Armored Core VI: Fires of Rubicon Recenze Recenze Armored Core VI: Fires of Rubicon, frenetické akční jízdy s pořádnou hloubkou

Recenze Armored Core VI: Fires of Rubicon, frenetické akční jízdy s pořádnou hloubkou | Kapitola 2

Pavel Lenko

Pavel Lenko

31. 8. 2023 00:00 2

Seznam kapitol

1. Vítejte na Rubiconu 2. Build-A-Mech pro novou dekádu 3. Zkáza a exploze 4. Dechberoucí trosky planety

From Software se po deseti letech vrací ke svým kořenům a opět přináší kvalitu, na kterou se hráči mohou spolehnout.

Reklama

Build-A-Mech pro novou dekádu

A tím se dostáváme k herní smyčce a hratelnosti samotné. Armored Core 6 je často až freneticky akční hra, ve které ovládáte zmíněné obří roboty. Každý AC (jak se jim zde říká) je složený s několika částí - hlava, tělo, ruce, nohy a booster. K tomu samozřejmě vnitřní součásti - generátor, FCS (čip vylepšující ofenzivní statistiky) a novinka v šestém dílu - Expansion. Různé kombinace samozřejmě nabízí různý dopad na jednotlivé ofenzivní i defenzivní statistiky vašeho stroje, a kombinacím se tak meze nekladou. 

Tedy samozřejmě jen v rámci herních mechanik - přeci jen na lehoučké nohy asi nepostavíte obrovské, těžké torzo. Celková váha v kombinaci s dalšími statistikami pak ovlivňuje rychlost a mrštnost vašeho robota, energetické limity vás také omezují a je tudíž nutné zvážit, co a jak do buildu zakomponovat, a co vynechat. V “garáži” jsem tak trávil opravdu hodně času. Vámi vytvořené konfigurace si lze samozřejmě ukládat pro rychlejší přístup k jednotlivým buildům, se kterými jste spokojení.

Samozřejmostí je i velmi pestrá nabídka zbraní. Každé AC je vybaveno čtyřmi sloty - dvě ruce a dvě ramena.  Zbraně určené pro ramena nejdou zpravidla nést v rukách a naopak, ovšem vyjímky existují. Váš zbraňový arzenál je rozdělený na typy - Kinetické, Energetické a Explozivní. Podkategorií je samozřejmě více, ale tyto tři archetypy určují typ zranění, které vaše útoky produkují a na které mají vliv obranné statistiky nepřátel. Laserové pušky, kanóny, brokovnice, plasmová děla, naváděné rakety nebo i zbraně na blízko jako energetické čepele - to vše jsou příklady toho, co vás ve hře čeká. AC lze upravovat i barevně a tudíž si lze postavit opravdu unikátní stroje. 

Lze postavit opravdu unikátní stroje.

Jednotlivé díly lze získat několika způsoby. Postupně se zpřístupňují v obchodě, kde je za kredity můžete koupit. Některé se dají najít v samotných misích. Jiné získáte jako odměnu za arénu nebo tzv. Hunter level - pokaždé když porazíte nějaké AC, odešlete combat log do ALLMIND - podpůrného systému pro žoldáky, a po určitém množství odeslaných logů přijde level up a s ním odměna. 

Aréna zde funguje jako simulátor 1v1 soubojů, kde bojujete proti speciálním nepřátelským AC. Za jejich poražení získáte speciální měnu (OST čipy), profil daného AC, který můžete takto urychleně sestavit (máte-li k dispozici potřebné komponenty) a v pozdější fázi jako odměnu za dokončení arény dostanete i nějaký ten díl. Zmíněné OST čipy pak fungují jako skillpointy, za které vylepšujete vlastnosti AC – vylepšení výdrže (až už mitigace zranění nebo efektivita oprav), zvýšení síly jednotlivých typů zbraní, odemčení výše zmíněných Extensions (například energetický štít) a podobně. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama