V herní branži se šíří víra v blockchain. Jak může ovlivnit budoucí hry? | Kapitola 3
Seznam kapitol
Blockchain, kryptoměny, NFT - to vše jsou poměrně nové pojmy, na které pravděpodobně narážíte stále častěji. V poslední době se o nich dočítáte i na našem webu, velké herní společnosti totiž v budoucnu hodlají nové technologie implementovat do vlastních her. Co to v praxi znamená?
JDEME DO TOHO
Předchozí kapitola naznačila, že implementace decentralizované technologie do videoher už dnes nelze vnímat pouze jako námět na kyberpunkový biják. Dostupné tituly jsou však výrazně omezené, alespoň po herní stránce, mnohdy by se dalo polemizovat, zda jsou vůbec zábavné. Dr. Serkan Toto, výkonný ředitel a spoluzakladatel tokijské společnosti Kantan Games Inc., která v herní branži poskytuje poradenství, vnímá hry využívající blockchain spíše jako specifickou metodu obchodních aktivit. Vyrobit zábavnou hru je totiž kumšt. “Je mnohem jednodušší zajistit že budou tyto hry bezpečné pro děti a všechny další hráče, než je udělat zábavné.”
Něco takového by mohla zvládnout studia zaměřená na tradiční mainstreamovou produkci. Jak se ale k technologii staví? Blockchainová platforma Stratis ve spolupráci s agenturou Opinion provedla výzkum, který přinesl velmi překvapivé výsledky. Zaměřil se na vývojáře z Velké Británie a Spojených států. Vyšlo najevo, že 58 % z nich už začíná s technologií pracovat a zavádět ji do vlastních projektů, celých 47 % pak už experimentuje s NFT.
Z šetření jasně vyplývá, že je mezi tvůrci velká chuť zkoušet v tomto směru nové věci. 52 % respondentů plánuje využít trendu a zakomponovat prvky navázané na blockchain ve hrách, které se mají objevit v následujícím roce. Celkem 64 % vývojářů pak věří, že se technologie do her naplno propíše do dvou let.
A proč tomu věří? Nejčastěji bylo úváděno, že blockchain zaručí inovativní a zajímavější hratelnost, velké plus vidí v tom, že hráčům dokáže uchovat jistou hodnotu. Pro tvůrce pak přichází možnost odměnit fanoušky předměty, které mají nějakou cenu, což logicky podnítí jejich ochotu investovat do hry čas a peníze.
Šéf Stratisu předpokládá, že se do blockchainu brzy pustí velká studia, první hry, které zároveň poslouží jako příklady pro ostatní, však očekává od nezávislé scény.
“Výzkum jsme zadali, abychom se utvrdili v tom, co jsme předpokládali, tedy že blockchain a NFT představují budoucnost videoher. Z našich vlastních zkušeností, které jsme nabrali během podpory AA vývojářů, z první ruky víme, jak tyto technologie začínají zlepšovat zážitek, a to díky tomu, že mohou hráčům nabídnout možnost získat [předměty] skutečné hodnoty,” řekl k šetření Chris Trew, výkonný ředitel společnosti Stratis. “Nabízíme sadu vývojových nástrojů pro engine Unity, brzy je přidáme i do Unreal enginu. Sázíme na blockchain gaming, chceme být jeho infrastrukturou.”
Chris Trew připomněl, že se těmto modelům začínají otevírat i velcí hráči, jako je například Epic. Společnost provozující vlastní obchod s hrami se již vyjádřila, že trendu nehodlá stát v cestě (na rozdíl od Steamu). Šéf Stratisu předpokládá, že se do blockchainu brzy pustí velká studia, první hry, které zároveň poslouží jako příklady pro ostatní, však očekává od nezávislé scény.