Zpět na článek

Diskuze: Okénko do herní minulosti

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

JRygel
JRygel
Level 1 Level 1
18. 6. 2009 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po přečtení článku mám pocit, že - za prvé je apríl, - nebo za druhé autor se zbláznil, - nebo za třetí autor začal hry hrát až v poslední době a možná ještě jenom na konzolích

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

oh, spatna diskuze :)

PanVanocka
PanVanocka
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ehm, nevycházej komentáře na tohle téma tady každý měsíc? A upřímně mi přijdou už otravný. Argumenty typu, že by fallout dnes neuspěl jsou podpásové, páč jsou pravdive v tom, ze dnes je mnohem víc casual hráčů a pro ně je ta hra nestravitelná - moc textu, pribehu, humoru...., ale rozhodne z nich neplyne, že by ta hra nebyla kvalitni. Odvolávání na větší komplexnost dnešních titulů to je divný když záběr a délka her se zkracuje.
Co se týče her který přispívaj neopakovatelnou atmosférou a uměleckými aspiracemi, tak tech je porad zoufale málo jako tomu bylo kdysi (bioshock, planescape torment, dreamfall).Tituli co jsou vykopávky (20let a starsi), tak ty mohli zaujmout jen hratelnostní strankou a mě se zdá, že na dnešní indie scéně se jim našlo důstojných nástupců co se tyce hratelnosti a jestě díky technickému pokroku tam můžou autoři přidat něco navíc.
Zakončím to tím, že dobrých titulů (ve smyslu -je to zábava) ubývá, coz je dáno rozlozenim poptávky, cenou a delkou vyvoje. Porad jich je ale dost na to , aby nešli stihnout všecky dohrát :) A těch kulervoucích titulů je pořád poskrovnu, což je smutné. Herní svět by se od filmového mohl DOST učit. Tam může být cca stovka spektáklů, který vas priběhem, výpravou, stylem výprávění, nápadem,stylizací atd. zcela odrovnají, zatímco her tohoto typu je sotva deset :(

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PanVanocka Jenom > Neměl být v oné závorce mezi Planescape Tormentem spíše System Shock a Longest Journey?

PanVanocka
PanVanocka
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0NECZ Mohlo by být, longest journey je sice herně mnohem lepši než dvojka, ale co se týče výpravy a příběhu, tak se mi víc líbil dreamfall. System shock by si vpravdě asi taky zasloužil zmínit, za tu atmosféru a zprostředkovaní pocitu naprosté opuštěnosti ,a jak autor mluvil o komplexnosti tak třeba ze system shocka by si mohli brát hry dnes příklad. U bioshocku mě zaujalo to metaforické ztvárnění a dost pokřivený art deco styl :) .

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nostalgii trpim tez.Ale clanek porovnava stare a soucasne hry jenom v meritku technickyho pokroku.Ano KZ2 je stokrat lepsi, nez starej Medal of Honor.Ale co ma KZ2 tak vyjimecneho, krom toho ze skvele vypada?Nic.To je problem vetsiny dnesnich her.Zabavnost, originalnost, a hratelnost je dnes vymneneno za neco tak obycejneho jako je grafika.
Mozna ze MGS4 nebyl v clanku nejlepsi priklad, vzdyt to je jedna z mala serii ktrea ve stejnem provedeni prezila next-gen (a ja za to dekuju).Ostatni hry uz tolik stesti nemely.

filipoetry@gmail.com
filipoetry@gmail.com
Level 1 Level 1
24. 12. 2009 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak vám nevím, v něčem má pravdu v něčem zase ne, ale vesměs se s autorem shoduji. Např Carmageddon (jednicka, proste ten prvni) podle me jeste prekonany nebyl, a nebude. Když si odmyslíte ta pixely jako hrášek velký máte z toho pařbu na hodiny a hodiny zábavy. To je podle me velice komplexní hra.

