World of Warcraft: Dragonflight Recenze Recenze World of Warcraft: Dragonflight aneb vzhůru na Dračí ostrovy

Recenze World of Warcraft: Dragonflight aneb vzhůru na Dračí ostrovy | Kapitola 3

Lukáš Černohorský

Lukáš Černohorský

27. 12. 2022 14:20 2

1. EXPEDICE DO NOVÉHO 2. DRAGOOOOONS! 3. LETKA NOVINEK

Uplynulo spoustu času od doby, kdy kvůli zábraně Kataklyzmatu museli Dračí Aspekti ztratit svoje síly. Nyní se Dračí letky vracejí domů. Na ostrov, který byl jejich rodištěm už před více než deseti tisíci lety. A miliony hráčů po celém světě opět po dvou letech vyslyšeli volání Blizzardu a zakoupili si lístek na loď či vzducholoď. Čas nás nerdů a probdělých nocí opět začal.

První sezóna začala před pár dny, a už nyní víme, že do Mythic Plus dungeonů přistanou pouze čtyři z nové expanze a zbytek nabídky hra doplní ze starých. Může to být proto, že nejsou ještě vyladěné k posouvání obtížnosti či (alespoň to tvrdí) Blizzard chce větší variabilitu skrze sezóny. Po absolvování všech nových dungeonů na obtížnost Mythic mohu konstatovat, že se kloním spíš k druhé variantě. Myslím, že jsou všechny instance připraveny pro nadšené hráče. Většina z nich působí velmi zábavně a jen u dvou z nich jsem měl zcela opačný pocit. Konkrétně narážím na případ prakticky celého otevřeného reginu, který supluje jednu novou zónu a mezi bossy se jednoduše pohybujete díky dragonridingu. Vnímám to jako až příliš křečovitou snahu tvůrců zkoušet něco nového. Ale proč ne. Azure Vault opět nostalgicky připomíná Wrath of the Lich King a i o dalších bych mohl mluvit ještě dlouho. Vesměs jsem ale velmi spokojený a těším se, až sezóna dorazí. Na obtížnost Mythic představovaly všechny dungeony výzvu, ale zase nepřinášely vyloženě vlasy drásající těžkou obtížnost.

V pre-patchi dorazil i nový systém talentů. Tedy spíše staronový, protože veteráni hry si podobné talentové stromy ještě pamatují. Ty aktuální jsou opravdu rozvětvené a markantně mění váš herní styl. Ten si skutečně můžete přizpůsobit jak se vám zlíbí a rozdíly mezi hráči stejných specializací jsou velké. Konečně. Pre-patch trval pět týdnů a během toho si změny mezi hráči sedly. Pokud vás nebaví se v talentech babrat (či vás to přímo obtěžuje), lze si navolit tzv. Starter Build, který vám poskytne ty nejzásadnější a nejdůlěžitější výběry. Talenty lze navíc nyní nově měnit kdykoliv a kdekoliv.

Další novinkou, představenou v pre-patchi, je kompletní přepracování uživatelského rozhraní a celkového rozložení panelů. Nový vzhled UI vypadá moderně a je vidět, že se inspiruje u jiných videoher. Tvůrci to okomentovali v představovacím videu tím, že panel je zastaralý a hra se musí přizpůsobit čím dál větším monitorům (No hahaha). S tím samozřejmě plně souhlasím, i když já už si dávno zvykl na addony, které mi umožňovali si předělat uživatelské rozhraní podle sebe. Ale kupříkladu znám hodně lidí kolem mě, kteří addony vůbec nevyužívají anebo využívat nechtějí. Už v Shadowlands přišli vývojáři s mnoha pomůckami, které mnohé addony nahrazovaly a tento krok je tedy zcela logickým směrem. Nové uživatelské rozhraní lze totiž upravit jakkoliv a pokud nejste zahořklé konzervy, je možné že vým oblíbeným addonům dáte pápá.

Já si myslím (a hlavně doufám, že to tentokrát vyjde), že nás čeká zatraceně skvělá expanze!

Mně nezbývá než celou tuhle pouť nějak smysluplně zakončit. O novém datadisku bych mohl psát ještě dál, ale snažil jsem se vypsat vše podstatné a  hlavně přinést co nejčerstvější dojmy. S novou expanzí přišel velmi příjemný příběh, který vám vydrží zhruba půlku týdne (pokud se flákáte) a ihned poté vás vrhne do endgame obsahu, který od minule pořádně nabobtnal. Některé novinky - jako nové uživatelské rozhraní či talenty - přinesl už pre-patch, jsou však pořád velmi příjemnou změnou. Nové dungeony jsou skutečně zábavné a můžeme se těšit na nový raid o osmi bossech. První den však startují poprvé i všechny tři obtížnosti. Dragonriding je neskutečně zábavnou a vítanou featurou, kterou se tvůrci trefili do vkusu všem hráčům. Dle zpětné odezvy můžeme očekávat v budoucnu i rozšíření závodů a nové výzvy. A nakonec samotné nové lokace, které přinesly parádní a krásné prostředí, které navíc letos ozvučuje naprosto perfektní soundtrack. Já si myslím (a hlavně doufám, že to tentokrát vyjde), že nás čeká zatraceně skvělá expanze!

World of Warcraft: Dragonflight

Výborný datadisk, který se těší velké oblibě mezi hráči. Dragonriding nebo soundtrack jsou trefou do černého. Příběh, ač se zdá kratší, je velice zábavný. Nové uživatelské rozhraní a talenty jsou výborné. Vše nasvědčuje tomu, že tvůrci naslouchají přání komunity a čeká nás skutečně povedená expanze. Těším se na první sezónu a první raid.

Dragonriding
Návrat talentových stromů
Krásné nové lokace