Zpět na článek

Diskuze: Pod povrch: psychologie Falloutu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mr Wáwra
Mr Wáwra
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekne napsany. Vznikne na tomhle webu pravidelna rubrika "Pod povrch"? Idea to neni spatna.

Tomáš Krajča
Tomáš Krajča
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr Wáwra Ano, půjde o pravidelný seriál tematických článků.

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Krajča Tak to jsem velice rád! Konečně něco pro mě. Díky a těším se na přídavek.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
7. 1. 2009 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Krajča A ha, to jsem zvědav, do jaké hloubky se dostaneme u jiných her. Jako další navrhuji Gears of War 2, to se zasmějem.

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant No, to je jedna z věcí, kterých se obávám (asi nejsem sám). Ale, tak pár (slovy dvě) se jich jistě najde, i když... Doufám.

Nastvany_Cernobyl
Nastvany_Cernobyl
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Ja bych radsi neco vice epictejsiho a s hlubsi myslenkou a dejem. Treba Tetris.

Wiloni
Wiloni
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Spíš bych radši Golden Axe :-))

Ulrik_
Ulrik_
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant No, když o tom mluvíš, zrovna o GoW2 mne pár věcí, které nejsou nezajímavé pro úvahu napadlo:) Jak stylizace hry, tak reakce na tu stylizaci nejsou tak ploché (byť si toho tvůrci ani moc vědomi nebyli...spíš vůbec:))

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 00:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Krajča Paráda! Od různých autorů?

gygant
gygant
Level 0 Level 0
7. 1. 2009 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přišel jsem k bombě, udělal jsem save. Bombu jsem zprovoznil a šel do Tenpenny, abych to viděl, ale pak jsem pozici loadnul, a bombu samozřejmě zneškodnil. Vždy hraju za hodného, jen jsem to chtěl vidět. Ale stejně jako Chernobyl, já Tenpennyho nechal žít, ten ghoul opravdu moc provokoval, a tak to odnesl on. A to se mi na F3 líbilo, úkoly nebyly jednoznačně postavené dobro/zlo, i když ne až tak, jako ve Witcherovi.

Článek je moc hezký (proč tu vlastně není nějaké bodování článků?), autorka se nebála jít hodně daleko (a mohla jít ještě dále). Právě Fallout je v tomto ideální. Kolik filozofických úvah jsem četl o Bioshocku, ale Fallout nabízí mnohem větší protor na podobné myšlenky. Smekám nejenom před Bethesdou, která dokázala udržet úroveň série, ale znovu musím smeknout před autory původního Falloutu. Třeba i to, jak (nelogicky!!) použili setting vzhledu lidí, jejich účesů, hudby, předmětů, artdeka atd. do půlky minulého století, i když měl svět vypadat vlastně jinak. Protože realistický setting by náhle ten až filozofický prostor srazil zpátky na zem.

Bethesda udělala obrovskou práci, a tak je jen škoda, že zřejmě mnoho nápadů nakonec zůstalo možná jen nedovedených dál. Třeba Enclave i s jejich Presidentem Edenem mohli využít mnohem lépe. Zato zase spousta jiných, nevýznamných lokací představuje příjemné překvapení v drobných minipříbězích (Vault s hudebníky například), či drobné narážky na každém kroku (pokusy s Nuka Cola Quantum).

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Konečně se našel někdo, kdo to zkusil. Už jsem se začal strachovat, že jsem sám... Onen zmiňovaný "úkol s Ghoulem," se pro mě stal neřešitelným. Prostě jsem nevěděl, co chci - komu chci pomoct?! Dilema splnění questu jsem vyřešil jeho neřešením (tzv. zbabělá taktika neutrála).

Fadad
Fadad
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat Já jsem to hrozně chtěl vidět, ale zase nemám ve zvyku loadovat pokud neumřu, nebo nedojde k nějakému bugu, takže... Boom :)

VenoM119
VenoM119
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
6. 1. 2009 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě by docela zajímalo procento lidí kteří nechali bombu vybuchnout. Myslím že by to o něčem svědčilo.

Jinak moc hezký článek.

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VenoM119 No, tak já si myslim, že většina hráčů (včetně mě) jí vybouchnout nechala - na zkoušku. Ono, když "každý" už dlouho dopředu (před vydáním hry) ví, že se ve hře takováto "příběhovlivňující" a navíc efektivní "volba" nalézá... Co budu komu povídat, kdo by odolal ;-) Otázka zní:" kolik lidí si, po výbuchu, načetlo předchozí pozici a pokračovalo "po dobrém."

