Zpět na článek

Diskuze: Propaganda

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

aqwarty
aqwarty
Level 17 Level 17
12. 8. 2008 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanek jsem cetl jen do pul, protoze tak jako v clanku Autor nadava na jednostranou propagandu, sam autori se ji dopousteji.
Zaprve si vyjasneme co je podle vas ve hre uz propaganda. Protoze udelat hru na zajimave tema z obdobi americke revoluce ozvou se vam indiani. Jen tak bokem... kdo z vas cetl Karla Maye a kdo z vas si uvedomil, ze to je nesmysl? Kdo z vas si ty sve zapadni hrdniny s vincestrovkama nepredstavil jak bojuje proti zlym agresivnim indianum a zlym naftarum? Ohooo.
Protoze jsem cetl jen pulku zapalenho clanku v podstate o nicem (ano o nicem. autor tu nevzlyka nad tim, ze vetsina her mu nedava verny a historicky obraz tehdejsi doby, ale ze konsumenti nejsou zpusobili zauvazovat nad tim, zda to tak opravdu bylo) tak nevim, zda se autor obouva i do her z obdobi druhe svetove valky. Na toto tema uz tu jednou diskuze byla s panem Grygarem a ... safra nevim kdo byl ten druhy. Kazdopadne, by me zajimalo, jak se diva autor na hry z druhe svetove valky. Hrat za rusy mu prijde 'politicky' korektni? Nebo by mel hrat jen za spojence? Kteri se podle jeho nazoru nedoupousteli zverstev? (priklad uvedu az se vratim domu, tlaci me cas). A kdyz tedy vime, ze komunisti za druhe svetove valky byli zly, americky prezident s ruskym si podali ruce a rozdelili si evropu na pul; nemci byli zly, protoze na nas zautocili... takze bude hrat za rolnika, ktery se snazi za okupace obdelavat policka?
Priznam se, ze nesnasim takovyhle plany placani hubou. To je totiz velmi, velmi jednoduche. Ale udelat neco pro zmenu, to uz vyzaduje znacne usili, a to by autori ztratili pohodli svych teplych kresel.

reikoma
reikoma
Level 1 Level 1
12. 8. 2008 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Propaganda vždycky byla, je a bude mocnou zbraní. Slyšel jsem v minulém podcastu jak jste mluvili na téma Americas Army a sdílím s tebou Tvůj názor Pavle. A to, že hry zkreslují průběh událostí či historická data, to je pravda, jenže ruku na srdce, zvládneme a chceme vůbec super realistické hry, držící se věrně všeho ? A myslím, že ani mládež nijak zvlášť nepřemýšlí zda ve druhé světové táhla vojska tudy nebo jinudy. Jinak fajn článek Pavle......

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
12. 8. 2008 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@reikoma Mládež? A ty? Přemýšlíš nad tím v zápalu boje?

reikoma
reikoma
Level 1 Level 1
12. 8. 2008 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HiHi789 Nepřemýšlím, a právě proto, to píšu, není každý tak hloubavý aby přemýšlel nad tím, zda je vše ve hře hitoricky či jinak korektní......

Hamt-Ath
Hamt-Ath
Level 1 Level 1
12. 8. 2008 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak v modernim svete je dulezity aby clovek myslel nad kazdou zpravou, hrou, filmem a sam si udelal nejakej obrazek a hlavne si udrzoval trochu odstup.. protoze zminenou "propagandu" muzeme najit vsude (kouknete treba na olympiadu...).. celkove se v soucasnosti rado s lidma manipuluje.. treba.. kdo z vas si o nejaky bezny udalosti zjisti nejaky info aspon ze dvou nezavyslejch (jak se ta nezavislost veme...) zdroju nez si udelate nazor? Vsichni politici napriklad dobre rozmejslej nez neco reknou (krom pana Cunka, kterej obcas vypada ze nepremejsi vubec..)... no ale to sem vlastne vubec nepatri... ignorujte me

tlamiczka
tlamiczka
Level 1 Level 1
12. 8. 2008 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajimava a hlavne podnetna uvaha, diky za ni :-)

Overwatch
Overwatch
Level 1 Level 1
12. 8. 2008 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono je to v podstatě jedno, stačí mít jen čistou hlavu a člověk všechno pochopí a nepřekroutí si to. Trošku mi ale vadí, že pořád hrajeme za ty stejné strany. Proč není hra z druhé světové, ve které bysme hráli za Německo? A nemusela by se nějak překrucovat historie, jen by se prostě vzaly ty události, ve kterých dostali spojenci na frak. Proč to nikdo neudělá? Protože by to nikdo nevydal...