l.hronsky
l.hronsky
Level 1 Level 1
10. 6. 2009 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanok je cira hlupost. Porovnanie level designu lubovolnej dnesnej FPS s napr. Jedi Knightom, alebo aj poslednym Wolfensteinom jasne dokazuje, ze autor nema ponatie ani o rozdieloch medzi sucasnymi a starymi FPS. Darmo hovorit o jeho porovnavani starych RPG alebo nim spominanych Metal Gear Solidov. Kazdy novy Metal Gear Solid rozsiruje universum hry a kedze technicky ideme dopredu je len pochopitelne, ze ovladanie bude u novsich dielov lepsie. Ale toto pouzivat ako argument, ze su novsie diely alebo hry komplexnejsie ako ich predchodcovia? Ale no tak... . Bolo by prijemne, keby tu kadejaky autor-intelektual, prestal hlbat nad kontroverznymi temami o hrach, ktore patria do obdobia ktore nezazil. Pripadne ak ho zazil, tak sa aj nad odlisnostami zamysliet, nie len vypotit text hodny stredoskolskej hodiny slohu.

zealcore
zealcore
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hry už nejsou, co bývaly - mytus.
Dříve prý byly zábavnější - neni pravda.
Dříve prý byly zajímavější - tohle bude pravda.
Dříve prý byly nápaditější - stoprocentni ano.
Snake Eater ma hroznou kameru - ne a ne. :)

modryklucina
modryklucina
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasim na 80%s clankem..:)

Horrido
Horrido
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedávno jsem si znovu zahrál The Neverhood. V podstatě je to puzloidní adventura, ale nápadem a provedením něco naprosto vyjímečného. Animace, hudba, příběh, vtip... invence. Rozlišení 640/400 roztazeno na 24 palec neubírá vubec nic na kráse.
Jak se tu níže píše o Tormentech či SS atd. (ještě bych připoměl Dark Forces, v mých očích nepřekonaná a opravdová - nedá se ukládat pozice - 3D akce), to nejsou růžové brýle, to jsou hry které měly opravdu obsah.
Jestliže dnes někdo nevidí "blbizaci" her tak má sám minimálně klapky na očích. A netýká se to jen obsahu, ale i technické stránky. Kde jsou dnes zásahové zóny ve střílečkách, kde je smysluplná architektura úrovní, AI se neposunula ani kousek, toporné ovládání (větší boj s ovládáním než se hrou zvaný Dead Space). A když jsem nedávno viděl hrát Broken Sword (btw. malovaná grafika stále vypadá když ne skvěle, tak minimálně neurazí, zkuste si pustit nejaký starý 3D hnus) a překvapilo mě jak je to nadherně animováno, každé sebrání věci či akce má animaci, ve srovnání s novým Secret Files 2 a jeho topornýma paňákama...

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horrido Na plastelínového kačera s divnou chůzí vzpomínám se slzou v oku.

Horrido
Horrido
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0NECZ http://www.youtube.com/watch?v=qIsgRgmT9MA

:-)

Lerus
Lerus
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně mám taky pocit, že dnes se dělá jen jeden typ her stylu úspěšných GTA IV a Gears of Wars 2. Jenže asi to nikdo nezmění, když se takové hry tolik kupují, viz. nový RE5, oproti RE4 se z toho stala úplná střílečka bez špetky puzzle či jiného zpestření, hodnocení nic moc, ale prodeje hry obrovské. No tak co.
Tak mě napadá, že jediný žánr, který prokazatleně je slabší dnes než dříve jsou adventury, ty nepotřebují grafiku ani pokročilou fyziku, ale páč je mnoho lidí nehraje, tak peněz na jejich vývoj je méně.