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat Ja som ju vybuchnut nenechal a ani som o tom neuvazoval :)

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 00:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mickthemage Proč ne? To mě zajímá! Je to snad tím, že bych byl natolik "prohnilý," či ty naopak "lidský?" Anebo jsem úplně "mimo?"

Wiloni
Wiloni
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 00:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat Taky jsem o tom že ji nechám bouchnout ani neuvažoval

Nastvany_Cernobyl
Nastvany_Cernobyl
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 05:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat Nenechal jsem ji vybouchnout. Ten slizoun se mi nejak nezdal. Navic to bylo mirumilovny mesto, zadny New Reno.

VenoM119
VenoM119
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
7. 1. 2009 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat Já ho nenechal vybuchnout. Prostě se mi to nezdálo správné.

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VenoM119 Chápu, že nechat vybouchnout atomovou bombu a tím vyhladit město i s jeho obyvatelstvem, je přece jen "silný kafe." A co v jiných hrách (pokud je ta možnost), taky volíš "světlou" stranu s jejich "světlými názory a rozhodnutími?"

nadrak
nadrak
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat Vybouchnout jsem jí nenechal, prostě mi to nepřišlo správné...a asi mi přišla divná už i jen ta možnost, abych nechal zmizet celé město - vždyť v něm určitě bude spousta questů!! :))

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nadrak Vždyť o tom právě mluvim (píšu) ! Jen to vyzkoušet, jít se na ono místo podívat, zjistit následky a poté načíst předchozí pozici a pokračovat jako by se nic nestalo. Je to logické. To by člověk šel snad i sám proti sobě, kdyby nechal zmizet celé město. Už jen ty questy, o které by se tím připravil. Kdyby z toho "něco" bylo, ale takhle...prostě jen na efekt - 00nic. Nešlo mi o to, jestli se mi to zdálo, či nezdálo správné. Já takováto rozhodnutí beru čistě z technického hlediska - jde to, tak proč to nezkusit? Přece není problém si hru načíst, ne?

derill
derill
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm síce dobrý článok, ale myslím, že Hrej aj iné veby, robia okolo hier FC2, FO3 Moc velké Haloooo. Ako ok sú to dobré hry, ale jó takéto... už ako také úvahy skôr dotoho preberania do podcastu a tak, ale robiť článok myslím, že aj keď je zaujímavy takže dobrý, ale myslím že zbytočný. Ale to je len môj názor a kľudne sa netreba nad ním pozastavovať

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@derill ... že aj keď je zaujímavy takže dobrý, ale myslím že zbytočný... Tohle souvětí mi, z logického hlediska, nedává smysl. Ale co, také názor.

Nastvany_Cernobyl
Nastvany_Cernobyl
Level 1 Level 1
9. 1. 2009 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat Ale jo, zajimavych a zbytecnych veci zaroven je vic... jako treba takovy ty kancelarsky hracky, co vypadaji jako mala houpacka... vite o cem mluvim, ne? Jak na ty houpacce jsou dve zavazi, jedno zhoupnes, ono se dostane dolu, prasti to druhy a to druhy vylitne, pak se zas vrati a vycvrnkne to druhy? Vite ne? Kluci? Hele... co jsem to chtel vubec rict?

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
9. 1. 2009 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nastvany_Cernobyl Hehe... jo, asi vim, co myslíš :-).

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
9. 1. 2009 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nastvany_Cernobyl Mě tam spíše nesedí onen dovětek - "takže dobrý."

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@derill Mně se teda článek líbil.

BubaK.CZ
BubaK.CZ
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

další z mnoha článků u kterých si říkám, že by se nic nestalo kdyby je nikdo nenapsal :-)

jinak, kromě kritiky článku - taky si často říkáte u těhle rozborů, že by se autoři rozebíranýho divili co všechno lidi dokáží v jejich dílech najít? :-)

Ulrik_
Ulrik_
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BubaK.CZ Což jen dokazuje jak je lidská kultura široká. Tvůrci samozřejmě často vkládají do svých děl mnohé motivy neintencionálně jen proto, že jsou zakořeněny v jejich povědomí, popřípadě pro někoho jiného obsahují významnou nebo alespoň zajímavou symboliku.

