@ARDJQ
Možná tě včera minula zpráva o výpovědi některých Izraelských vojáků nasazených v Gaze.... .....Jeden z velitelů popsal rozkaz zastřelit starší Palestinku, která šla po ulic ve vzdálenosti asi sto metrů od izraelského stanoviště. „Byla to chladnokrevná vražda,“ shrnul. Jiný důstojník vylíčil, jak ostřelovač zastřelil matku a její dvě děti jen proto, že omylem odbočily na zakázanou cestu. „Nemyslím, že by se cítil obzvlášť zle, protože ze svého úhlu pohledu postupoval podle předpisů. Celkově panoval dojem, že život Palestinců je mnohem méně důležitý než život našich vojáků,“ dodal.
Jen bych rád upozornil, že nemám nic proti Izraeli.
@gygant
No já bych polskou verzi nevolil spíše pragmaticky. Úroveň polského dabingu je totiž velmi mizerná, což potvrdí každý kdo někdy koukal na polsky dabovaný film. Dodnes se nemůžu vzpamatovat z Tajemství hradu v Karpatech simultálně tlumočeným do polštiny v tamní TV. Na častou repliku Jana Hartla: "prach a broky", se strojovým hlasem tlumočníka ozvalo:" něch to kule bíja". Kámoška se smíchy válela v křečích po podlaze :)
@myths.creator
Jenomže problém je, že hráč který bude chtít hrát protoskou kampaň bude čekat možná až do roku 2012. V tomhle je podle mně lepší systém prvního Starcraftu. Hraješ tři rasy a datadisk ti příběh posouvá. Klidně ať Blizzard vydá ke Starcraftu II třeba pět datadisků, všechny je koupím, cena mi nevadí. Vadí mi že na Protosy budu čekat tak dlouho.
"To, co se zatím povedlo společnosti Denuvo, je rozhodně husarský kousek, který nemá obdoby..." První Bioshock byl také cracknutý asi až po měsíci. Šest let starý Tom Clancy's H.A.W.X se nepodařilo cracknout dodnes.
Každý podnět, který povede lidi k zájmu o výzkum vesmíru, je dobrý, hlavně proto, že i když se ve většině nikdy do vesmíru nepodívají, pochopí alespoň, k čemu je to dobré. Ale pochybuji, že by tato hra vytrhla nějakého Pepíčka od střílečky. K zájmu o letectví a kosmonautiku, potažmo jejich simulátory, musí mít člověk určité vlohy. Ale jak správně napsal Wiloni, je otázkou zda budou mít budoucí američtí astronauté na čem létat. Životnost raketoplánů se neodvratně chýlí ke konci a jejich nástupce Orion má obrovské problémy.
Ubisoft tím v podstatě přiznává, že není schopen narozdíl od např EA nebo Activison Blizzard dát na PC trh titul, kvůli kterému by si ho hráči, co jinak stahují, koupili. V poslední době všechny hry co Ubisoft zatím prezentoval jako své vlajkové lodě, nesplnily očekávání (viz. Assasin creed). Možná i sami manažéři v Ubi tuší, že i další superduper tituly nebudou úplně košer.
