Assassin's Creed Valhalla: Dawn of Ragnarok Recenze Recenze DLC Dawn of Ragnarok pro Assassin’s Creed Valhalla - čas na změnu opravdu nadešel

Recenze DLC Dawn of Ragnarok pro Assassin’s Creed Valhalla - čas na změnu opravdu nadešel | Kapitola 2

25. 3. 2022 16:30

1. POTŘETÍ ZPÁTKY 2. PŘELEZ, PŘESKOČ, VYSBÍREJ

Velkolepou ságu Assassin's Creed Valhalla uzavírá třetí DLC, které slibuje být jedním z největších dodatků v historii gamingu. Zaujme i ty, kteří původní hru nehráli, nebo naopak zatlouká finální hřebík do rakve obrovsky vyčerpané série?

JE MU HODNĚ

Největší novinkou je nová oblast Svartálfheimu. Autorům musím nechat, že je skutečně rozlehlý a tradičně krásný. I v tomto případě ale země trpaslíků nepřináší žádné divočejší designérské kreace. Celkem střídmý svět jen občas ozvláštní podivně prudký bronzový kopec nebo levitující hořící šutry. Na druhou stranu zaujmou rozpadající se starobylé stavby nebo obrovité doly, na které nejsme z původní hry zvyklí.

Další novinkou je implementace superschopností. Havi hned zkraje příběhu dostane od trpaslíků zápěstní artefakt Hugr-rip, kterým dokáže z nepřátel vysávat jejich moc. Od muspelheimských jednotek si tak může propůjčit schopnost chodit po lávě nebo si ze záhrobí povolat spolubojovníky. Z těl jotunských trollů si zase Havi dokáže vysát schopnost teleportace a díky obřím havranům se lze na moment proměnit v opeřence a vystoupat tam, kde by to normálně nebylo možné.

Má to ale své ale. Schopnosti lze používat vždy jen chvíli, pak je nutné dočerpat “manu” třeba z všudypřítomných obřích květů. I přes to ale nejde o kdovíjakou výraznou hratelnostní změnu. V boji jde spíše o zpestření a i se zbraněmi poděděnými z původní hry jsem neměl problém vším, co na mě DLC vrhlo, prolétnout jako nůž máslem. Praktické využití tak schopnosti mají jen v hádankách. Těch je ale pomálu a v absolutní většině případů používají jen nepříliš atraktivní odolnost vůči lávě. Navíc potenciálně zjednodušující proměna v ptáka ztrácí atraktivitu tím, že ptačí formu prakticky nelze ovládat. Často jsem si chtěl ulehčit práci při stoupání ke klasickým synchronizačním bodům, které jsou rozmístěny na vyloženě nekonečně vysokých skálách, ale po vypršení schopnosti v ten nejnevhodnější moment mě pravidelně poslala zpátky na samotné úpatí hory.

TŘICET HODIN?

Z řádků výše vyplývá, že toho Dawn of Ragnarok nenabízí moc atraktivního. Je fakt, že jde o obří balíček obsahu. Ten obsah ale z velké části tvoří činnosti, které už hráč stovku hodin omílal ve Valhalle, a další stovky hodin v Odyssey a Origins. Pokud vás stále baví běhání od svítící tečky ke svítící tečce, nabídne vám Ragnarok další desítky hodin zábavy, navíc v nových, pohledných kulisách a s pár twisty. Třeba odstraňování trollských prokletí z původní hry je nově o něco sofistikovanější. Bohužel ale chybí ty nejzajímavější aktivity, ve Svartálfheimu třeba z mně neznámého důvodu nepotkáte žádné nadpřirozené zvíře čekající na šíp mezi oči, což bývaly vrcholné momenty.

Recenze DLC Dawn of Ragnarok pro Assassin’s Creed Valhalla - čas na změnu opravdu nadešel
i Zdroj: Hrej.cz / Tadeáš Pepř

Na rámec toho DLC nabízí novou úroveň vylepšení brnění, pár efektních setů vybavení a občas vykoukne nepříliš objevný humor nebo vedlejší úkol s kulturní referencí. Hned v prvních hodinách jsem třeba na kopci potkal trpaslíka Frodriho, který chce hodit svůj prokletý prsten do sopky. Easter eggy mám sice rád, zároveň ale dokážu ocenit, když je zpracovaný alespoň trochu kreativně nebo chytře.

Dawn of Ragnarok rozhodně není nejhorší DLC všech dob. Za svých více než devět stovek dostanete obří svět, nepříliš povedený příběh, minimálně propracovaný nadstavbový systém božských schopností a pár drobností navrch. Pokud si chcete pobyt v současné podobě Assassin’s Creed prodloužit ještě o pár desítek hodin plných otevírání truhel a zabíjení hořících tydýtů, do novinky klidně zainvestujte.

V opačném případě se ale jen prohloubí skepse a Dawn of Ragnarok znovu potvrdí, že začíná být esence současné assassínské trilogie opravdu zásadně vyčerpaná.

Dawn of Ragnarok

Vyčerpání z Assassin's Creed dosáhlo vrcholu. Dawn of Ragnarok přináší jen více téhož, a vůbec nic zajímavého navíc. Špatný vyloženě není, pokud vás ale původní hra omrzela, Ragnarok to rozhodně nespraví.

Obří porce obsahu
Krásný nový svět
Sem tam zajímavý nápad