WRC Generations Recenze Recenze WRC Generations - rozloučení KT Racing s WRC je více než důstojné

Recenze WRC Generations - rozloučení KT Racing s WRC je více než důstojné

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

10. 11. 2022 17:20

Seznam kapitol

1. NAPOSLEDY 2. VÝLETNÍCI 3. ZABLÁCENÁ KRÁSA

KT Racing, dříve Kylotonn, měli sedm let na to, aby z nepříliš oceňované herní série WRC vybudovali úspěšnou značku. Jejich snahy vrcholí labutí písní WRC Generations. Jak dopadla?

Reklama

S kolegou Davidem Plecháčkem se už léta snažíme i v naší kotlině zlepšovat pověst série WRC a francouzského studia KT Racing, původně Kylotonn. Oficiální licencované závody světového rallyového šampionátu má totiž stále kdekdo zafixované jako nedotaženou, levnou a ošklivou atrapu, která se snaží oficiálním štemplem vyvážit nedostatky, a stejně se krčí ve stínu mnohem populárnějšího Dirt Rally od Codemasters. Ono to tak ale ve skutečnosti úplně není.


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Doporučená cena: 1149 korun
  • Česká lokalizace: Ne
  • Obtížnost: Široké nastavení po procentech. Jízdní model je přístupný, i když nejde o vyloženou arkádu. Občas ale umělá inteligence jezdí nedostižně rychle, nebo naopak směšně pomalu
  • Novinky oproti loňsku: Přeskládané rallye (Nový Zéland), úplně nové Švédsko (Umea)

Z WRC se totiž především v posledních letech vyklubala velice zábavná záležitost, efektivně využívající bohatou licenci a nabízející o něco méně náročné, ale stále velmi zábavné rallye. KT Racingu ale pomalu dotikal vyměřený čas. Licence WRC od příštího roku přejde do rukou právě Codemasters, přičemž jejich novopečení majitelé EA už si brousí zuby s kompletním přebudováním série dříve známé jako Dirt. 

O tom se tu ale bavit nechceme. My se pojďme podívat, jak dopadla rozlučka s licencí, známá také jako WRC Generations.

S KRÁLÍČKEM DURACELL

KT Racing byl se svou poslední licencovanou hrou v dost nezáviděníhodné pozici. Vyšlo to totiž shodou náhod přesně na dobu, kdy skutečný rallyový šampionát vstupuje do nové, hybridní éry. Ano, láska k baterkám a hybridním pohonům už přilétla i do WRC. A zatímco v nižších kategoriích se pořád prohání čistě spalovací stroje, u královské třídy už musíte řešit rekuperaci brzdné energie a mapování hybridního pohonu. K tomu se ale dostaneme za moment.

V praxi to má několik následků. Starší WRC speciály se přesunuly do kategorie historických aut, což je na jednu stranu u jen pár let starých vozů docela kuriózní, ale na tu druhou to dává smysl. Každopádně pokud vám elektrika nevoní, nebo se těšíte na maximální pestrost vozového parku, vězte, že se dočkáte i těch. Tím výraznějším efektem je ale to, že KT Racing museli trochu sáhnout do zákonitostí jízdního modelu, a to je jedině dobře.

Výsledkem je totiž jedno z nejzábavnějších závodění, které si ze světa rallye za ta léta pamatuju. Předně je nutné poznamenat, že WRC Generations nejsou žádnou hardcore záležitostí ve stylu Dirt Rally, a už vůbec ne simulátorem, který by vzpomínal třeba na Richard Burns Rally. Na druhou stranu ale ani nejde o čistokrevnou arkádu, kde byste stylem brzda plyn prolétali finské lesy jako by se nechumelilo. V Generations pořád platí jisté rallyové zákonitosti, pořád musíte do ruky dostat cit k přesouvání těžiště vzhledem k zatáčkám, často se místo trestání plynového pedálu vyplatí spíše zvolnit a závodění pořád připomíná vražedný tanec po křivolakých závodních tratích. Herní fyzika je ale především v ohledu odstředivosti a přilnavosti hodně benevolentní. 

Recenze WRC Generations - rozloučení KT Racing s WRC je více než důstojné
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Řekl bych, že je obtížnost tak akorát vyvážená, že si i bez kdovíjakého tréninku můžete připadat jako platný konkurent Sébastiena Ogiera nebo Otta Tänaka, ale zároveň vás za vyloženě prasáckou jízdu hra umí pěkně klepnout přes prsty. Samozřejmě záleží i na dané lokaci. Třeba v drsném Řecku jsem rallyového boha při kotrmelcích ze srázu proklínal často. Na druhou stranu obávané sněžné Švédsko paradoxně takovým bílým peklem není.

Jen škoda, že vlastně přelomový přechod na hybridní pohony není ve skutečnosti moc patrný. Ano, v pravém spodním rohu vám svítí ukazatel nabití baterie, který se doplňuje při brždění a odtéká kamsi do útrob pohonu v momentě, kdy tlačíte plyn nebezpečně blízko podlaze. Že bych ale dokázal oproti starším, moderním WRC speciálům poznat nějaký rozdíl, to se rozhodně říct nedá.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama