Recenze Lake, rádoby kouzelného zážitku, který se snaží spojit vztahy, drama a…doručování pošty? | Kapitola 2
Jaké jsou vaše obvyklé zkušenosti s doručovatelskými službami? Jedni na ně nedají dopustit, k jiným se však kýžený balíček obvykle nedostane ani v případě, kdy by dnem i nocí číhali na kurýra před dveřmi vlastního domu. Polemiku nad tím, která poštovní služba je ze všech nejhorší, ovšem nechejme na jindy. Dnes si totiž povíme něco málo o nadějné indie záležitosti Lake, která právě doručování pošty spojuje s objevováním staronových vztahů, podobně jako to dělá třeba oblíbená série Life Is Strange.
ŠIKMÁ PLOCHA
Jak už to však často bývá, všechno krásné jednou končí a je to právě první zdání, které mnohdy klame. Téma vracení se do rodného města je pro lidi atraktivní – probouzí v nás spoustu protichůdných, silných emocí a dovedeme se s ním ztotožnit prakticky všichni. Navíc je ve hrách trestuhodně nevyužité, díky čemuž Lake působí neskutečně svěžím dojmem. Ten je ovšem postupem času čím dál více narušován překvapivě závažnými nedostatky, z nichž nejpalčivěji působí mělké dialogy, vycházející z úst mělkých postav.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
- Doporučená cena: 510 Kč (Steam)
- Na kterých platformách vychází? Xbox One, Xbox Series S|X, PC (Steam, Epic Games Store)
- Potěší vás v případě, že: Jste se vždy chtěli stát pošťákem Ondrou, ale zároveň nechcete opouštět zaměstnání s vyšší než minimální mzdou
- Česká lokalizace: Nikoliv
- Bude vás bavit, pokud: Hledáte nenáročný a hezky vypadající zážitek na pár večerů
- Budete nenávidět, pokud: Máte rádi prokreslené a zajímavé postavy
- Proč jede programátorka na dva týdny rozvážet poštu někam do zapadákova? Mám úplně tu stejnou otázku!
Jedním z hlavních kouzel novodobých adventur jsou totiž dobře napsané postavy. Díky nim působí klíčová rozhodnutí tak bolestivě, díky nim vás bolí každá hádka, a naopak zahřeje u srdce každé usmíření. Jenže v Lake jsou postavy jen toporně stojící a mizerně rozanimovaní panáci, ke kterým si na základě několika opravdu krátkých konverzací nedovedete vytvořit žádný vztah. S dialogy si tvůrci bohužel nedali dostatečnou práci, působí odflákle a v některých případech jsem měl i dojem, že některé věty chybí kompletně. Příběhových animací vám pak vývojáři naservírují jen hrstku, a jelikož nedostanete k dispozici žádný deník s podrobnějšími informacemi, nemáte se vlastně podle čeho orientovat.
I postavy s potenciálem jsou tedy degradovány na „hipsterku z knihovny“, „tetu z restaurace“ nebo „uhrovitého zrzka z motelu“. Hra vám obzvláště ve své druhé polovině servíruje několik velkých rozhodnutí, já si ovšem nedovedu vybavit, kdy mi na osudech virtuálních osob naposledy záleželo méně.