@azziecz@seznam.cz
Souhlas. U PS2 bylo hned zpocatku jasne, ze zpetna kompatibilita je resena hardwarove - laincky reseno tam byl cip, jakesi miniaturni PSone, ktery obstaraval mimo jine i tuto zalezitost. I tak tam byly drobne problemy, pokud si spravne vzpominam, ale celkove super. U PS3 se o nicem takovem zatim nehovorilo, takze je jiste otazka, zda nenarazi Sony na nejake vetsi problemy. Je to "hazy", jak by rekl Chris Lewis z Microsoftu :-) na druhou stranu, podle vseho chce Sony na zpetne kompatibilite take vydelavat po vzoru Virtual Console, tedy stahovani PSone her. Pak by asi bylo v jejim zajmu zajistit co nejlepsi chod.
@Solidus
Ja si stejne jako Mc1305 taky nemyslim, ze je ostuda si kupovat 360. Ale ze je PS3 vykonnejsi nez 360 je myslim uz dokazano aneb ukaz mi jakoukoli Xbox 360 hru z roku 2006, ktera by snesla - co do vzhledu - s MotorStormem nebo Resistance. Jasne, ze bezny zakaznik bude srovnavat Resistance s Gears Of War, ale my co vime, jak to chodi bychom preci nemeli byt tak maloverni :-)
@azziecz@seznam.cz
Plná lokalizace všech her? Bylo by to krásné, ale podle mého názoru ze strany Microsoftu naprosto šílené. Vždyť v prvních měsících bude cílit na maximálně pár tisíc zákazníků. Ale kdo ví, třeba se chtějí fakt rozšoupnout. Nicméně bych vsadil na interpretaci, že míněna byla lokalizace uživatelského interfacu a zejména Xbox Live.
@sleepless.
Rekl "my nepotrebujeme PC" a myslel tim jednoznacne: na rozdil od Xboxu 360, ktery PC potrebuje, aby mohl fungovat jako centrum domaci zabavy. Fakt bych mu nepodsouval vyznam typu: PS3 nahradi PC, takze do deseti let budete mit v kanclu na stole misto pocitace playstation. Nevyjadruje se k PC ale k Xboxu 360. Porad to bylo k Live Anywhere, nikam se neposunul :-)
@azziecz@seznam.cz
Myslim, ze dostupnost platebni karty pro "obyceneho ceskeho clovicka" neni takovy problem. Je to otazka jedne navstevy banky a poplatku par stovek rocne. Pokud jde o drobotinu, od ceho jsou rodice? :-) Ale jinak mas samozrejme pravdu, bylo by dobre mit na trhu predplacene karty. Snad se brzy objevi. Jak ale bude probihat cenotvorba. Jejich nominalni hodnota bude urcite v eurech, takze denni upravy dle kurzovniho listku? Osobne mam podezreni, ze prave cenotvorba je zasadni prekazkou u lokalizace PS Store. Kdybychom byli v eurozone, tak se vsadim ze by v tom zadny problem nebyl. Co ovsem melo byt umozneno a je smutne ze neni: kdyz uz nejde nakupovat, mel byt dan pristup na PS Store ke stahovani veskereho bezplatneho obsahu.
@Overwatch
Kauzu GTA by bylo mozno komentovat, kdyby byla zverejnena castka, kterou Rockstar pozadoval. Mohlo to byt klidne takove hausnumero, ze si to ani Sony nemohla dovolit.
@Overwatch
to mi prijde jeste unosny, koneckoncu PS2 taky nema standardne RGB kabel, ackoli tuto feature konzole podporuje. Mnohem horsi je horka zprava o posunu launche PS3 na brezen 2007 (v Evrope) :-(((((((
@azziecz@seznam.cz
Jasne, zpetna kompatibilita neni v pripade Xboxu 360 nijak dulezitym faktorem. Ale neco to vypovida o taktice a celkove filosofii Microsoftu. Oni se moc nehlasi ke sve minulosti (krome uspesneho Xbox Live) a moc se nesnazi o kontinuitu. Uz to, jak zarizli prvni Xbox predcasne. A taky otazka zpetne kompatibility. Tohle byl vybornej napad Sony u PS2, vic z hlediska image nez z komercniho hlediska. Je tu kontinuita uspesne znacky. A Nintendo to pochopilo, ma jeste bohatsi historii a promeni s "virtual console" myslenku v realny byznys. Coz se patrne stane i s PS3 (downloady PSone her, mozna i PS2 her). Je to takovej projev duvery ve vlastni tradici, urcity hrdosti.
@azziecz@seznam.cz
Nezkousel jsem, ale jde o aktivovanou funkci remote play, kdyz chces mit pristup na PS3 pres vzdalene PSP (dle firmwaru 2.0). Musis si to tak nastavit, kdyz chces mit pristup kdykoli se ti zamane (a nemusel volat domu, aby ti to nekdo manualne nahodil).Jinymi slovy omyl by nemel hrozit.