Právě takovéto články prospívají k tomu, aby se herní médium dokázalo rozvíjet dál než za prosté konzumentství vnějších prvků díla. Hry jakožto svébytné médium mají možnost stát se něčím víc než jen souhrnem formálních vlastností a stát se nositelem mnoha myšlenek a motivů. A právě takovéto články nabízejí možnost jak vhlédnout za prosté výčty vlastností, zbraní etc.

Nikdo tě samozřejmě nenutí se tímto zabývat, ale označovat úvahy a podobné analýzy za zbytečné je poněkud krátkozraké.

teclado
teclado
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ulrik_ Nebylo by snadnější napsat nezáměrně místo toho šíleného slova co se nedá skoro vyslovit.

Ulrik_
Ulrik_
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado Sorry, zrovna se učím a tady je v každý druhý větě - deformace:)

teclado
teclado
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado Hehe tak se pěkně uč :-) ať jsi chytrý.

ddratm@gmail.com
ddratm@gmail.com
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ulrik_ Jistě máš pravdu. Bohužel autoři takových úvah, velice často překročí hranici, kdy se zhlédnou ve vlastni genialitě myšlenek. Potom vznikne narcisticky-exhibicionistický, ale prázdný paskvil, jakých je internetet plný. A těch které posouvají téma někam dál a autorům nechybí pokora a hlavně nadhled, je minimum.

BubaK.CZ
BubaK.CZ
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ulrik_ Neměl jsem na mysli tenhle typ článků, ale tenhle konkrétní.

Ano, pramení to z toho že mě F3 vcelku zklamal po stránce náplně (po stránce hratelnosti to špatný není, i když hraní stylem na_blízko-brokovnice-vats-hlava-hlava-hlava začíná být trochu repetitivní), a z toho důvodu na mě ten článek působil tak trochu jako oslava nedotaženosti.
Na můj vkus taky obsahuje příliš honosných slov, který ale s ohledem na popisované na mě působí tak trochu prázdně a samoúčelně. Preferuju víc fakta :-) (nebo s ohledem na druh článku text podloženej faktama), tohle na mě působí jako vaření z vody. Uvidím jaký bude pokračování tohohle seriálu

ddratm@gmail.com
ddratm@gmail.com
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poněkud psychedelická úvaha. Netušil jsem že se jedničky a nuly, potažmo Tod Howard, dají pojmout tak vážně, ale proč ne. Jen si asi budu muset taky něčeho zobnout, abych pochopil vše co se autorka ve svých květnatých souvětích snaží sdělit.

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 00:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ddratm@gmail.com Zobani prenech sykorkam a cti s trochou soustredeni, neni to tak tezke.

Ulrik_
Ulrik_
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ddratm@gmail.com Závada nebude na vysílači...

Wiloni
Wiloni
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když vás tak tu tak mám pocit že je na čase znovu zkusit Fallout

doplynu
doplynu
Level 1 Level 1
9. 1. 2009 02:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ted to hraju a pri ty vybuchu jak tam ted byl to vypadalo jako kdyby se tam odpalylo sto muslimu. myslim jak tam bouchne ta atomovka. haha

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
17. 1. 2009 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doplynu Ehm... jak bych to uzavřel. Asi takto - příjde mi směšné, řešit takový DETAIL, jako - " jestli ta bomba bouchne, či ne," když ve Falloutu (obecně ve hrách), se vyskytují logické MEZERY (důraz na velikost nesmyslnosti určitých "věcí"), věru propastné (a nad nimi se nikdo nezamyslí, zvláštní...).

h.lorinc@seznam.cz
h.lorinc@seznam.cz
Level 1 Level 1
9. 1. 2009 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doplynu jak to udelam aby bouchal?? de to kdyz uz jsem splnil ukol ze sme ji deaktivoval...

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
9. 1. 2009 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h.lorinc@seznam.cz No, pokud jsi ji již deaktivoval, tak máš smůlu. Jestli máš zájem o výbuch, raději rozehraj novou hru popř. si načti pozici před tímto úkolem. Quest "odpal atomovou bombu" získáš od člověka jménem Tempeny (najdeš ho v baru).

major_Kalash
major_Kalash
Level 1 Level 1
9. 1. 2009 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat A vážně vybouchne? Vždyť tam musí ležet kdovíjakdlouho...

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
9. 1. 2009 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat Co na to říct (napsat)? Ehm... ano.

PS: Tady mě chce někdo (neúmyslně) "zničit."

