World of Warcraft: Dragonflight Recenze Recenze World of Warcraft: Dragonflight aneb vzhůru na Dračí ostrovy

Recenze World of Warcraft: Dragonflight aneb vzhůru na Dračí ostrovy | Kapitola 2

Lukáš Černohorský

Lukáš Černohorský

27. 12. 2022 14:20 2

1. EXPEDICE DO NOVÉHO 2. DRAGOOOOONS! 3. LETKA NOVINEK

Uplynulo spoustu času od doby, kdy kvůli zábraně Kataklyzmatu museli Dračí Aspekti ztratit svoje síly. Nyní se Dračí letky vracejí domů. Na ostrov, který byl jejich rodištěm už před více než deseti tisíci lety. A miliony hráčů po celém světě opět po dvou letech vyslyšeli volání Blizzardu a zakoupili si lístek na loď či vzducholoď. Čas nás nerdů a probdělých nocí opět začal.

Jednou z častých výtek komunity v nových expanzích bývalo složité odemykání létání. Dřívejší datadisky vyžadovaly hotový příběh, objevený celý svět i maximální reputaci. Ale hráči prostě chtěli létat už od první chvíle.

Draka ovládáte kombinací jakési variace na volný pád a následného zrychlování pomocí nabírání výšky

Od první chvíle to nakonec není, ale po pár hodinách máte ve stáji nového mounta. Ten se nedá použít jinde než na dračích ostrovech a je unikátní v tom, že létá za pomocí velké novinky, tzv. Dragonridingu. Ten funguje velmi intuitivně - draka ovládáte kombinací jakési variace na volný pád a následného zrychlování pomocí nabírání výšky. K dispozici máte tzv. Vigor, jednotku výdrže, která se nabíjí právě rychlostí abyste ji následně mohli využít k plácnutí křídel pro vyšší rychlost či rychlejšího nabrání výšky. Zní to složitě, ale je to naopak velmi jednoduché a ovládání vám přejde velmi rychle do krve.

Po světě tvůrci ukryli několik tzv. Dragon glyphs, které můžete sbírat zatímco budete prolétávat novými oblastmi. Tyto glyphs slouží jako měna, za kterou si můžete kupovat různá vylepšení vašeho jezdeckého umění. V nabídce je klasicky více Vigoru či jeho rychlejšího načítání. Tím se vracím k prvnímu odstavci a dodám, že jakmile si jednou měnu vysbíráte, tak je její zásoba automaticky dostupná pro všechny vaše postavy. A všechna vylepšení si můžete ihned zakoupit. Odpadá tím nutnost opakovaného grindu.

Recenze World of Warcraft: Dragonflight aneb vzhůru na Dračí ostrovy
i Zdroj: Lukáš Černohorský / Hrej.cz

U těchto speciálních mountů se ještě zdržím a dodám, že jsou celkem čtyři. Každý se vám odemkne během plnění hlavních úkolů. A každého z nich si můžete upravit k obrazu svému. Tedy přidávat trny, šupiny, rohy, ostny i brnění či sedlo. U všech si také lze vybrat z mnoha různých kombinací vzhledů a barev. Veškeré možnosti získáváte jako loot z dungeonů, questů, world questů, assaultů a prakticky z každého obsahu v nové expanzi.

Dragonriding patří k nejlepším novinkám Dragonflightu a hráči si systém celkově pochvalují. Jediná nevýhoda je, že jakmile se vrátíte do starého světa, tak vám osedlání jakéhokoliv dříve oblíbeného mounta bude najednou připadat zoufale nudné.  Tvůrci nicméně zřejmě tušili zábavnost Dragonriidingu a rovnou přidali i možnost závodění a různých výzev, při kterých musíte proletět postupně hromadou zlatých okruhů. Je to opravdu neskutečná zábava!

Blizzard se také vždy u svých her pyšnil parádně napsanou hudbou. Však taky jejich soundtracky hrají filharmonie napříč celým světem. Tentokrát se ale Blizzard skutečně překonal. Soundtrack, který vás provází po Dračích ostrovech, je neuvěřitelně poutavý a parádně dotváří celkovou atmosféru. Nevzpomínám si, kdy mě naposledy hudba z videohry takhle okouzlila. A ať už jsem byl lávou zalitých Waking Shores či v mrazivém lese Azure Span, vždy mě tóny hudby dokázaly doslova uhranout a ještě více umocnit atmosféru právě prozkoumávaných míst. Za mě zaručeně letošní favorit.