Už je to trochu stereotypní, hrát pořád za US Army, pořád střílet rusáky nebo arabáky. Obratu o 180 stupňů se asi nedočkáme. Kde tedy leží vysvobození? Ve sci fi žánru?

frantax
frantax
Level 24 Level 24
12. 8. 2008 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch A co takový Osvětim Keeper to by byl alespoň únik ze stereotypu.

major_Kalash
major_Kalash
Level 1 Level 1
13. 8. 2008 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@frantax Ach, kdy už přijde Gulag Tycoon...

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
12. 8. 2008 06:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

My hrajeme hry z sci-fi a fantasy prostředí. Stejně ale nesnáším, když je hra jednostranná. Nejlepší je mít možnost hrát za obě strany.

Edie
Edie
Level 1 Level 1
16. 8. 2008 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rozhodne dobry članek a stoji za zamyšleni přesne na tohle jsem čekal když jsem si poslechnul zminovany hPod, neni duležite zas tak že tam baly použita aktualni gruzie myslim si že to autor použil jako (aktualni) přiklad a zaroven myslim si že pavel rozumi tomu konfliktu (a mentalite oblasti) asi trušku než tady vetšina truhliku za počitačem ale to je zas jen muj nazor. Abych ale přidal i neco sveho ohledne propagandy tak si obene myslim že hry nás vetšinou uči byt hodní (resp. byt na te dobre strane) vpomenme třeba na fable budeš hodný? výborne všici te maj radi... chceš bejt zlej? no tak vesničani utikaj jen co te uvidej a to by si chtel?

davidsm
davidsm
Level 1 Level 1
15. 8. 2008 00:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Perfektně napsaný článek! Autor si zaslouží plnou chválu. A doufám že si z toho spousta hráčů vezme příklad. Hry hrajte dál ale nevěřte všemu co se tam děje ;-)

minus
minus
Level 1 Level 1
13. 8. 2008 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mě to autor napsal dobře.

I když nemusel vystihovat válku v Gruzii

aqwarty
aqwarty
Level 17 Level 17
13. 8. 2008 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu me mrzi, ze na nazory, ktere padly v teto diskusi uz autore nereaguje. Vypada to, jako by si odbyl svych 5000 znaku a zbytek je mu šumák. Skoro mam pocit, jako by pan Dobrovský jen tak sypal články z ruky (zda -li kvalitní, či nekvalitní je už jedno) a hlavně, že za ně dostane zaplaceno. Na otázku, proč něktěří autori jeste diskutuji s ctenari o svem vytvoru, nechci slyset odpoved, ze na takove hovadiny neni cas.

ddratm@gmail.com
ddratm@gmail.com
Level 1 Level 1
13. 8. 2008 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aqwarty Ono dělat video DVD přílohu k Levelu, psát články pro Hrej.cz, hrát novinky a ještě mít tak náročného koníčka jako má Luke bude velmi časově náročné. Nechte ho žít.

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
13. 8. 2008 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aqwarty Diskutovat pod vlastnim clankem neni pro novinare uplne koser vec. Sve argumenty uz prece uvedl.

Robotron
Robotron
Level 1 Level 1
13. 8. 2008 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Stara skola? :)

aqwarty
aqwarty
Level 17 Level 17
13. 8. 2008 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Nerekl bych, ze slo o koser argumenty. A kdyz dostane kritiku clanku, ci protiargumenty, tak ho to nezajima?

toddratm: tak at toho nedela tolik, kdyz ani jedno nezvlada poradne.

Dave12
Dave12
Level 1 Level 1
13. 8. 2008 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aqwarty Co proti němu máš? Chápu, že každej má svůj názor a každý má své oblíbené a neoblíbené autory ale proč se do něj takhle navážíš? Řekl bych, že svoji práci zvládá. Mě se jeho články líbí a komentáře mají hlavu a patu. Jo a psát do diskuzí snad není práce za kterou dostává zaplaceno ne?

aqwarty
aqwarty
Level 17 Level 17
13. 8. 2008 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aqwarty Ne to mas pravdu neni. Protoze kdyby dostaval, tak by asi psal.

ddratm@gmail.com
ddratm@gmail.com
Level 1 Level 1
13. 8. 2008 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aqwarty Já jsem s tím jak dělá DVD spokojený a určitě nejsem sám.

ddratm@gmail.com
ddratm@gmail.com
Level 1 Level 1
12. 8. 2008 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myšlenka že by se mněl nějakým způsobem hodnotit i politický podtext her, není špatná ale bohužel to bude asi navždy utopie. Těžko by se kdy našel nějaký nezávislý arbitr který by vnášel, skrze všechny ideologie a politické systémy, nezkreslený pohled na celou problematiku a jehož rozhodnutí by nebyla vzápětí zpochybňována.
Ale tohle je ještě čajíček, proti tomu co bude následovat, Počkejte až do státních a politických funkcí doroste hráčská generace, která pochopí jaká síla se skrývá ve hrách s idelogickým podtextem. Možná že pak se interaktivní zábava, potažmo hry stanou hlavním pilířem propagandy. Ostatně není to tak dávno co nějaká herní firma prezentovala válečnou hru ze současnosti, do které mněly vznikat epizody z reálných bitev v Iráku. Nevím jak to dopadlo ale zřejmě ne moc dobře ale takhle nějak možná bude vypadat v budoucnu zpravodajství. Nějaká budoucí America´s army verze 15.0 občanům prostřednictví sofistikovaného generátoru nabídne zůčastnit se bitvy, která jen před několika hodinami proběhla na druhém konci světa. Netřeba zdůrazňovat že potenciál případné manipulace je obrovský.