RobinDvoracek
RobinDvoracek
Level 1 Level 1
9. 1. 2009 23:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat A když ji deaktivuju,co tím získám??Já ji nechal bouchnout a získal jsem byt v té věži :-)

Viccz
Viccz
Level 1 Level 1
10. 1. 2009 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat major Kalash: myslim že čas rozpadu uranu je víc než 200let takže určitě bouchne.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
11. 1. 2009 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat Atomovky mají teda slušnou trvanlivost. :D

gygant
gygant
Level 0 Level 0
11. 1. 2009 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat V baru nesedí samotný Tenpenny, ale jen jeho agent (tuším pan Burke)

Wiloni
Wiloni
Level 1 Level 1
14. 1. 2009 06:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat Tak za prvé - nemusela bejt Uranová ale plutoniová - a ta díky principu časovače který za použití výbušnin proti sobě vrhá jednotlivé plutoniové koule - který taktéž podléhá stáří - nemůže bejt funkční po 200 let . A za druhé mohla bejt klidně vodíková (byť jde o model Fatboye). Všeobecně se dá říci že vodíkové bomby maj deklarovanou živtnost asi 15-20 let. (Burke mluví o vodíkové bombě).

Wiloni
Wiloni
Level 1 Level 1
17. 1. 2009 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat poločas rozpadu uranu je 4,5 miliardy let

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
9. 1. 2009 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h.lorinc@seznam.cz Co tím získáš? Mě tady asi někdo opravdu nemá rád, ale budiž. Krom "detailu," že nevyhladíš celé město i s jeho obyvatelstvem?! 1. od některých obyvatel můžeš získat questy + koupit vybavení; 2. můžeš se od nich dozvědět zajímavé informace o historii - města, "Světa", ostatních obyvatel + mohou ti povědět o různých místech (ty se ti pak označí na mapě) atd. 3. můžeš si "najmout" spolubojovníka. 4. poměrně zajímavá výhoda - získáš jeden z domů, který se ve městě nachází. Teď mě víc nenapadá, kdyžtak mě někdo doplňte.

aqwarty
aqwarty
Level 17 Level 17
11. 1. 2009 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat To VICCZ: uran nema rozpad 200 let, ale POLOcas rozpadu. A krome toho je ten polocas rozpadu v radu 10^9 let. Loni nebo predloni provedla USA vymenu svych hlavic - po 30 letech. Jednak ta elektronika byla stara 30 let, a jednak ta "patrona" taky starne... Nejde ani tak o to, jak dlouho vydrzi uran v prirode, ale jestli ty dve kovovy placky budou porad mit dost uranu - podkriticke mnozstvi.
Takze otazka "trvanlivost" atomovky je spis veci elektroniky uvnitr;-)

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
17. 1. 2009 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radaswat pro Gygant: hlava moje děravá - hm... plete se mi to. To bude tím - když jsem Fallout začal hrát, šel jsem okamžitě zkusit "onen zmiňovaný" výbuch. Následně si nahrál pozici a k tomu Burkovi + Tempenymu jsem se už nikdy nedostal (ani do té věže jsem pak už nešel).

Adam.Kolar1
Adam.Kolar1
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rekl bych ze autorka to mela pojmout koncepcneji. Cele by se to melo teoreticky tocit kolem apokalypsy, ale zatim to jen roztrzite skace okolo nesouvislych obrazu z Falloutu 3. Nemam nic proti pouziti citaci ze hry pro podporeni nejake nosne myslenky, ale zde jakakoliv nosna myslenka schazi. Jedna se pouze o neusporadany souhrn pocitu a dojmu postradajici poradnou logickou strukturu. Pocitacova hra (a tedy ani Fallout 3) zatim neni kulturni utvar ktery by snesl nejakou zevrubnou ideovou analyzu. Je to jako snazit se o botanickou studii celedi okolicnatych rostlin z receptu na mrkvovy kolac. Nerikam ze by podobne clanky nemely vznikat, ale mely by byt asi pojate volnejsi formou. Konkretni titul by mohl byt bran jen jako vychozi bod obecnejsi uvahy. Zabyvat se spise tim co herni interpretace realneho sveta vypovida o nas hracich, mene tim co chtel sdelit samotny autor toho ci onoho titulu. Prvni vlastovce jsem ale ochoten odpustit jeji jalovy let. Priste uz ale prosim s ostrym hrotem a po primce.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
9. 1. 2009 00:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam.Kolar1 ??? Přímce?! Brr! Pryč od tebe. :D

major_Kalash
major_Kalash
Level 1 Level 1
9. 1. 2009 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam.Kolar1 Souhlas, člověče, líp bych to neřekl.

