Recenze Armored Core VI: Fires of Rubicon, frenetické akční jízdy s pořádnou hloubkou | Kapitola 3

Pavel Lenko

Pavel Lenko

31. 8. 2023 00:00 2

1. Vítejte na Rubiconu 2. Build-A-Mech pro novou dekádu 3. Zkáza a exploze 4. Dechberoucí trosky planety

From Software se po deseti letech vrací ke svým kořenům a opět přináší kvalitu, na kterou se hráči mohou spolehnout.

Zkáza a exploze

Do každé mise naskočíte jen vy a vaše AC, které je vybaveno třemi zásobníky oprav (místní variace na HP lahvičky) a případně jednou Extension. Mapy jsou většinou rozlehlé a často i velmi krásné na pohled, ovšem cestování po nich je velmi, velmi rychlé. Celkový pohyb v otevřeném světě patří mezi jednoznačné klady AC6 a mrštnost vašeho mecha v kombinaci se speciálními efekty a úžasnou plynulostí dělají z hraní hry opravdu unikátní zážitek.

Nejste přitom omezeni pouze na pozemní pohyb, a létání zde tak hraje stejně důležitou roli jak v průzkumu prostředí, tak v samotném boji. Přidejte k takto obří volnosti pohybu ony velmi frenetické akční souboje a absolutně dechberoucí boje s bossy, a máte tu opravdu skvělou jízdu, ke které se budete vracet už jen pro ten pocit z devastace a úžasné akce.

Armored Core VI je hra od From Software a i když nepatří do jejich “Soulsborne” repertoáru, byl by velký omyl očekávat jednoduchý průchod hrou. Některé situace a bossové ve hře představují až přehnaný skok v obtížnosti a párkrát se mi zdálo, že jsou až cíleně nefér. Pokud navíc jako já ze začátku nezvolíte zrovna nejrozumnější build, může to mít výrazný dopad na to, jak moc si hru užíváte - přeci jen hra sází právě na tu plynulou a akční jízdu ve stroji, který vám sedne.

Budete se vracet už jen pro ten pocit z devastace a úžasné akce.

“Boost”, který zde nahrazuje úskoky známé z jiných her, nenabízí žádné “invincible frames”, na které jsou hráči zvyklí z her jako Souls, Elden Ring, nebo Monster Hunter. Pokud nechcete být zranění, musíte opravdu útoku uhnout. Pokud se to nepovede, každá mise obsahuje několik checkpointů, a pokud zemřete, mužete buďto z mise odejít, nebo se znovu objevit na posledním checkpointu. Lehkou frustraci může přinést i to, že při odchodu z mise se smaže váš postup v ní, a ztratíte tedy již dosažené checkpointy. Je zde i možnost během respawnu změnit konfiguraci mecha, ovšem disponujete pouze díly, které vlastníte - nemáte přístup do obchodu. Někdy je tedy třeba reagovat na situaci, vaši konfiguraci během mise pozměnit a v obchodě tedy průběžně nakupovat i výbavu, kterou sice ihned nepoužijete, ale může se hodit později.

Recenze Armored Core VI: Fires of Rubicon, frenetické akční jízdy s pořádnou hloubkou
i Zdroj: Pavel Lenko / Hrej.cz

První průchod příběhem byl pro mě osobně ne úplně zábavnou zkušeností a bylo to až na druhý průchod, s vypilovaným strojem, kdy jsem si teprve užíval hratelnost na plno. Často jsem sám sebe nachytal s úsměvem na tváři a uvědomil jsem si, že si souboje užívám mnohem více, než při prvním průchodu. Je tedy opravdu důležité zamyslet se nad tím, k čemu stroj chcete používat, a nestačí na něj jen nalepit ty nejsilnější zbraně. Co se hry více hráčů týče - i přes zmíněnou absenci coopu jej však hra obsahuje ve formě NEST - arény pro 3v3 a 1v1 pvp souboje. Zde bych doporučil nejdříve dohrát všechny tři verze kampaně, abyste měli možnost dostat se k tomu nejlepšímu vybavení a byli tak připravení na to, co na vás ostatní lidští oponenti vytáhnou.