raspby
raspby
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takový Starcraft je pořád výborný...ale když sem si tento rok zahrál Might and magic 7 For blood and honor, bavil sem se malem este vic nez kdyz hra vysla....grafika sice stara..ale za hodku si clovek zvykne, ale prave ta komplexni ktvorba skupiny a hlavne jeji vyvoj a pocet vlastnosti a skillu, obri mapy a spousta dungeonu...pro me porad nejlepsi RPG vsech dob

gygant
gygant
Level 0 Level 0
10. 6. 2009 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raspby MM6 a MM7 se dají hrát pořád. Právě ty skvostné obrovité dungeony, to je paráda. A žádné berličky typu levelování příšer s námi, úprava síly protivníka podle naší - ne. Prostě víte, že tam jsou titáni, tam draci, a tuhle zase goblini. Postupujete tak, jak vám síla dovolí. Grafika děsivá - ale dá se na ni zvyknout i teď. A třeba v MM7 jsou při vchodech do dungeonů pěkné, jen minimálně animované obrázky, které mně na vytvoření atmosféry stačily kdoví, jestli ne lépe, než dnešní realistická grafika. Skvostná hudba. Ikonu MM7 mám na ploše stále.... Byla to skvělá série. Kdyby se tak někdo (Ubisoft) kousl a udělal desítku, s přijatelnou grafikou, ale za dodržení hratelnosti 6.-8. dílu...

Chark
Chark
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Starých a doposud nepřekonaných her je opravdu velké množství, stačí zapátrat v paměti. Z mých nejoblíbenějších je to Magic Carpet (spolu s druhým dílem). Svým herním konceptem, grafikou a hlavně atmosférou pro mě zůstává nepřekonaným. Docela se divím, že v současné době se této hry nikdo nechytl a nevyužil její potenciál.

neozbyna
neozbyna
Level 1 Level 1
10. 6. 2009 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle meho dnesni hry nici internet, o hre se celkove dozvime vice nez je zdravo a potom prichazi vystrizliveni v podobe wtf!

vithek
vithek
Level 1 Level 1
10. 6. 2009 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mario je v každé éře skvělej - a stačí mu jen žrát houby, bouchat hlavou do kostek a skákat zmetkum na hlavu...

Marek Tvrdý
Marek Tvrdý
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen bych se autora zeptal, proč si myslí, že tak špatná hra, jakou je prehistorický Monkey Island, teď vychází ve speciální edici pro Xbox360 a PC?

lukas_86@azet.sk
lukas_86@azet.sk
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor túto tému značne zjednodušuje, keď tvrdí, že za všetko môžu tie "ružové okuliare", ktoré nám bránia vidieť veci také aké sú. Iste, mnoho ľudí by od starých hier iba odvrátilo zrak, ale napríklad ja som pred nedávnom dohral Planescape Torment a je to jedna z najlepších hier na pc aké som kedy hral. Upozorňujem, že som ju nehral nikdy pred tým a neviazala ma k nej žiadna nostalgia.
U dnešných hier mi chýba rôznorodosť a obsahová prepracovanosť. Napr. Fallout 2 mal stovky questov, Fallout 3 hádam ani 30. Všetky akčné hry (čo sú dnes takmer všetky) sa opičia po gears of war, letí konzolová hratelnosť, linearita, celková jednoduchosť, hlavne príliž nepremýšľať a strieľať všetko, čo sa pohne. Snaha o invenciu a túžba skúšať nové veci je u vývojárov dávno minulosťou, dnes je to o biznise. Ale hráči si za to môžu sami, nechali sa rozmaznať grafikou a celkovo zleniveli. Dnes sa nikomu nechce učiť komplikované herné princípy a hry slúžia iba na odreagovanie od práce/školy. Je to prirodzené, ale nemôžme sa čudovať, že to vizerá tak ako to vizerá. Kde nie je dopyt, tam nie je ani ponuka.