Ulrik_
Ulrik_
Level 1 Level 1
12. 8. 2008 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zvláštní, skoro se až musím ptát, jestli někteří ten článek četli celý. Upřímně, na situaci v Osetii mám o trochu jiný pohled než Pavel, ale nijak mne úvodní "příkladová" pasáž nepohoršila. Vždyť ten komentář je o něčem úplně jiném - o propojení her a propagandistických tendencí v širokém spektru, protože jde o zábavu.
Takže přečíst půl článku a pak vynášet rozhořčené soudy, aniž bych se dobral ke klíčovým částem považuji za odvážné (a jiní by možná použili odlišné slovo).

gygant
gygant
Level 0 Level 0
12. 8. 2008 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ulrik_ Já to dočet', než jsem napsal příspěvek.

"Přesto by spoustě hráčů, kteří konflikt Gruzie a Ruska nesledovali v době jeho průběhu, podala interpretaci událostí, kterou by někteří mohli považovat za pravdivou. Zcela by tak odmítli, že hrají za morálně zpochybnitelnou stranu – za dobyvatele a agresory, kteří se snažili získat pozici v Gruzii pro ovládnutí trhu s ropou."

S formou, jakou použil autor v této pasáži prostě nesouhlasím; tady už nejde o polemiku k fikci, kterou nastínil autor v odstavci psaném kurzívou, ale o interpretaci současného reálného dění.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
12. 8. 2008 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Agwarty: je to tak. Autor se bohužel hned na počátku pustil na hodně tenký led. Ale možná je politolog a analytik a rozumí problémům na Kavkaze více než my :-(
Přesto si myslím, že do jednostranných soudů současného konfliktu se pouštět neměl, a že je možná obětí propagandy také. Je to těžké, když jsme trvale masírování (nejen) sdělovacími prostředky a udržet si nadhled, zdravý odstup je těžké. A při nedostatku objektivních dat se člověk zkreslení neubrání, nicméně měl by pak dávat své názory velmi opatrně, a ne předkládat je v obdobném článku jako FAKTA. Ach jo.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
12. 8. 2008 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HiHi: přesně tak, právě proto mám rád RPG, právě proto hraji především fantasy, případně sci-fi. Mně vadí propaganda a jednostranné pojetí, vadí mi možnost volby atd., proto nesnáším reklamy s patetickou snahou jejich autorů manipulovat mne. Proč hrát Call of Duty, jaký já jsem americký vlastenec... Do té role se prostě nemůžu vcítit. V možnostech volby hrát za správné a zlé, v možnostech volit si svůj postuo hrou jsou mistři právě Bioware.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
12. 8. 2008 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Sakra, uklouzla mi tu chyba - vadí mi "nemožnost volby", samozřejmě.

gojira.fan
gojira.fan
Level 1 Level 1
12. 8. 2008 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Bylo by mnohem hodnotnější, kdyby se do ratingových tabulek uvádělo i jakým způsobem hra interpretuje buď historické události anebo k jaké ruce inklinuje. " - naprostá blbost. To by snad měl poznat každý , kdo se alespoň trochu zajímá o okolní svět. Existují učebnice, internet, televize, kultura...pro neinformovanost či absenci názoru už není výmluva, kromě vlastní hlouposti. A hloupým to je stejně jedno.

Grympy
Grympy
Level 1 Level 1
12. 8. 2008 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K některým článkům by neměli být diskuze, stejně se vyřeší prd a člověk si jenom zkazí dojem o spolu diskutujicích.

szalai
szalai
Level 1 Level 1
12. 8. 2008 02:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Film Soukromá válka pana Wilsona sice přímo nezmínil Usámu bin Ládina, ovšem v samotném závěru lehce naznačuje, že není dobré jenom válčit. Jinak naprosto souhlasím, ale asi to jinak nikdy nebude. Zůstává mi někdy rozum stát, jak jsou lidé propagandou zmanipulováni. Třeba nechápu, proč tolik lidí schvaluje postup Ameriky a EU proti Srbsku (čímž nechci říct, že Srbové jsou absolutně bez viny), asi je vážně stačí trochu namasírovat agitkou…

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
12. 8. 2008 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@szalai ..nebo trochu namasirovat znalosti jugoslavskyho konfliktu.

Reklama
Reklama