@Robotron3
Vcera na "rauchpauze" s kolegou Sleeplessem jsme zrovna moznost pripravene "zalozni" verze diskutovali. Pokud prepracovana verze vyjde do 1 - 2 mesicu, podezreni by urcite zesililo. Na druhou stranu je taky mozny, ze Rockstar je v tom nevinne (ve smyslu, ze tam neni schvalne prichystana "vabnicka"). Nezapominejme, ze v Britanii je tema Manhunt hodne citlive (prvni hra se tam intenzivne probirala v mediich v souvislosti s pripadem vrazdy).
@azziecz@seznam.cz
Silne pochzbuju, ze by se "upgrady" mohli tykat standardni konfigurace, kterou sleduji herni vyvojari. To by bylo samozrejme silenstvi. Hovori se zde o upgradu HDD (cili vetsi kapacita), kterej na vec vliv nema. Predpokladam, ze i jine hardwarove upgrady budou mit tuto formu, standradni architektura zajistujici totalni kompatibilitu vsech minulych a budoucich PS3 her musi byt zachovana - jinak to muzou samozrejme zabalit. A co se tyce tohoto vyjadreni, mam dojem ze jeste vice se tu mysli na updaty firmwaru, podobne jako u PSP - cili rozsirovani dalsich "pocitacovych" a multimnedialnich funkci skrze downloady (a take zabezpecovani protipiratske ochrany). Mimoéchodem u Xboxu 360 je znamo, ze ackoli se tvrdi, ze mezi Core a Premium neni zadneho rozdilu ve hrach, jsou vyvojari, kteri vzali harddisk v potaz (mozna proti vuli Mixrosoftu). Takze napriklad Oblivion beha na Premium lepe (kratsi loadingy) nez na Core.
@Cosemmamnapsat?
Německé RPG a česká hardcore vojenská akce v Top 10 amerického mainstreamového časopisu? Sorry, ale to se nestane ani za sto let. Chce to trochu vice realismu
Situace je o mene pochopitelna, ze diky mnoha drivejsim vydanim Singstaru na PS2 ma Sony okamzite k dispozici ony slibovane stovky skladeb - v podstate jiz hotovych co do zpracovani a predpokladam ze i z hlediska autorskych prav. Nehlede na fakt, ze Sony vlastni obri vydavatelstvi Sony BMG, ze ktereho muze pomerne jednoduse cerpat. Hra je pekna, i online prostredi je dobre vymysleno a nakonec takovahle bota. Vazne by me zajimalo, v cem je zakopany pes. Ne ze bych se citil na nejaky zpivani :-)
Taky nechci delat rozbroje ale dneska mam takovou naladicku :-) Je jiste pravda, ze za dva roky bude prumer pc s direct 10, na kterem pobezi crysis jak ma. Neni ale skoda, ze v okamziku, kdy ta hra vyjde, tedy predpokladam ze o neco driv, pak nebude jaksi kompatibilni s prumernym pc? Zatimco, COKOLI co vyjde na ps3/xbox360, at uz vyzdime hardware na 50, 70 nebo 90 procent, pak ZARUCENE pujde na kazdem stroji... tak jak ma
"Jakakoli" hra? Bud pan z Namca keca, nebo tady doslo ke zmateni pojmu. Napriklad vyvoj Katamari Damacy urcite nestal stejne penize jako Xenosaga, ze ne? Navic, kdyz vsichni rikaji, ze hry na 360 a PS3 jsou vicemene srovnatelne, tak se to jiste s temi pul mega prodanymi tyka i 360? A proc by mela grafika RR7 stat 6,5 mil. euro, kdyz mohli upravit assety z RR6? Next-gen je jiste drahy spas a rozpocty budou muset nahoru, ale trh to nakonec jako vzdy vyresi. Hrozi jedna vec - ubyde drahych ale riskantnich projektu a velkovydavatele budou sazet na jistotu. Vyvojari pak budou kolem sebe sirit hruzu, aby si vylepsili marze a vyjednavaci pozice. Analogie s filmem: dnesni blockbustery stoji klidne i 200 mil USD plus 100 mil na reklamu. A prodelavaji? Ne. Hry jsou uz dneska vetsi byznys nez kina, proc by si tedy nemohly dovolit vysoke rozpocty? A kdo bude chtit delat umeni, holt bude muset setrit.
Zajimave QnA o zpetne kompatibilite na Xboxu 360 http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilityqa.htm
Mimochodem, to bylo po E3 2005 ale jeste pred launchem. Prislib plne zpetne kompatibility tam zaznel jasne. Ale ten clanek je zajimavy i kvuli detailum, jak to resili a proc se to nerozhodli resit hardwarove.
Assassin's Creed zajima v Japonsku jen naprostou minoritu hracu. Naprosto zanedbatelna vec. Tomb Raider, Prince, Gears Of War ani zadna jina zapadacka akce se v Japonsku dobre neprodavala. Ace Combat je tam desetkrat silnejsi pes.