohla mít klidně 70 úrovní, s každým levelem se vám zpřístupnil nový doplněk jako pažba, držadlo, rukojeť nebo zaměřovač. Grind to byl neskutečný, letos ale Infinity Ward zavelelo ke změně.

Zbraně se totiž nově nachází na platformách. Několik podobných zbraní tak sdílí stejnou platformu, podle které se odvíjí další levelování. Krásným příkladem je třeba platforma Lachman. Ta začíná u odstřelovací pušky Lachmann 762. Tu musíte dostat na úroveň 14, aby se otevřela zbraň Lachmann 556 – v tomto případě jde o klasickou útočnou pušku. A jakmile i jí vyexpíte na dostatečnou úroveň, odemkne se vám SMG Lachmann Sub. Podívejme se také třeba na širokou řadu AK, respektive Kastov. Řada je to opravdu rozsáhla, od Kastov 762 na Kastov 556, Kastov 74U, Vaznev-9K a vše ukončuje Minibak.

HERNÍ REŽIMY

 

Krátce se také zmíním o režimech, které jsou ve hře dostupné. V rámci klasických map 6v6 nejde o výrazné novinky, po vzoru nedávných her zde ale nalezneme třeba Prisoner Rescue. Opět se hráči dočkali rozsáhlého režimu Ground War, kde po vzoru Battlefieldu bojuje 32 hráčů proti 32 hráčům na velkých mapách o body. Invasion se taktéž odehrává na velkých mapách ve stejném počtu, jde ale o takový napumpovaný team deathmatch, kde proti vám navíc bojuje i umělá inteligence.

Jde o zajímavý princip, který značně mění zažité zvyklosti. A třeba případ výše zmíněného Lachmanna mi přijde opravdu zajímavý. Jenže problém nastává u dalších zbraní a především příslušenství. Activision při představení systému tvrdil, že chce urychlit levelování zbraní a udělat jej zajímavějším. Na první pohled je expení skutečně rychlejší, jelikož zbraně mají pouze 15, možná 20 úrovní. Jenže dosažením maximální úrovně si neodemknete všechno příslušenství.

Zbraně totiž mezi sebou obecně sdílí také příslušenství, nejčastěji tlumiče či držadla. Určité kousky se tak odemknou až při vyexpení určité zbraně. Konkrétnější příklad – jakmile maximálně vylepšíte základní M4, zůstane zamčených dalších 10 ústí zbraně. Tři z nich puška přebírá od STB 556, další čtyři od TAC 56 a zbytek je různě poházený po dalších zbraních. A opět se bavíme o tom, že jsou některé zbraně uzamčeny pod mnoha vrstvami systému platforem.

Upřímně stále nevím, co si o konceptu myslet. Je pravdou, že levelování zbraní odsýpá poměrně rychle a přináší to do hraní určitou výzvu. Avšak ten pocit, když si chci vyzkoušet Minibak, ale ještě před tím musím do zemdlení používat čtyři další zbraně, je poměrně odrazující. Navíc jsem celkem konzervativní a pokud mi nějaká zbraň vyhovuje, nemám problém hrát jenom s ní a zbytečně se nenervovat s dalšími.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama