Guilty Gear -Strive- Recenze Recenze Guilty Gear -Strive-, bojovky, kterou musíte zažít

Recenze Guilty Gear -Strive-, bojovky, kterou musíte zažít

Martin Synek

Martin Synek

9. 7. 2021 19:25

1. DO STRUN 2. BALÍČEK ZA VŠECHNY PRACHY 3. IŠIVATARI TVRDÍ MUZIKU

Letos jakoby se s bojovkami roztrhl pytel. A co víc, většina z nich je skutečně povedená. Platí to i pro hudebně důkladně rozpálený Guilty Gear -Strive-?

Červen již s předstihem hodnotím jako nejlepší měsíc tohoto roku. Nejen, že konečně vyšel Ratchet & Clank, ale také (hlavně proto) v červnu vyšly dvě prvotřídní bojovky. Tu první, Virtua Fighter: Ultimate Showdown jsme si proklepli minule a dnes je řada na Guilty Gear Strive. Zástupce značky, kterou znají hlavně milovníci polámaných kostí, anime seriálů a pořádně tvrdé muziky. Zkrátka lidé s podobným postižením, jakým trpí Dajsuke Išivatari, mozek Teamu Red patřícího pod hlavičku Arc System Works. To jsou mimochodem mistři v oboru a svůj um na poli bojovek již několikrát předvedli nejen u Guilty Gearu, ale například v sérii BlazBlue, Dragonball FighterZ či Granblue Fantasy Versus.

• Doporučená cena: 1599 Kč
  • Česká lokalizace: Ne
  • Faktor znovuhratelnosti: Obrovský
  • Bude vás bavit: Protože je to bojovka a obsahuje metal a anime
  • Možná nevíte: Minulý díl Guilty Gear Xrd: Sign dostal v průběhu let dvě nové verze. Šlo o Revelator a Rev.2, které přidaly nejen nově vybalancovaný soubojový systém, ale i nové postavy, nová prostředí či nový soundtrack

Guilty Gear je navíc série, kterou dlouhou dobu považuji za to nejlepší, co si mohou fanoušci žánru zahrát. To, jakým stylem nejnovější díl posunuje laťku hratelnosti do nebeských výšin, se vidí jen málokdy. Zde rozhodně není třeba šetřit superlativy a je nutné celé dílo správně pojmenovat. Jediné slovo, které by vystihovalo podstatu celého tohoto projektu, který překračuje nejen stín svůj, ale i stíny mnoha osvědčených značek, je láska. Láska k žánru, láska ke značce a v neposlední řadě láska k hudbě. A to ne lecjaké.

HEAVEN OR HELL

Strive je čtvrtá generace výše jmenované série a posunuje příběhové pozadí zase o nějaké to století dál. Alternativní historii světa si tvůrci poupravili přesně pro své potřeby, v kostce jde stále o válku mezi lidmi, kteří se vzdali všech technologií ve snaze ovládnout magii proti těm, kteří stále berou stroje a technologie jako nedílnou součást pokroku lidstva. Příběh je komplikovaný a kompletně si jej můžete prostudovat v přiložené Guilty Gear encyklopedii, kde najdete opravdu vše podstatné, co vám pomůže více porozumět jednotlivým protagonistům a jejich pohnutkám.

Už dlouho se mi nestalo, že bych v průběhu soubojů pozastavoval scénu jen proto, abych se mohl podívat na některý vychytaný úder.

Tvůrci pamatovali i na kompletní příběhový režim, který zabere divákovi (doopravdy divákovi) nějakých pět hodin a naservíruje mu pod nos vcelku originální anime podívanou protkanou velkou spoustou rozhovorů a akčních vložek. Režisérem není nikdo jiný než právě Išivatari a film je vytvořen v enginu hry, kterou pohání Unreal čtvrté generace. Pod nánosem všech grafických vychytávek je ale naprosto k nepoznání. Nicméně souboje, které byste mohli nějakým způsobem ovlivnit nečekejte. Zde si jdou tvůrci svou vlastní cestou.

Hra je v jádru DNA anime se všemi pro i proti. Pokud tedy neholdujete svérázné anime produkci, budete se muset buďto přemoci (nejlepší varianta) nebo hru jednoduše vynechat (což by ale byla škoda).  Už dlouho se mi nestalo, že bych v průběhu soubojů pozastavoval scénu jen proto, abych se mohl podívat na některý vychytaný úder či efekt. Valí se na vás až příliš mnoho vjemů, které musíte pobrat, ale celkově vzato  jde o neuvěřitelnou záležitost.