Animal Crossing: Wild World Recenze Animal Crossing: Wild World

Animal Crossing: Wild World

Farid

Farid

23. 4. 2006 22:20 2
Reklama

Animal Crossing: Wild World může na první pohled působit jako nějaká kuriozita pro drobnou menšinu s podivnými choutky. Vězte však, že tato hra měla loni v Japonsku třetí nejvyšší prodeje ze všech a nyní, když je dispozici v Evropě, si také nevede špatně. Například v Británii jde v současnosti o jedničku DS žebříčku. Čím dokázalo, toto zdánlivě bezobsažné a pomalé RPG, přitáhnout zájem mas?

Cestou z GameCubu

Odpověď možná znají ti, kdo vlastní konzoli GameCube. Když byl pro něj původní Animal Crossing vydán, chvíli panovalo i mezi skalními fanoušky Nintenda určité zmatení. Představte si mix vysloveně neakčního RPG odehrávajícího se v městečku plném roztomilých zvířátek se simulátorem života v duchu The Sims. Široko daleko žádný souboj, žádné putování divokými kraji a v roli největšího padoucha vydřiduch, který je majitelem místního koloniálu. Chce to prostě zvyk, silou vůle v sobě potlačit očekávání obvykle spojená s typickou videohrou. To, co ovšem v teorii znělo jako koncentrát nudy, se v praxi ukázalo jako vysoce návyková a zvláštním způsobem vzrušující záležitost. Wild World je remakem původní hry. Nabízí prostředí i styl, který je znám z Gamecubu a navrch pár nových úkolů, novou kolekci předmětů, podporu ovládání pomocí dotykového displeje a nějakou tu wifi konektivitu.

Jsme snad v zoo?

Na začátku přijíždíte jako lidská postavička (můžete si zvolit pohlaví a jméno) do městečka obývaného zvířaty. Hned po příjezdu jste uvítáni několika z nich, je vám přidělen skromný příbytek a seznamujete se s Tomem Nookem, výše zmíněným majitelem obchůdku. Ten se stane vašim prvním zaměstnavatelem. Budete fungovat v roli poslíčka, který vyřizuje dodávku objednaného zboží a tu a tam zaskočí na poštu s Nookovou korespondencí. Jelikož nejdříve musíte Nookovi splatit dluh, nevyděláte si v prvních misích ani zvoneček (místní měna), ale můžete se těšit, že milí zákazníci vám tu a tam věnují nějaký ten opotřebovaný stolek nebo koberec. Těmito předměty si můžete postupně vybavovat povážlivě prázdné místnosti svého domku.

Pomalé entrée

Právě toto je fáze, kdy hrozí nebezpečí, že vás Animal Crossing odradí. Ještě pořádně nejste obeznámeni s městem a jeho obyvateli a úkoly se vám budou zdát jednotvárné a příliš jednoduché. Na to abyste donesli dopis na přepážku, nepotřebujete žádné hráčské schopnosti ani minimální zručnost. Prostě tam přikráčíte a z menu vyberete položku s pokynem předání. Chvíli ale ještě vydržte a uvidíte, že se vše radikálním způsobem obrátí v lepší.

Hodinka paleontologie

Jakmile se vyvážete z „poddanosti“ k Nookovi, získáváte velkou volnost, možnost vydělávat zvonečky a hlavně brát „questy“ od mnoha místních obyvatel. Budete chytat hmyz, rybařit, zasazovat stromy, hledat fosílie... Mimochodem, pokud nějakou vyhrabete, utíkejte s ní do muzea za jeho správcem (moudrá sova), aby jí identifikoval. Hra se brzy promění ve sběratelskou záležitost – jen si prohlédněte všechny místnosti muzea, je tam spousta prázdného místa. Uvidíte, jakou radost může způsobit ulovení vzácného druhu sarančete či dokončení kompletní kostry ptakoještěra.

Zazvonil zvonec...

Pořád se vám to nějak nezdá? Připadá vám to spíš jako mechanická dřina než zábava? Tak pojďme utrácet zvonečky. Všechno cenné co získáte, ať už odměnou nebo hledáním, lze samozřejmě střelit do Nookova bazaru. Peníze jsou dobré k tomu, abyste si vybavili domácnost těmi nejkrásnějšími předměty a oblékli se do nejpěknějších hadříků. Až uvidíte, jak obrovskou nabídku nábytku Wild World nabízí, bude vám jasné, že to není hra na týden. Můžete zatoužit sladit veškeré objekty v určité místnosti do zelena, ale nebude to zadarmo. Navíc nejde jen o množství peněz. Některé zboží je k dostání jen v určitou dobu, seznam se každým dnem proměňuje a, pokud chcete ten a ten vzácný obraz na zeď, budete muset vykoumat, kde a kdy ho seženete.

