MLB The Show 23 Recenze Recenze MLB The Show 23, až moc opatrné baseballové evoluce

Recenze MLB The Show 23, až moc opatrné baseballové evoluce

Miroslav Václavík Tadeáš Pepř

Miroslav Václavík, Tadeáš Pepř

4. 4. 2023 08:30

1. TOHLE JE ŠOU 2. HISTORICKÉ OKÉNKO 3. STARÁ LÁSKA

Je tu další ročník virtuálního baseballu. Letos by o něj mohli mít zvýšený zájem i čeští fanoušci, stojí tedy za to?

Letošní ročník MLB The Show má pro mě hodně zvláštní příchuť. V uplynulých letech jsem pravidelně dodával recenze s vědomím, že baseball mezi českými fanoušky rozhodně nepatří k nejpopulárnějším sportům. Naopak jde o hodně okrajovou záležitost, která nestojí jen ve stínu populárního fotbalu, hokeje a basketbalu, ale nestačí ani na stále oblíbenější americký fotbal. I tak jsem si ale pevně stál za tím, že má i baseball, a potažmo série MLB The Show tuzemským hráčům co nabídnout, což se postupem času projevilo i zvýšeným zájmem přímo v redakci.

• Doporučená cena: 1849 korun
  • Česká lokalizace: Ne
  • Obtížnost: Celá řada nastavení i možnost dynamických úprav. Obecně jde ale o slušnou výzvu
  • Přístupnost: Neznalec baseballu bude v začátcích zavalen a hodně tápat. Vyloženě nepřístupná ale hra není a s různými asistencemi se postupně naučíte i jemné detaily řešení konkrétních situací
  • Čeští hráči: Ve hře najdete kartičku s Vojtěchem Menšíkem. Údajně by měla být přitomná i nadhazovače Martina Minaříka, tu jsem ale na komunitním trhu neobjevil

Jenže časy se mění. Série jako taková se z PlayStationů rozšířila i na Xboxy a Switch a dostala se do Game Passu. Především se ale mění svět baseballu a česká reprezentace kumštovně zahrála na World Baseball Classic, nejvýznamnějším mezinárodním baseballovém turnaji. Úspěch našich pochopitelně zaujal i nebaseballovou obec a i mainstreamová média najednou psala o nadhazovačích, metách a outech. Z malého, ale ne nevýznamného pobláznění exotickým sportem může profitovat nejen česká baseballová mládež a popularita sportu obecně. Pevně věřím, že počínání našich borců přivede některé hráče i k zdánlivě neproniknutelnému hernímu zpracování.

JSME TU PO ROCE

Mají se na co těšit. O MLB The Show rozpravuji pravidelně, ale letos by to možná chtělo malé osvěžení, pokud jste se na tuhle recenzi proklikli z náhodného zájmu. Série kalifornského studia Sony San Diego zanedlouho oslaví dvacáté výročí a má toho pod kšiltovkou opravdu hodně. Pořád si stojím za tím, že jde o asi nejlepší autenticky sportovní hru na trhu. Skutečný baseball se snaží adaptovat velmi věrně a výsledkem spousty let vývoje je na první pohled možná až děsivě komplexní hratelnost s velmi propracovanými mechanismy ve všech aspektech hry.

Baseball, a to i ten virtuální, se totiž celkem logicky hraje úplně jinak, než ostatní u nás populárnější sporty. Jednotlivé herní momenty jsou rozfázované a hra na pálce i v poli má velmi unikátní flow, které se musíte přizpůsobit. Příjemný je fakt, že každá z částí (hra v poli se ještě dělí na samotné nadhazování a následné bránění) nabízí hned několik velmi odlišných možností, jak ji hrát. Některé jsou přístupnější a přímočařejší, ale tím i méně efektivní, jiné chtějí více praxe a pečlivosti, ale odmění se vám lepšími výkony. U MLB The Show platí hard to learn, ještě harder to master. Po prvním zapnutí se tedy musíte připravit na to, že vás čeká ohromné množství tréninku, cviku, učení jemných nuancí, zákonitostí a to všechno pořád dokola. Navíc vás zavalí obří nabídka obsahu a robustních možností. I po pěti letech mám často pocit, že se toho mám ještě hodně co naučit. Ale můj ty bože. Výsledek prostě stojí za to.

Pokud vás baseball třeba během sledování WBC zaujal, nebojte se sáhnout do nabídky Game Passu a The Show vyzkoušet. Slibuji vám, že to minimálně za rozšíření obzorů prostě stojí.