V USA byli opět vyhlašováni vítězové každoroční Ceny Stelly. Cena je pojmenována podle 81ti leté Stelly Liebeck, která se kdysi polila kávou a úspěšně za to nechala odsoudit McDonalda. Tento případ inspiroval ke každoročnímu vyhodnocení nejkurióznějších a nejúspěšnějších soudních případů v USA.Bohužel se do loňského hodnocení nedostala současná kampaň teenagerů, kteří nyní houfně žalují McDonaldy, že po jídle u nich ztloustli. 5. místo (dělené) Kathleen Robertsonová z Austinu, Texas, vysoudila $780.000 za zlomený kotník v nábytkářském obchodě, kde zakopla "...o pobíhajícího spratka". Majitelé obchodu byli rozsudkem dosti překvapeni vzhledem k tomu, že ten předmětný spratek byl syn paní Robertsonové. 5. místo (dělené) 19ti letý Carl Truman z Los Angeles, Kalifornie, získal $74.000 + léčebné výlohy, když mu jeho soused přejel ruku vozidlem Honda Accord. Pan Truman si zřejmě nevšiml, že někdo sedí za volantem právě toho vozu, ze kterého kradl poklice. 5. místo (dělené) Terrence Dickson z Bristolu, Pennsylvanie, opouštěl přes garáž dům, který právě vykradl. Nepodařilo se mu ale otevřít dveře garáže, protože vypovědělo automatické otevírání. Zpátky do domu se taky vrátit nemohl, protože si zaklapl spojovací dveře z garáže do bytu. Majitelé domu byli na dovolené a tak zůstal pan Dickson uvězněn v garáži 8 dní a přežil jen díky zásobě Pepsi a velkému pytli psích granulí. Od vlastníka domu pak vysoudil náhradu za duševní újmu ve výši $500.000. 4. místo Jerry Williams z Little Rocku, Arkansas, získal $14.500 + úhradu nákladů léčení, když byl napaden sousedovým psem beaglem. Pes byl na řetězu a za plotem - tedy na dvorku svého pána. Vysouzená náhrada byla poměrně nízká, protože porotě přece jen připadal ten pes poněkud vyprovokován, vzhledem k tomu, že pan Williams lezl přes plot na onen sousedův dvorek a po psovi opakovaně pálil ze vzduchovky. 3. místo Filadelfská restaurace musela zaplatit panu Amberu Carsonovi z Lancasteru, Pennsylvania, náhradu ve výši $113.500 poté, co v podniku uklouzl na rozlité limonádě a zlomil si kostrč. Limonáda se na podlahu dostala několik vteřin před popsaným incidentem, kdy ji pan Carson chrstl do obličeje svému příteli během poněkud ostřejší výměny názorů. 2. místo Kara Waltonová z Claymontu, Dealaware, vysoudila na nočním klubu v sousedním městě náhradu za to, že při vylézání z okna záchodu spadla na zem a vyrazila si dva přední zuby. Stalo se tak proto, že pí. Waltonová se pokoušela utéct ze záchodu bez zaplacení útraty $3,50. Získala náhradu $12.000 + náklady na zubaře. 1. místo Vítězem letošní soutěže byl pan Merv Grazinski z Oklahomy. Ten si koupil zcela nový obytný vůz Winnebago. Při cestě domů z fotbalového zápasu vjel na dálnici, nastavil automat na 130 km/hod, přelezl ze sedadla řidiče do obytné části a vařil si kávu. Nebylo pak divu, že vůz opustil dálnici, havaroval a převrátil se. Pan Grazinski se tudíž soudil s výrobcem, že v návodu k obsluze vozidla nebylo výslovně uvedeno, že toto se nesmí. Porota mu přiřkla náhradu $1,750.000 plus zcela nový Winnebago Motor Home. Výrobce pak skutečně v tomto smyslu upravil návod k ovládání vozidla pro případ, že by se na světě vyskytl ještě další úplný blbec a naneštěstí si opět koupil jejich vůz.
@ddratm@gmail.com
Pardon, chtěl jsem napsat partyzánské. Nějak jsem zabloudil na Slovensko, asi i díky tomu, že ten film o Che byl se slovenskými titulky...:-)
@Nastvany_Cernobyl
Byl jsem na vojně a pochopil jsem, jak je těžké vychovat z dvacetiletých mladíčků základní služby vojáky, kteří by byli schopni zabíjet nepřátele, navíc v nějaké vzdálené válce. Proto vznikly profesionální armády, protože politici pochopili, že jen dobrovolnost a každodenní dril, udělá z lidí použitelné nástroje na zabíjení (tím je nechci nějak soudit) . Myslím, že pleteš instinkt zabijáka a instinkt přežití dohromady. Matka nebrání své dítě instinktem zabijáka, ale instinktem přežití a zachování rodu. Je to jen obrana útokem. Osobně mi ale připadne lehkomyslné posuzovat situaci, ve které jsem se nikdy neocitl a doufám, že ani neocitnu. Je to vždy stejné. Malé procento lidí – zabijáků, ovládne většinu, která se prostě mezi sebou zabíjet nechce. Bohužel, brutální násilí vždy zvítězí. Ať to byl milión mrtvých Tutsiů ve Rwandě, nebo desetitisíce mrtvých v občanské válce v Jugoslávii, vždy to byla neagresivní většina, proti naprosto nepochopitelné brutální menšině.