Viccz
Viccz
Level 1 Level 1
10. 1. 2009 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam.Kolar1 Kažeš hezky ale sám neumíš napsat ani kritiku. Začni na svim prahu a pak mužeš kritizovat.

Adam.Kolar1
Adam.Kolar1
Level 1 Level 1
11. 1. 2009 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Viccz Viccz: Zdáš se děsně moudrej a nad věcí, jen si dej pozor na i/y.

tlamiczka
tlamiczka
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hezky clanek, diky za nej :-) I kdyz si nemyslim, ze by autori hry pri tvorbe cilene zachazeli do hlubokych filosofickych otazek, ty spis vyplynuly tak nejak samy a videt je dokaze ten, kdo hleda.

Taky vyrazne nesouhlasim s vystrihovanim palcivych otazek ze hry - treba kdyz Nemci delaji, jako ze nebyla zadna druha svetova a ve filmech a hrach na jejich uzemi jsou zakazane treba svastiky...z ceho se pak maji poucit jejich deti, kdyz se z nekterych temat udela tabu?

Historie nas ma ucit, palcive otazky se maji pokladat. Pomuze to rozhodnout se spravne kdyz ten problem prijde naostro.

Horrido
Horrido
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tlamiczka Hákový kříž je mimo jiné (vlastně je zakázano s tímto symbolem obchodovat) zakázan na hračkách - to jsou počítačové hry, ale např. i plastikové modely. Nicméně ve všech typech zobrazení historie je povolen. Ve filmech, v knihách dokonce i na těch modelech.

Edie
Edie
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rozhodne zajimavy... ale f3 sem nehral

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nutno říct, že tento článek nutí k zamyšlení. Mě osobně se nejvíc dere do hlavy jediná otázka :"Co tohle má jako být ?". Opravdu jsem nepochopil srdceryvný výlev autorky a důvod prezentovat rádoby filosofický, avšak, alespoň z mého pohledu, zřejmě skoro nic neříkající blábol zde na Hrej.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
7. 1. 2009 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0NECZ Tak se zamysli raději nad tím, jestli tvá mysl není příliš povrchní.

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant No, to mě ze začátku taky napadlo. Rád bych pochopil, ale tak nějak si nejsem jist, jestli je co chápat. Nutno říct, že mě k článku přitáhnul samotný nadpis. Jelikož jsem fanda prvních Falloutů, tak to snad ani jinak nešlo. Jak jsem se ale začetl, přišlo mi, že je v článku skoro plytké rozepsání některých lokací z nového Fallouta, kterého jsem tedy nehrál a tímto budu za onen (ne)čin skalpován. Tyto lokace nejspíše v samotné hře vypovídají něco o skutečném smýšlení člověka, ale sama autorka tímto převyprávěním nic nového vlastně zřejmě neodhaluje. V konečné fázi :"Šťastný život?" Je sice pár rádoby zajímavých otázek, které se snad dají ale zodpovědět s trochou inteligence.

1)Pokud budeme z her vypouštět těžká rozhodnutí, jak se připravíme na to, až je budeme muset udělat v realitě?
-Nijak. Na těžká rozhodnutí se nedá připravit. Kdybychom byli připraveni na těžká rozhodnutí, nebudou potom už těžká. (Vím, je to blbá odpově´d,a le otázka se mi taky zrovna nezdá.) :P

2)Pokud si zvykneme choulostivé věci raději vypouštět, budeme mít tendenci před nimi utíkat i když se opravdu stanou?
-Někdo chce utíkat, aby si zachoval svoji iluzi. Někdo ví, že není proč utíkat. Je to sice také iluze, nicméně ani zdaleka nevyvolá tolik chaosu, jako první, který se paradoxně snaží celý chaos uklidnit.
(Do první skupiny se zdá, patří i autorka).