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukas_86@azet.sk Otázka je jestli si za to můžou hráči. Nemyslím, že opravdoví hráči chtějí další desítky GearsOfWar, GTA a Diablo modifikací, kde jednu každou dohrají za pár hodin. Vedle her náročných na hráče se prostě roztrhnul pytel her, které pochopí a odehraje každý od 5 letého caparta, který už udrží gamepad v ruce, až po 70 letého dědu, který vyplňuje nudný čas mezi fotbalovými přenosy a mariášem s kamarády u piva. Nemyslím, že by něco z toho chtěli klasičtí (dejme tomu, říkejme jim klidně "hardcore") hráči. Prostě se akorát zjistilo, že se víc vyrejžuje na tom, když hru pochopí 100 lidí na místo jedoho, který si je vlastně ještě schopen najít cestu k tomu hru ukrást, když se mu zdá cena přemrštěná. Zrodila se nám herní pop-kultura, stejně jako je tomu s filmy a hudbou.

Na druhou stranu je zajímavé, že co se týče frekvence vycházení dobrých her, je tomu asi stejně jako za starých časů, i když je dnes daleko víc vývojářských týmů a časy, kdy někdo kutil středně velký projekt na koleně s pár kamarády ve volných chvílílch po pracovní době, už jsou asi celkem pryč (když opomenem Indie scénu). Vlastně, dobrých her je asi stejně jako dřív. Jenom se bohužel za tou záplavou špatných hůře hledají.

-It is the world that has been pulled over your eyes to blind you from the truth.

l3fty_17@centrum.cz
l3fty_17@centrum.cz
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0NECZ zdravim, s tímto názorem se naprosto stotožňuji. Dobré hry dnes vycházejí, stejně jako vycházeli před 10-15 lety. Jen se mezi množstvím ostatních her ztrácí. Komunita hráčů se opravdu exponenciálně rozrůstá a dnes se naprostá věstšina z nich neponořuje do hloubky herních vod. Dříve bylo hráčů mnohem méně a mnohem více se zajímali o to, co se děje. Proto dnes dokáže uspět i hra, která rozhodně nepředstavuje vrchol žánru, ale má výbornou propagaci (viz. třeba Halo 3, sporty od EA na pc atd...) a hry typu např. Psychonouts prodapají, i když jsou výborné. Když to vezmem kolem a kolem, tak Bioshock, HL 2, Grid, Mass Effect, CoD 4, Vampyre Story, Psychonauts, FlatOut 2, Riddick EFBB, Splinter Cell, KotOR, TR: Underworld sou hry ne starší 5 let, a považuju je za výborné, a to rozhodně nejsou jediné dobré hry, které v této době vyšli. Považte, nemyslím že jich je málo. Mám ještě jeden názor, a taky myslím, že už tu byl zmíněn. Vývojáři se snaží svojí hru prodat co nejširšímu publiku. To jim nemůžeme mít za zlé, vydělávat se musí. S ohledem na zisky a rozrůstající se skupinu hráčů, nastává to, že většina nových her jsou tzv. casual (pro obyčené, v přesném překladu pro příležitostné hráče). Pak je tu problém multiplatformnosti, kdy je jedna hra vyvíjena i pro 5 platforem současně. Každá platforma má svá speciika, a proto to také ve většíně případů nedopadá tak dobře, jak by mělo. Piště své názory, zajímají mě. Na toto téma se dá totiž dlouze a věcně diskutovat.

Malygoss@seznam.cz
Malygoss@seznam.cz
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak jsem přejedený? NAinstaloval sem si původní Command and Conquer... a počítač udělal něco co bych od něj dneska nečekal: Začal ustupovat podle mého odhadu bych ustopil cca ve stejné chvíli.

90 procent strategií má dneska intelekt houpacího koně a jejich jediná náročnost spočívá v tom že počítač chrlí jednotky na bojiště rychleji než vy...

Pravda taková DUNE 2 (nebo 2000 ) s Raketově věžičkovou zdí smrti (která stála 20 tisíc a klidně zastavila útok za 200 tisíc) taky nebyla to pravé. Ale ta duna mě alespoň nutila myslet.

I počítač fungoval relativně chytře. Neposílal přesně sestavenou skupinku jednotek pořád stejnou cestou.