@aqwarty
Tak to jsem nepochopil. Byla v mém příspěvku nějaká analýza vzniku 1. SV? Byla tam nějaká oslavná hesla americké angažovanosti ve válkách? Hodnotil jsem snad výroky nějakého senátora? Jediné na co jsem se snažil reagovat, bylo, že se z obyčejného člověka, vytrženého ze všedního a poklidného života, nestane přes noc stroj na zabíjení. Lidé, kteří toto dokážou, procházejí systematickým a intenzivním drilem několik let a stejně má většina z nich po prožitých bojích, doživotní traumata.
@LOTROmaniac
To je dosti svérázná úvaha. Asi jsi slyšel špatně, protože herní závislost je klinicky prokázaná. Sám jsem kdysi na vlastní kůži poznal co je závislost na hrách. Ztráta koncentrace, podivný neklid, když jsem dlouho nehrál, omezení kontaktů se známými a blízkými, redukce koníčků atd. Na druhou stranu, vyvázání se ze závislosti na hrách, je snad nejjednodušší ze všech (i díky současné mizérii herního trhu). Jakákoliv závislost, která ubližuje někomu jinému, je špatná.
@Fox939
Ano, myslel. Mněl jsem pocit, že jak trefně řekl Pavel Dobrovský, hraji hru, která mně trestá za to, že nejsem dost rychlý. Obecně mají strategie trend zvyšování rychlosti, což mně milovníku poklidného rozjímání u tahovek, nesedí (holt dlouhý vedení je dlouhý vedení). Doufám, že alespoň Blizzard nebude se Starcraftem 2 požadovat po hráčích progamerské zkušenosti.
@Ulrik_
Jistě máš pravdu. Bohužel autoři takových úvah, velice často překročí hranici, kdy se zhlédnou ve vlastni genialitě myšlenek. Potom vznikne narcisticky-exhibicionistický, ale prázdný paskvil, jakých je internetet plný. A těch které posouvají téma někam dál a autorům nechybí pokora a hlavně nadhled, je minimum.
@Nastvany_Cernobyl
Lidi nemusí nikdo učit zabíjet? Chceš říct, že kdyby tě někdo jako vojáka základní služby, poslal bojovat někam tisíce kilometrů daleko, se slovy, že tak nejlépe ubráníš vlast, okamžitě by jsi mněl instinkty zabijáka? Takhle se totiž cítili Američtí vojáci za první světové. Z relativně dlouhého míru a prosperity jsi najednou vržen do jatek, které nechápeš a máš zabíjet lidi, kteří ti nikdy nic neudělali.
@wpeter@seznam.cz
Souhlas. Celé pojetí komplexnosti v autorově podání se scvrkává na mnohem lepší grafické zpracování dnešních her. Ale těžko například tvrdit, že Mass Effect je komplexnější než jeho starší sourozenec Baldurs Gate, nebo že Dead Space je komplexnějším nástupcem System Shocku. Mám pocit, že tomu nevěří ani samotný autor, spíše chce jen vyvolat kontroverzi. Na druhou stranu souhlasím, že nostalgie je pěkná mrcha a řeči, že tráva bývala zelenější, nemám rád. Ale nemám pocit, že by mně hraní starých her v DOS Boxu nějak strhávalo růžové brýle.
@Wiloni
Luke to jenom nakousl s tou epidemií ve WoW, ale možná také čerpal odsud: http://www.tyden.cz/rubriky/veda-a-technika/veda/pandemie-z-pocitacove-hry-inspiruje-epidemiology_117538.html Na druhou stranu pochybuji, že by hry někdy mohli připravit hráče na skutečnou epidemii, i když kdyby se tohoto tématu chopil nějaký guru her.... Napadá mě například Will Wright a datadisk The sims - Pandemia :-)