Destroy All Humans! 2 - Reprobed Recenze Recenze Destroy All Humans! 2 - Reprobed, nevítaného návratu mimozemšťana Crypta

Recenze Destroy All Humans! 2 - Reprobed, nevítaného návratu mimozemšťana Crypta | Kapitola 2

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

26. 8. 2022 17:25

1. ANÁLNÍ SONDA 2. ZTROSKOTÁNÍ V MINULOSTI 3. KECY V KLECI

Pozemšťané, pozor! Invaze z vesmíru pokračuje. Pouhé dva roky od předělávky původní Destroy All Humans! z éry PlayStationu 2 přilétá v kosmickém talíři podobně trhlé pokračování. Nová generace mimozemšťana přezdívaného zkráceně Crypto bude stejně jako minule bojovat za záchranu svého druhu, tentokrát ovšem s novou tajnou „zbraní“.

Jako spousta dalších vývojářů zvolili i Pandemic Studios ve své době ten nejjednodušší způsob, jak v pozdějších fázích zvýšit obtížnost hry, a tedy přidat nepřátelům pořádnou porci životů. Zmíněné rozhodnutí bohužel nepříjemně narušuje tempo hry, což kromě posledních misí pocítíte (opět jako v předchozím díle) především u bossfightů, které dokáží být následkem nepřiměřeně velkého množství zdraví soupeřů až frustrující. Nebývá to mým zvykem, ale u Destroy All Humans! 2 vám doporučím čistě pro větší zábavnost zvolit nejnižší ze čtyř nabízených stupňů obtížnosti, k čemuž ostatně nabádá i sama hra tím, že hned druhá nejnižší volba se jmenuje „Veteran“. Příjemný pocit po překonání výzvy autory servírovaná odlehčená a nevyvážená akce stejně nenabízí, takže se zbytečně netrapte.

Mé přesvědčení, že by si hráč neměl s průchodem hrou moc lámat hlavu navíc podporuje přítomnost jetpacku a speciálních bot, které dovolují hlavnímu hrdinovi na bitevním poli celkem svižně surfovat nad zemí. Pohyb při zemi i ve vzduchu je svižný, dodává akci ten pravý náboj a umožňuje se do soupeřů pustit v mě sympatickém bezhlavém tempu.

Ovládání veškerého vybavení talíře je sice trochu komplikované, řízení ovšem velice arkádové a po troše zvyku tím pádem i nenáročné

Když už je řeč o létání, je potřeba zmínit, že Crypto se nemusí během svých misí vystavovat nebezpečí vždy zcela bezprostředně. Ani v tomto díle totiž nechybí smrtícími děly osazený létající talíř, který lze přivolat na pomoc z několika stanovišť vyznačených na každé z map. Ovládání veškerého vybavení talíře je sice trochu komplikované, řízení ovšem velice arkádové a po troše zvyku tím pádem i nenáročné. Stížnost na nevyváženost a nepraktičnost některých zbraní lze směřovat i ke vzdušnému plavidlu, přesto si určitě brzy najdete styl, se kterým budete při plnění úkolů úspěšní.

Zaparkovaný talíř se navíc vyplatí pravidelně navštěvovat už jen z toho důvodu, že zpřístupňuje důležité menu vylepšování zbraní. Potřebné materiály dostáváte za plnění hlavních příběhových misí, další ale můžete získat za vedlejší aktivity nebo je rovnou sbírat volně rozmístěné po mapách. Mezi nejčastější upgrady patří navýšení míry poškození Cryptova vražedného arzenálu a množství nositelné munice, v některých případech ale můžete zbraň nebo jiné vybavení obohatit o zcela novou vlastnost.