Střílečky: No když v dnešní střílečce se chci krýt za překážku musím se k ní plížit aby ji "pro mé pohodohlí" avatar sám nepřeskočil a nechcípl v křížové palbě.

Flashpoint 1: 1 do nohy a zbytek mise ste nemohli chodit vůbec druhá vás zabila.

Flashopoint 2: "Střední obtížnost" Dostanete do sebe dávku z Akčka a sám se obvazujete.

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
12. 6. 2009 23:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Frontier - Nepřekonaný ;Panzer General - Nepřekonaný ..... Vážně se nebojím ,že některá z dnešních her těmhle klasikám kdy jen šáhne na hrany ;)

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 06:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ach ano, dalsi clanok co je uplne mimo. Iste, nostalgia je svina, ale vzdy byva len castou obrazu, ktory ostava v pamati. UFO je aj po tych 16 rokoch stale rovnako hratelne, a stale prevysuje vsetky podobne hry, ktore prisli po nom. Dokazom, ze herny princip vyborne funguje je aj UFO:Extraterrestrials - okopirovany koncept, rovnako vysoka hratelnost. To len ludia, ktori vyzdvihuju grafiku nad vsetko ostatne (a pravdepodobne k nim patri aj autor clanku) toto nedokazu pochopit.

Ze je dnes jedna hra ako druha. Nudna je nudnejsia a vsetko sa toci okolo oblbnutia hracovych zmyslov, namiesto toho aby sa stavalo na hratelnosti, to je fakt.

Hry, ktore si clovek pamata boli, su aj budu vynimocne. Su to tie, ktore uz vtedy vystupovali z davu "obycajnych", "generickych" (aj ked zabavnych) hier. Lenze ich pomer bol iny, ako je dnes. Kym dnes clovek narazi na vynimocnu hru (v lepsom pripade dve), tak raz za rok, kedysi to bolo lepsie. Zvysok su hry, ktore su absolutne rovnake ako tie pred x-rokmi. Len v lepsom grafickom kabate. Rovnako stupidne, rovnako blbe - bohuzial uz ani nie tak zabavne, ako tie stare genericke hry :-).

Malygoss@seznam.cz
Malygoss@seznam.cz
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mickthemage Já nevím ale přijde mi že XCOM: UFO DEFENCE ( V našich končinách známé jako UFO:Enemy unknown) hratelností překoná všechny XCOMY a UFA co přišli po něm. Pravda příběh jako takový možná nové díly překonají ale... co naplat že jedobrej příběh a grafika když trpim nelogického ovládání.

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mickthemage Horší je, že dnes by se ohledně HW daly dělat u her věci, které byly dříve nemyslitelné. Bohužel to všechno spadne na možná trochu lepší AI u jedné strategie ze sta, nebo na trochu lepší fyziku v simulátorech. Ostatní žánry jou stále skoro stejné a jak jáž bylo řečeno, staví se na grafice. Je to škoda, že se střílečky stále drží lineárního tunelového postupu. Přitom by dnes už nebyl takový problém umožnit hráči aby si udělal cestu kde bude sám chtít.
Zase je ale fakt, že většinou nemá cenu, kutit se s alternativníma cestama a různorodou hratelností jednoho titulu, když za týden výjde desítky her a než by většina hráčů hrála to samé znova a hledala alternativy, radši šáhne po nové krabici a zahraje to samé v jiném kabátě.

Rocker93
Rocker93
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 05:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za všechny bych jmenoval REZ, sice ve své době zas tak neuspěla, nicméně byla skvělá, a když si jí zahrajete dnes, rozčarování nepřijde...

lukas_86@azet.sk
lukas_86@azet.sk
Level 1 Level 1
10. 6. 2009 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ešte by som sa vyjadril k tomu porovnaniu starších dielov MGS vs. MGS 4. MGS mal vždy perfektne premyslený príbeh (aj keď v dvojke bolo zopár nezmyslov). Štvorka je síce ďaleko lepšia po technickej stránke, jej príbeh je však jeden veľký bordel, ktorý je nezmyslov plný. Martin Kaller nie je mladý hráč, jeho recenzie som čítal ešte pred 10. rokmi, jeho pohľad na hry mi vždy prišiel až prehnane kritický, ale takéto "mládežnícke" názory by som od neho popravde nečakal...(nové hry sú prepracovanejšie a komplexnejšie ako staré.....wtf ? Prepracovanejšie, čo sa grafiky týka, to ich ale nerobí lepšími...)