...a zdaleka ještě nebyl konec

Když mluvíme o dnech, máme na mysli nikoli herní dny ale ty skutečné – čas v Animal Crossing se přísně řídí nastavením data a hodin na vašem DS. Když ho zapnete o letním večeru, uvidíte nejspíš červánky. A v noci je obloha posetá hvězdami. Hra také zohledňuje zvláštní události jako jsou svátky, výročí, dny v týdnu a podobně. Zkuste navštívit městečko o Vánocích a určitě tu bude něco zajímavého, nového. Každou sobotu se koná bleší trh, můžete obcházet obyvatele a kupovat předměty od nich. Některé večery můžete potkat potulného muzikanta, od kterého si můžete koupit nové skladby do přehrávače.

Touha po klidu

Až budete mít s Animal Crossing pár dní za sebou, uvidíte že vás bude lákat i prostá návštěva zvířecího města bez určitého cíle. Prostě se jen projdete po parku a poklábosíte s tím, koho zrovna potkáte. I konverzace je zábavná díky velmi dobré charakterizaci postav a obrovské nabídky dialogů. Hra se stává účinným relaxačním prostředkem po těžkém pracovním dni. Rozhodně mnohem lepším, než je sledování seriálu v televizi. Důležité je, že máte neustále pocit kontinuálního vývoje. Stromy rostou a kvetou, někteří obyvatelé se stěhují do jiných míst, jiní se zde objevují nově.

Paralelní život

Je nepravděpodobné, že byste „pařili“ Animal Crossing v dlouhých několikahodinových seancích jako klasická RPG. Spíše jde o záležitost, ke které se budete dlouhé měsíce vracet v krátkých intervalech trvajících maximálně desítky minut. Takový paralelní život, který budete prožívat jednou za pár dní.

Dotkni se mě

Jednou z podstatných novinek DS verze je samozřejmě ovládání pomocí touchscreenu. Nedá se však bohužel říci, že by byl výsledek vysloveně přesvědčivý. Vlastně máme podobné pocity jako při hraní Advance Wars Dual Strike. Některé prvky dotykového ovládání jsou jednoznačně ku prospěchu věci. Například navigace v několika složkovém inventáři je nyní mnohem příjemnější (asi jako když u PC her používáte myš). Ovládání pohybu postavy je však vysloveně násilné a nepřesné. Charakter se pohybuje směrem, kam přiložíte stylus. Pokud jej položíte blízko něj, pohybuje se pomalou chůzi. Při větší vzdálenosti přechází do běhu. Velmi špatně se však tímto způsobem odhaduje přesná linie pohybu a tak se často zasekáváte o stromy či budovy. Navíc náhrada akčního tlačítka v podobě ťuknutí na aktivní objekt (například, když chcete vejít do dveří) nefunguje příliš dobře. Naštěstí tu je možnost ovládat vše mnohem pohodlněji pomocí tlačítek. Pokud však stylus ponecháte zasunutý v pouzdře, připravíte se o elegantní navigaci v inventáři. Můžete to zkoušet prsty, ale položek je mnoho a jsou příliš drobné.

Na návštěvě u souseda

Další novinkou Wild Worldu jsou multiplayerové režimy. Ve čtyřech lidech lze prožívat společné chvíle jak přes ad hoc wifi spojení tak na dálku přes online služby Nintenda (prostřednictvím zvláštní periférie a PC). V obou případech mohou přátelé navštívit vaše město, konverzovat, darovat vám něco pěkného, napsat vzkaz na nástěnku. Škoda jen, že v onlinovém režimu nemůžete vstoupit do libovolného cizího města. Ke vstupu totiž potřebujete kód, který vám může prozradit pouze pan domácí. Tímto způsobem se zřejmě zabraňuje vstupu otrapům, kteří by jen kazili ovzduší, ale ubírá to na pocitu svobody.

Tak už víte, proč je Animal Crossing tak oblíbený? Možná, že jeho typickým hráčem není ani fanoušek epických RPG a už vůbec ne ten, co nedá ránu bez brokovnice. Ale je to další produkt Nintenda, který dokáže zaujmout onu většinu lidí, které tradiční videohry nedokázaly oslovit. Milióny spokojených zákazníků, kteří propadli kouzlo Nintendogs, nadšené maminky trénující mozek s Brain Exercise, úředníčci lámající rekordy ve Wario Ware pod stolem.

Animal Crossing: Wild World
Nintendo DS

Verdikt

Jedinečná hra, která odvážně ignoruje zažité konvence a slaví s tímto přístupem úspěch. Jde o jeden z těch titulů, který pomáhá rozšiřovat handheld mezi „nehráči“. Klíčová zbraň v boji s PSP o videoherní trh.

Co se nám líbí a nelíbí?

Originální RPG probouzí v člověku sběratelskou vášeň. Velmi dobře vyřešené pojetí času. Pěkná 3D grafika, příjemná hudba.
Pro akčně založeného hráče může být přeci jen příliš krotká. Ovládání přes dotykový displej je polovičaté. Od multiplayeru jsme čekali víc.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama