Recenze Armored Core VI: Fires of Rubicon, frenetické akční jízdy s pořádnou hloubkou

Pavel Lenko

Pavel Lenko

31. 8. 2023 00:00 2

1. Vítejte na Rubiconu 2. Build-A-Mech pro novou dekádu 3. Zkáza a exploze 4. Dechberoucí trosky planety

From Software se po deseti letech vrací ke svým kořenům a opět přináší kvalitu, na kterou se hráči mohou spolehnout.

Od roku 2013, kdy vyšla poslední hra z této série, už uplynula celá dekáda a není tedy překvapivé, že většina hráčů zná From Software jen jako “to studio co vydává Souls hry”.  Oznámení Armored Core VI po úspěchu Elden Ringu byl opravdu dobrý tah, a hře se tak dostalo mnohem větší pozornosti, než by jinak bylo pravděpodobné. S přibližujícím se datem vydání navíc Bandai Namco hráče doslova bombardovalo novými reklamními materiály a informacemi. Je jasné, že se hru snaží brát jako další velkou IP, kterou jim From Software může poskytnout do budoucna.

Vítejte na Rubiconu

Příběh Armored Core VI se odehrává v daleké budoucnosti, kde lidstvo úspěšně kolonizovalo odlehlé části vesmíru. Na planetě Rubicon lidé nalezli látku, kterou pojmenovali “Coral”. Ta funguje skvěle jako palivo i jako datový vodič a lidstvo na ní chtělo založit obrovský technologický pokrok. To se bohužel nestalo, jelikož Rubicon pohltila katastrofa pojmenovaná “Fires of Ibis”, která přinesla absolutní destrukci jak planetě, tak přilehlému hvězdnému systému. Coral byl tedy navždy ztracen.

O padesát let později se však na zdevastovaném Rubiconu náhle objevují známky nezničeného Coralu a korporace, osvobozenecká fronta i PCA (Planetary Closure Administration) tudíž začínají novou kapitolu války o tuto zázračnou látku, případně o svobodu planety jako takové. V tomto okamžiku na Rubiconu havaruje hráčova postava: vylepšený člověk C4-621, který se v roli žoldáka přidává do tohoto konfliktu a postupně odhaluje jak pozadí historické katastrofy a tajemství Coralu, tak i cíle tajemného Waltera, fungujícího jako manažer, který tohoto žoldáka na planetu propašoval.

Na křídlech Havrana

C4-621 se do konfliktu zapojuje jako pilot titulárního Armored Core - obrovského robota ověšeného zbraněmi, oplývajícího nevídanou mobilitou a volností pohybu. Jakmile získá falešnou žoldáckou licenci (nesoucí kódové označení Raven), začne se přidávat k jednotlivým stranám konfliktu a plní pro ně jednu misi za druhou. Přátelé z jedné mise se tak stávají nepřáteli v misi následující a v duchu práce opravdového žoldáka zůstává věrnost pouze penězům a vašemu manažerovi, Walterovi. Později se do tohoto mixu vloží ještě tajemná postava Ayre - ženský hlas, který se snaží Ravenovi pomáhat objevovat pozadí konfliktu a původ Coralu.