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
10. 6. 2009 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukas_86@azet.sk Co mas konkretne na mysly kdyz se sminujes o ,,bordelu,, v MGS4?Mne osobne pribeh 4 prisel jako spise pytel puzzlu, ktery sis musel doskladat do pribehu, aby si pochopil celek.ja osobne sem stravil par hodin v MGS database, abych si doplnil malickosti.Protoze jisty detaily tam sice byly zmineni, ale o to vic rozvedeny v pozadi :)

lukas_86@azet.sk
lukas_86@azet.sk
Level 1 Level 1
10. 6. 2009 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheChaos Napríklad to, že Ocelot počas celej hry chce, aby Snake zničil J.D., ktorý sa nachádzal na Ocelotovej lodi :) Prečo ho proste nezničil sám? Iba dúfal, že to Snake nejak prežije až do konca?:) Big Boss na konci pôsobí vyslovene trápne, celý čas bol v bezvedomí, len aby mohol na konci prehlásiť zopár viet a znovu umrieť:) Prečo Eva tak nariekala za tým telom, potom ako ho Ocelot spálil na konci 3. aktu ak vedela, že to nie je Big Boss? Ak Ocelot chcel bojovať proti patriotom, prečo sa proste nespojil s Evou a Snakeom, namiesto toho sa nechal "zhypnotizovať", aby bol z neho Liquid, vyvolal vojenské konflikty po celom svete a dúfal, že sa ho Snake pokúsi zastaviť a pritom zničí hlavnú AI patriotov, ktorá bola celý čas ne JEHO lodi:))) Príbeh MGS4 na mňa pôsobil asi ako 4.séria Prison Breaku oproti prvej.
Nezmyslov by sa dalo nájsť viac, už som tú hru dávno nehral, toto ma len teraz nepadlo.

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
10. 6. 2009 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukas_86@azet.sk Nevim, na to nemam co rict.Jenom si myslim ze hledas chyby tam kde nejsou.
Je to jako kdyby si rekl Je Julie byla krava a hysterka ze se hnedka zabila kdyz videla Romea lezet na zemi :)
Myslel sem ze vytknes fakta nebo data, ale ze ti nesedi charakteristika Ocelota a Evy, to je k smichu.Presne tohle mam na hrach rad, a proc dneska tolik pyskuju na PS3.Hry co reknou vic nez jenom ,,I just want kill this bitch,, (coz byl shodou nahod cely pribeh UT3)

lukas_86@azet.sk
lukas_86@azet.sk
Level 1 Level 1
10. 6. 2009 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukas_86@azet.sk Iba som chcel povedať, že celý príbeh je v podstate nezmyselný. Myslím, že som príbehu vytkol fakty, nie charakteristiku postáv. Tvoje prirovnanie s Júliou je úplne mimo. Aj ja mám najradšej hry založené na príbehu a atmosfére, ale ten príbeh by mal aspoň trochu držať po kope.