Takový je můj pohled na věc. Nevim zda-li je moc povrchní nebo moc hluboký. Nechci zde zakládat nějaký flame a kárat autorku (pokud jsem se ji dotknul, tak se tímto hluboce omlouvám). Můj primární cíl je pochopit myšlenku, kterou v tomto nějak nemůžu nalézt. Nebo aspoň ne takovou, kvůli které by bylo potřeba takovýto článek prezentovat. Takže prosím o nasměrování správným směrem, je-li to možné.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
7. 1. 2009 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0NECZ Nu ano - a mně se článek stejně líbil. Tak jak píši, mohla se autorka odvázat více, ale díky bohu za takový článek, koneckonců kolikrát máme takhle možnost se dostat při rozboru konkrétní hry (tedy ne hraní obecně, ale jedné hry a její náplně) k takovým úvahám? Proto jsem rád za článek, a hlavně jsem rád za tuto hru (jak F1-2, tak F3)!
A jestli jsi nehrál F3, tak hurá do toho. Protože k názorům nostalgiků, že F1-2 je božské a F3 je blbost, jsem se již jinde vyjadřoval, a naprosto s nimi nesouhlasím, a pokud tomu u tebe tak je, tak zbytečně přicházíš o moc.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 00:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0NECZ Nestuduje náhodou autorka filozofii? Mám taký pocit, že v jedné videorecenzi to říkala. Proč to vlastně rozmazáváš? Rozmazluješ své ego?

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
6. 1. 2009 23:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tenpenny Tower je snad jedine miesto v tejto hre, ktore ma dokazalo nastvat - v tom dobrom. Vyvolat poriadnu davku emocii. Bez toho aby som siril prilis spoilery - skratka ja so svojim idealom rovnosti a bratstva som sa podujal na presvedcovaciu misiu pre vyssie dobro. A vobec, ale vobec to neskoncilo tak ako som si predstavoval. Nastvany som nakoniec pouzil svoju Desert Eagle tam kde bolo treba. Poucenie pre mna? Ghoulovia su tiez ludia, ergo su medzi nimi rovnake svine... Ach jo... Niekto by spravil "load" a problem by vyriesil inak, ale ja som to nechal tak...nech mi pripomina moju naivitu.

Inak pekny clanok. Mimochodom mam taky pocit, ze je to Tenpenny a nie Tempeny ako je to v clanku. :)

Nastvany_Cernobyl
Nastvany_Cernobyl
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 05:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mickthemage Tenpenny... zajimave misto. Puvodne jsem se tam vydal zabit Tenpennyho, jenze mi ten ghul byl znacne nesympaticky, dokonce vic nez dedek Tenpenny, takze jsem prijal proti-nabidku za vyssi penize - odstranit toho ghula, nevim jak se jmenoval. Bohuzel mi pak nesel splnit ten quest s klicema... od stejneho ghula.. porad mi tam svitilo, ze je mu mam donest, i kdyz byl mrtvej.

nadrak
nadrak
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nastvany_Cernobyl !POZOR SPOILER!
muzes to dokoncit i kdyz je mrtvej (a myslim si že i lépe). Pokud ty klíče použiješ v podzemním bunkru (lokaci získáš od Dave spolu s klíčem), můžeš si tam dojít pro nejlepší armor ve hře.

Nastvany_Cernobyl
Nastvany_Cernobyl
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nadrak Ja se dovnitr nedostal... byli tam Taloni, ty jsem pokosil... a dal uz nic... ale zkusim to jeste jednou, stejne mam chut to sjet znovu s patchem.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
6. 1. 2009 23:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé počtení...

Wiloni
Wiloni
Level 1 Level 1
14. 1. 2009 06:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak se mi konečně podařilo zjistit že za kontraktem o mém zabití stojí Tenpenny - ten pán to nebude mít lehké.

Horrido
Horrido
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Včera jsem se ocitl na WC jen s jedním a posledním kouskem papíru a napadaly mě podobné myšlenky. Ta hloubka byla rovněž značná. S kým z Hrej se mám vyspat abych to tu mohl publikovat?

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
8. 1. 2009 00:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horrido Ehm...

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
7. 1. 2009 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím souhlasit s N0NECZ a paradoxně i s gygantem - ten článek nemá moc velkou filosofickou hodnotu, i když se tak zpočátku tváří. O Falloutu, jeho světě a jeho příbězích se dá totiž podle mého rozvynout mnohem hlubší úvaha než tato rádoby umělecká esej. Tím nechci autorku nijak odsuzovat, alespoň zkusila něco jiného, než jen stroze popsat hru. Nicméně - výsledek je bohužel stejný, otázky nad kterými se člověk nepozastaví, protože jsou příliš obecné a stejně obecně se na ně dá odpovědět, jak to udělal N0NECZ - vlastních úvah poskrovnu a ještě obecnějších :). Nicméně, všemi deseti výtám tenhle koutek a teším se na další přízpěvky s trochu větším ponorem "pod povrch" :).

Reklama
Reklama