Recenze Armored Core VI: Fires of Rubicon, frenetické akční jízdy s pořádnou hloubkou | Kapitola 4

Pavel Lenko

Pavel Lenko

31. 8. 2023 00:00 2

1. Vítejte na Rubiconu 2. Build-A-Mech pro novou dekádu 3. Zkáza a exploze 4. Dechberoucí trosky planety

From Software se po deseti letech vrací ke svým kořenům a opět přináší kvalitu, na kterou se hráči mohou spolehnout.

Dechberoucí trosky planety

Po technické stránce nelze Armored Core 6 moc vytknout. Hrál jsem na PS5 se zaměřením na framerate, přičemž i v těch nejšílenějších momentech jsem nezaznamenal jediné škobrtnutí. Občasný přešlap kamery se vzhledem k té rychlosti bojů dá pochopit a tolerovat.

Vizuál prostředí je opravdu povedený, ať už jde o trosky obřích industriálních komplexů, opuštěná zchátralá velkoměsta, obří stroje nebo i volnou přírodu - hra vypadá a hýbe se skvěle. Některé scenérie přitom vypadají doslova úžasně a tak, jako se to stává i v Souls hrách, jsem občas jen stál a koukal se na prostředí přede mnou. Co ovšem doslova krade pozornost, to jsou samotné AC.

Recenze Armored Core VI: Fires of Rubicon, frenetické akční jízdy s pořádnou hloubkou
i Zdroj: Pavel Lenko / Hrej.cz

Rozpohybování mechů a jejich částí je neskutečně detailní. Každá jednotlivá část AC má vlastní unikátní animace, ať už jde o pohyb hydraulických pístů nebo animací u zbraní, reakce na pohyb a prostředí, nebo i na případné zranění - From Software věnoval neuvěřitelné množství práce tomuto aspektu vizuálu, a opravdu to je vidět. V kombinaci s tím, že se jednotlivé AC dají stavět a modifikovat po vůli hráče, je to o to větší úspěch.

Ruku v ruce s vizuálem jde i audio. Hudba je zde poněkud zanedbatelná, což mě sice zamrzelo, ale když vezmu v potaz všechny ty zvukové efekty, které slyšíte během akce a dabing nepřátel, kteří reagují na vaši přítomnost v boji, možná by výrazná hudba byla jen rušivá. Audio stránka tedy neohromí, ale určitě ani neurazí. Naopak příběhové dialogy uprostřed bitev často zaniknou a jste tak připraveni o některé detaily.

Armored Core VI: Fires of Rubicon
Xbox Xbox Series X | S

Vývojáři z From Software nám tentokrát naservírovali něco velmi odlišného od toho, čím se zapsali do povědomí moderních hráčů. Pořád ovšem nabízejí kombinaci výborné hratelnosti, skvělého smyslu pro detail, vysoké obtížnosti a dechberoucí atmosféry. Armored Core je akční hra, která exceluje v téměř všech ohledech a nezbývá než doufat, že se v blízké budoucnosti dočkáme dalších dílů.

Nekompromisní akce
Level design
Herní smyčka