Guilty Gear -Strive- Recenze Recenze Guilty Gear -Strive-, bojovky, kterou musíte zažít

Recenze Guilty Gear -Strive-, bojovky, kterou musíte zažít | Kapitola 2

Martin Synek

Martin Synek

9. 7. 2021 19:25

1. DO STRUN 2. BALÍČEK ZA VŠECHNY PRACHY 3. IŠIVATARI TVRDÍ MUZIKU

Letos jakoby se s bojovkami roztrhl pytel. A co víc, většina z nich je skutečně povedená. Platí to i pro hudebně důkladně rozpálený Guilty Gear -Strive-?

To jak hra vypadá je hlavní zásluhou interně vyvinuté technologie pro stínování a pohyb postav nebo scény. Každý charakter má vlastní stínování, které je vždy nezávislé na hlavním zdroji světla. Jde o trojrozměrnou projekci něčeho, co má budit dojem klasické 2D spritové mlátičky. Každý detail oblečení, vlasů nebo zbraní (ano, bojuje se výhradně zbraněmi) je až úchylný a vlastně i postrádá jakýkoli smysl, jenže ono to prostě vypadá hrozně cool. Jde až o absurdní detailizaci něčeho, čeho si vlastně v zápalu boje ani nemáte šanci všimnout. Někdy jsem se dokonce přistihl, že proklínám tvůrce, protože se zabývali tolika zbytečnostmi na úkor bojovníků, kterých je ve hře jen patnáct. Jenže na straně druhé jde o patnáctku absolutně originálních fighterů, z nichž má každý svou nezaměnitelnou vizáž i bojový styl.

DUEL ONE

Musím s klidným srdcem říct, že hratelnostní stránka hry dopadla na výbornou. Letitý soubojový systém dostal novou šťávu v podobě protiúderů, kterými je nově možné útoky soupeře přerušit. Jinak veškeré principy z předchozích her zůstaly nedotčeny. Čeká na vás soubojový systém, který hodně spoléhá na rychlost a spoustu mocných úderů, které řetězíte do účinných komb. K dispozici máte tři různě silné druhy pěstí a zbytek obstarávají kopy. Tím jak dostáváte protivníka pod tlak, nebo naopak schytáváte větší počet ran, se nabíjí ukazatel tenze. Pokud je plně nabitá, je možné vyvolat drtivé kombo, které zamává se zdravím oponenta jako policajt s vašim řidičákem, když nadýcháte tři promile.

-
-

Arény jsou interaktivnější a za určitých okolností je možné soupeře poslat jednou dobře mířenou ranou o patro níž. To vždy doprovází nějaká vypečená animace s negativním účinkem na protivníkovo zdraví. Podle toho, jak k zápasu přistoupí hráč, je jeho chování hodnoceno pozitivně či negativně. Ofenzivní hráči mají samozřejmě výhodu, na druhou stranu se zde objevuje i několik vysloveně defenzivních typů postav. Tvůrcům se opět podařilo bojovníky správně vybalancovat, aby každý porazil každého. Tedy až na upírského samuraje Nagoriyukiho. V prvních dnech po vydání se stal nejpoužívanější postavou. Naštěstí chvíli poté prošla hra aktualizací, která Nagoriyukiho statistiky malinko poupravila. Nyní je i z něj naprosto vyvážená postava bez výhod nad ostatními.

Je to právě do očí bijící přeplácanost, ve které budete nejprve muset najít pevně daný řád.

Měl jsem možnost účastnit se jak uzavřené, tak i otevřené betaverze a musím konstatovat, že studio vzalo všechny výtky komunity v potaz. Zlepšila se konektivita a stabilita online prostředí (alespoň u testované PS5 verze) a obraz letí ve 4k při stabilních šedesáti snímcích, což je rozhodně poznat na tom, co se odehrává na obrazovce před vámi. Ano, ze začátku to bude hlavně pro nováčky křest ohněm, protože jsou pohyby bojovníků nečitelné a mnoho z nich nakonec skončí jinak, než si představujete. Je to právě do očí bijící přeplácanost, ve které budete nejprve muset najít pevně daný řád. Teprve poté se ze hry stane majstrštyk.