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
10. 6. 2009 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukas_86@azet.sk Tezko se se mnou budes hadat :), na MGS nedam dopustit.Ale tenhle pocit sem mnel po dohrani 2.Kdy misto rozuzleni sem dostal jeste vice otazek, a vyraz ,,wtf,,.Jak rikam, zkus wiki a databazi pro super detaily (vedel si treba ze Ocelot byl syn Boss a Sorrow?Ja sem treba docela koukal, a takovejch detailu sou tam vic).Nepotrebujes je, ale sou situace kdy pochopis na co dana postava narazi, jinak by si to presel bez pozastaveni.tak to funguje.A cim vic znas pribeh, a ,,pribeh za pribehem,, postavy a vztahy mezi nimy, casovou linii, tim vic vlastne ten pribeh nabira na stabilite.To ze je to potom jedna velka kronika osudu a datumu je druha vec :)

lukas_86@azet.sk
lukas_86@azet.sk
Level 1 Level 1
10. 6. 2009 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukas_86@azet.sk Budeš prekvapený, ale MGS 1 som dohral 23 krát:) Na tej hre som sa naučil po anglicky a v detskom veku to bola pre mňa modla:) Takže k tejto sérií mám silný citový vzťah, ale snažím sa udržať si akú takú objektivitu. Pri 4 som sa bavil, ale príbeh ma sklamal. A áno, vedel som, že Ocelot je synom Boss a Sorrow:) 2 bola komplikovaná, ale dávala zmysel, čo sa o 4 nedá povedať.

wpeter@seznam.cz
wpeter@seznam.cz
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hm autor clanku je bud moc mlady, nebo opravdu trpi chabou pameti na kterou se odvolava, jinak naprosto nechapu jak muze napsat, ze hry jsou v dnesni dobe komplexnejsi....hry dneska maji urcite lepsi grafiku, hudbu, reklamu a jejich vyvoj stoji 100x vic penez, ale urcite nejsou komplexnejsi. Sam zminuje fallout ale spolu s nim stoji v rade dalsi pecky jako neprekonatelny system schock1, BG1+2, genialni Planescape T., solidni Arcanum, nebo jeste starsi wizardry 7, i akcni Diablo2 ma komplexnejsi a dodnes neprekonatelny system ,,predmetu,,. Serii Heroes of might and magic jako tahovku zna asi kazdy, ale zaroven s ni vychazela i serie RPG - Might and Magic, ktera se odehravala ve stejnem svete. A originalita taky pokulhava...takove hry jako Dungeon Keeper, Descent, Drakan, zminovany Magic Carpet, Populous, rady adventur.
No autor zminuje PS2 a MGS serii, takze jeho nazor o komplexnosti dnesnich her se mozna tyka pouze FPS zanru, v cemz je jiste kus pravdy. Bohuzel ostatni zanry jsou oproti minulosti zoufale pozadu.

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wpeter@seznam.cz A to se ještě nedostáváme na mého oblíbeného The Sentinel ze ZX-Spectra s 10 000 levlama, z nichž jeden zabral hráči pár desítek minut. Dodnes nechápu jak tu hru mohli udělat, aby zabírala jenom pár kilo.

ddratm@gmail.com
ddratm@gmail.com
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wpeter@seznam.cz Souhlas. Celé pojetí komplexnosti v autorově podání se scvrkává na mnohem lepší grafické zpracování dnešních her. Ale těžko například tvrdit, že Mass Effect je komplexnější než jeho starší sourozenec Baldurs Gate, nebo že Dead Space je komplexnějším nástupcem System Shocku. Mám pocit, že tomu nevěří ani samotný autor, spíše chce jen vyvolat kontroverzi.
Na druhou stranu souhlasím, že nostalgie je pěkná mrcha a řeči, že tráva bývala zelenější, nemám rád. Ale nemám pocit, že by mně hraní starých her v DOS Boxu nějak strhávalo růžové brýle.

Overload
Overload
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejvíce v paměti mi utkvěla jednoznačně Mafia.......možná ne bez chyb, ale s fantastickou atmosférou a příběhem :)

Hunder
Hunder
Level 1 Level 1
9. 6. 2009 03:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k tomu, ze moje vzpominky sahaji v hernim prumyslu hodne daleko, urcite bych zminil revolucni hru "Scorched Earth", kterou si s chuti pres DOSBox zahraju i dnes. Existuje sice rada podobnych her, ale neznam zadnou, ktera se teto klasice vyrovna.

Reklama
Reklama