Recenze WRC Generations - rozloučení KT Racing s WRC je více než důstojné | Kapitola 3
Seznam kapitol
KT Racing, dříve Kylotonn, měli sedm let na to, aby z nepříliš oceňované herní série WRC vybudovali úspěšnou značku. Jejich snahy vrcholí labutí písní WRC Generations. Jak dopadla?
Největším problémem WRC Generations zůstává obecně slabší technické zpracování. Graficky nejde o vyloženou ostudu. Některé lokace vypadají docela k světu, nasvícení umí především v podvečer vykouzlit pěkné scenérie a zmíněné nové Švédsko překypuje detaily. Celkově je ale grafika dost zastaralá, zubatá, textury rozplizlé a třeba modely vegetace opravdu parádu nedělají. Nejhorší jsou pak efekty počasí. Zatímco třeba mraky prachu za auty vypadají v opakovačkách celkem uvěřitelně, déšť je opravdu ohyzdná palba bílých čárek, a noční deštivé Monte Carlo díky tomu vypadá opravdu jako něco z PlayStationu 2. S deštěm navíc autoři vzhledem k “dynamickému” počasí úplně nešetří a setkáte se s ním velmi často. Ještě horší jsou louže, kterých je naštěstí na virtuálních tratích opravdu málo. Naštěstí! Tak nějak tradičně si na tomto místě můžu postesknout, že osm let starý Driveclub zůstává zpracováním vody na míle daleko.
Souvisí s tím i trochu krkolomné rozpoznávání nehod a poškození vozu, které si občas s údery do svodidel nebo skákáním po hrbolatých okrajích tratí neumí moc poradit.
Při hraní preview verze na letošním Gamescomu jsem měl sice pocit, že tvůrci zapracovali na ozvučení, ale i v tomhle ohledu je WRC Generations někde na půli cesty. Virtuální motory sice zní celkem živě a realisticky, v jejich podání ale chybí taková ta typická mechanická agresivita, která vám při průjezdu skutečného rallyového speciálu rozbuší srdce. Konkrétně u Fabie navíc v opakovaných záběrech zvuk motoru podivně zlobí a připomíná spíše vysokotlaký čistič. Vyloženě úsměvné je pískání gum při smykování na štěrku.
Objektivně ale jen málo závodních her nabízí tak bohatý a pestrý licencovaný obsah
Příjemné je alespoň využití možností ovladače DualSense u PlayStationu 5. To vibracemi přenáší odezvu řízení na jízdní povrch nebo vůli brzdového pedálu v adaptivním triggeru. Opět logicky nejde o žádnou simulaci, jisté spojení jezdce a závodního stroje ale dle mého názoru evokuje až překvapivě dobře. Jen si musíte odmyslet otravné cvakání reproduktoru, simulujícího štěrk bubnující do podvozku.
V praxi je tedy WRC Generations velmi povedeným zamáváním licencovanému rallye. To samozřejmě neznamená, že příští rok KT Racing nepřijde s odlišně pojmenovanou hrou stavící na stejných základech. Také si nejsem jistý, že jde pro majitele předchozího dílu o vyloženě nutnou investici. Objektivně ale jen málo závodních her nabízí tak bohatý a pestrý licencovaný obsah, a subjektivně je WRC Generations prostě velká, dobře vyvážená zábava. Stačí se přenést přes zastaralé technické zpracování a některé pochybné designové prvky.
Verdikt
Pestré a bohaté licencované rallye s výborným, vyváženým a ne úplně hardcore jízdním modelem na skvěle nadesignovaných tratích. Škoda zastaralých technologií a nedotažených detailů.