Game Builder Garage Recenze Recenze Game Builder Garage, aneb herním vývojářem snadno a rychle i z pohodlí vlastní toalety

Recenze Game Builder Garage, aneb herním vývojářem snadno a rychle i z pohodlí vlastní toalety

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

19. 10. 2021 16:55

1. OD KRUŠNÝCH ZAČÁTKŮ KE SVĚTLÝM ZÍTŘKŮM 2. KOMENSKÝ BY MĚL RADOST 3. SVĚTOVÝM HERNÍM VÝVOJÁŘEM SNADNO A RYCHLE?

Kdy jste se u hry naposled opravdu naštvali? Věřím, že to jistojistě nebude až tak dávno. Ať už to bylo u bosse, který byl oproti zbytku hry nesmyslně obtížný, chyby, které vám smazala uloženou pozici nebo hráči, jenž vás s pomocníkem při míření sejmul na několikasetmetrovou vzdálenost, pravděpodobně vám v hlavě alespoň na chvíli probleskla myšlenka ve stylu „To bych snad naprogramoval líp i já!“

• Doporučená cena: 739 Kč
  • Na které platformě vychází? Nintendo Switch
  • Potěší vás v případě, že: Jste vždy chtěli vědět, jak se tvoří hry
  • Česká lokalizace: Nikoliv
  • Bude vás bavit, pokud: Vás hry zajímají i z širšího úhlu pohledu, než je samotné hraní
  • Budete nenávidět, pokud: Chcete u hraní hlavně vypnout a za žádnou cenu nepřemýšlet
  • Jak dlouhý je průchod hrou? Zhruba osm hodin v kampani doplňuje 50 logických úkolů a takřka neomezený volný režim
  • Udělá ze mě Game Builder Garage herního vývojáře? Ne, ale pokud v sobě vy či vaše dítko máte potřebné predispozice, dovede ve vás rozvinout talent a zvídavost, které vás k tomuto povolání mohou jednou dostat

Herní vývoj je vskutku kouzelný v tom, že si jej dnes může bez vynaložení hromady finančních prostředků vyzkoušet skoro každý. Spílání profesionálním sportovcům nebo politikům je sice bezmála samostatným sportovním odvětvím, jen málo z nás se ovšem v reálném životě postaví na penaltu ve vyhroceném zápase, či zakoupí chatu Chateau někde ve Francii. U herních enginů je však situace naprosto odlišná – většina z nich je pro „domácí“ použití dostupná zcela zdarma, tedy bezmála na dosah ruky pro všechny, kdo o ně projeví zájem.

Problém ale nastává ve chvíli, kdy poprvé otevřete nový, prázdný projekt. Jak začít? Tutoriály nejsou vždy úplně uživatelsky přívětivé a sledovat náhodného Inda na YouTube sice pro mnoho z nás je naprosto relevantním způsobem řešení každodenních životních problémů, jenže uznejte sami – o kdovíjakou zábavu se nejedná. Právě pro ty z nás, kteří by si roli herního vývojáře rádi vyzkoušeli, ale nemají čas, chuť ani mozkovnu na samostudium, však existuje velmi elegantní řešení. Jmenuje se Game Builder Garage a najdete jej exkluzivně na platformě, na které byste jej nejspíše nečekali. Ano, moudří již tuší – onou platformou je Nintendo Switch. Poměrně nečekané spojení pak stvořilo vskutku unikátní výukový software, který, jak je již u Nintenda tradicí, dovede zabavit (a tentokrát i poučit) takřka celou rodinu.