Q&Hrej - Jaká hra měla nejlepší úvod?
i Zdroj: Rockstar
Q&Hrej Článek Q&Hrej - Jaká hra měla nejlepší úvod?

Q&Hrej - Jaká hra měla nejlepší úvod? | Kapitola 5

Tadeáš Pepř Aleš Tihlařík Zdeněk Pudivítr Radek Raudenský Tomáš Rosa Petr Jan Berka

Tadeáš Pepř, Aleš Tihlařík, Zdeněk Pudivítr, Radek Raudenský, Tomáš Rosa, Petr Jan Berka

4. 7. 2022 18:00 6

Seznam kapitol

1. ALEŠ TIHLAŘÍK - GIVE ME LIBERTY 2. TADEÁŠ PEPŘ - THE MAN WHO SOLD THE WORLD 3. PETR JAN BERKA - STÍN MORDORU 4. TOMÁŠ ROSA - ŠPLH PO VLAKU, ZOMBÍCI A RAP 5. ZDENĚK PUDIVÍTR - DRZÉ THE LAST OF US 6. RADEK RAUDENSKÝ - 4STORY ALL THE WAY

Když se ponoříte do nějaké hry, její začátek je stěžejní. Podle něj se často rozhodujeme, zdali u hry zůstaneme či nikoliv. Někdy je ale intro, opening nebo jakkoliv tomu řeknete, tak nabitý, že na něj vzpomínáte i několik let po dohrání. Mají naši redaktoři takovou hru?

Reklama

ZDENĚK PUDIVÍTR - DRZÉ THE LAST OF US

Při uvažování nad mým oblíbeným videoherním úvodem jsem kromě své chabé paměti často narážel na mantinely stanovené působivými intro videosekvencemi, na které už ale pak kdovíjak záživná hratelnost nenavazovala. Podobně lákavé kousky tradičně servírovaly například závodní hry, kde se nabušená auta za doprovodu adrenalinové hudby proháněla po trati či ve městě, zatímco vy jste si před prvním závodem auto vybírali z modelů z vrakoviště. To ale dnes už tak úplně neplatí.

Doba pokročila a díky modernímu hardwaru nás mohou už nějakou dobu vývojáři z podobného připraveného filmečku poslat rovnou do hry, což za mě asi nejlépe dokázala Forza Horizon 4. Ač se jedná o hru z předchozí konzolové generace, byla jednou z prvních, které jsem nastartoval na novém Xboxu Series X, což asi k tomu, že mi zůstala v hlavě, trochu pomohlo. Na druhou stranu na mě prezentace super rychlých aut, střídání ročních období a pestrého prostředí zapůsobila i po osvěžení vzpomínek prostřednictvím videa na YouTube, takže může Forza Horizon 4 v mé děravé paměti právem a v klidu sedět dál. 

Teď už je ale na čase trochu zpomalit. Na opačné straně her s rychlým tempem a lákavou prezentací stojí ty, které zaujmou v úvodu představenou příběhovou zápletkou nebo emočně vypjatou scénou. V tomto ohledu mě žádná hra nenavnadila tak, jako The Last of Us. A fakt, že i k této hře jsem se dostal až po pořízení následující konzolové generace, tehdy nastupujícího PlayStationu 4, je určitě jen náhoda. Nechat hráče ovládat malou dceru hlavního hrdiny, která se nedožije ani úvodních titulků, byl od vývojářů z Naughty Dog tak drzý nápad, že jsem prostě musel vědět, co se bude dít dál.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama