Outriders: Worldslayer Recenze Recenze Worldslayer, prvního placeného rozšíření pro Outriders

Recenze Worldslayer, prvního placeného rozšíření pro Outriders | Kapitola 2

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

Seznam kapitol

1. Návrat na planetu Enoch 2. Stejná písnička ve vyšším tempu 3. Rogueriders

Jak ten čas letí. Už je to více než rok, co jsem ve společné recenzi s Kubou psal, že vidím v Outriders potenciál. A vida, hra po patnácti měsících ve vysoce konkurenčním prostředí stále běží. Udržela si dostatek hráčů, dostala několik menších updatů, před koncem minulého roku také vydatnější bezplatné rozšíření New Horizon. No a teď přišel čas na první placené DLC s názvem Worldslayer. Kam se hra za dobu své existence posunula?

Reklama

To první, na co po obsahové stránce v prvním placeném obsahovém balíčku narazíte, bude nová příběhová kampaň. Kvalitu vyprávění příběhu ze základní hry jsem už tehdy považoval za průměrnou a na tom se vlastně nic zásadního nezměnilo. Pokud mě paměť neklame, asi se trochu zvýšila intenzita rádoby drsných hlášek, jak ze strany hlavního hrdiny, tak od vašich nepřátel, takže v základu zajímavě vystavěný svět a jeho osud je ještě o to těžší brát vážně. Ale ve stručnosti k zápletce rozšíření – temná síla, která sžírá vše okolo vás, nečekaně nabírá na intenzitě. S tím souvisí i nový impulz k postupu vaší party, noví spojenci i nepřátelé, zkrátka jak byste si to asi představovali.

Stejně jako v původních Outriders následuje za každou z pohledu dialogů povedenější cutscénou jedna o něco trapnější a jejich technická stránka se nepřekvapivě také nikam neposunula. Oproti povětšinou krásnému prostředí vypadají postavy stále dost zaostale, přechody mezi záběry nejsou plynulé a některé detaily doskakují před očima zhruba stejně jako kdysi. Délka příběhové části je necelých pět hodin, což sice nezní jako mnoho, na druhou stranu je potřeba vyzdvihnout, že její tempo je oproti kampani z hlavní hry mnohem povedenější.

Jedna z hlavních designových chyb, kterou si ve spojitosti s Outriders vybavuji, bylo neustálé cestování mezi mnoha malými arénami, které se vývojářům kvůli technickým limitům nepodařilo pospojovat do většího světa. V kampani Worldslayer se nemusíte vracet kvůli nezáživným rozhovorům na pět minut na předchozí mapu, hra vám dokonce ani nenabízí žádné vedlejší mise. Ne, prostě jdete z mapy na mapu, přesun pravidelně proložíte krátkým průměrným filmečkem, následuje akce, a to celé se neustále opakuje. Možná to zní divně, ale příklon k lineárnějšímu postupu hře skutečně prospěl. A ten, kdo už má se hrou zkušenosti, asi tuší proč.

Pomocí třetího slotu na modifikace zbraní a zbroje nyní můžete vymyslet ještě účinnější kombinace, jak vašim soupeřům zatopit

Absence zbytečného pobíhání po rozkouskované planetě Enoch má totiž logicky za následek vyšší hustotu akčních pasáží, což je jedině dobře. Střelba a používání schopností na neustále se hrnoucí vlny nepřátel byla a stále je nepochybně tou nejsilnější a zároveň nejdůležitější stránkou Outriders a Worldslayer tuto část ještě vylepšuje. Pomocí třetího slotu na modifikace zbraní a zbroje nyní můžete vymyslet ještě účinnější kombinace, jak vašim soupeřům zatopit. Předměty z DLC jsou přehledně označené speciální ikonkou a k jejich vylepšování budete potřebovat novou měnu, získávanou rozkládáním nepotřebné výbavy a hraním endgame obsahu. Přejmenované nastavení obtížnosti hry funguje stále velice podobně jako minule – rovnou 40 odemykatelných úrovní umožňuje upravit si sílu nepřátel a tím i související odměnu za úspěšně překonané souboje skutečně každému podle jeho možností. 


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama