WRC Generations Recenze Recenze WRC Generations - rozloučení KT Racing s WRC je více než důstojné

Recenze WRC Generations - rozloučení KT Racing s WRC je více než důstojné | Kapitola 2

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

10. 11. 2022 17:20

Seznam kapitol

1. NAPOSLEDY 2. VÝLETNÍCI 3. ZABLÁCENÁ KRÁSA

KT Racing, dříve Kylotonn, měli sedm let na to, aby z nepříliš oceňované herní série WRC vybudovali úspěšnou značku. Jejich snahy vrcholí labutí písní WRC Generations. Jak dopadla?

Reklama

Kromě výborného jízdního modelu hru táhne také skvělý design tratí. Ten je prvkem, který za ta léta francouzští vývojáři vypilovali prakticky k dokonalosti, maximálně těží z licence a konkurenci zadupávají do země. Neplatí to samozřejmě univerzálně. Třeba takové Monte Carlo mi přijde hodně fádní. Většinu rallye navíc hra dědí z předchozích dílů. Avšak modernizované Švédsko (nově v severnější Umee) je nádherné, a překvapí třeba velmi detailně zpracovanými závějemi kolem úzkých závodních koryt. S podobnou radostí se stále proháním třeba po Keni nebo Chorvatsku a obecně platí, že je nabídka erzet a lokací opravdu bohatýrská. Vždyť jen bonusových zemí připravených pro historické závodění je více, než bývá u jiných her vůbec v nabídce. Ve hře se navíc objevují všechny lokace, ve kterých se letos jelo i ve skutečnosti.

To neznamená, že by nabídka rychlostních zkoušek v jednotlivých místech mohlo být více. Některé země nabízejí jen hrstku tratí, které se rychle zají. I tak jde ale o velmi dobře zásobený švédský stůl pro každého šotolinového gurmána. 

Stejné lze mimochodem říct i o nabídce závodních stájí a kategorií, kde najdete celou řadu skutečných tváří, polepů, a to platí i pro historické speciály. V tomto ohledu se oproti předchozím dílům nic nemění.

HISTORICKÝ EXKURZ

Kromě rychlých závodů se samozřejmě můžete pustit do kariérního režimu. Ten je taktéž identický, jako ve WRC 10. Z juniorů se musíte přes WRC 2 prokousat až na vrchol a v cestě vám kromě jednotlivých podniků stojí i různé zábavy okolo. Chvíli se tak věnujete retro rallye, trénujete, spravujete personál, řešíte jeho únavu, případně investujete vydělané bodíky do stromu talentů. Na první pohled to působí robustně, ale musím přiznat, že po těch letech už mě systém kariéry vyloženě nebaví. Princip kalendáře, ve kterém často musíte dělat i otravné vedlejší činnosti, které vůbec nechcete, mě štve. Obecně pak třeba správa financí nebo verbování zaměstnanců stále působí hodně zastarale a odbytě. Do příště bych klidně kariéru překopal od základů a více se soustředil na závodění jako takové.

Recenze WRC Generations - rozloučení KT Racing s WRC je více než důstojné
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Důkazem za všechny budiž možnost budovat vlastní tým. To vám ke klasickým starostem ještě přidá nutnost výsledky uspokojovat generálního sponzora a udržovat v kondici závodní vůz. Oboje jsou ale jen další vrstvy otravných vedlejších činností. Nad prezentací týmu navíc nemáte vůbec žádnou kontrolu, nemůžete mu dát nějaký vlastní název a začínáte s čistě bílým autem. Ve hře samozřejmě nechybí editor polepů, ten je ale šibalsky skrytý v menu a navíc je podmíněn založením uživatelského účtu u vydavatele Nacon. Sám o sobě navíc nenabízí příliš bohatou nabídku licencovaných samolepek, takže z něj vykřesáte spíše odpudivé potisky, které pak musíte složitě aplikovat při přechodu do kariérního režimu. Za mě úplně zbytečně složité a neergonomické. V další sezoně jsem se tedy vrátil do továrního týmu, který alespoň zvyšuje pocit autenticity.

Fajn je rozšíření možností multiplayeru s vytvářením týmů, lig a různě časovaných výzev. Nejde o nic světoborného, pro kompetitivnější část fanoušků je ale za těmito dveřmi určitě skryto spoustu hodin zábavy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama