Twelve Minutes Recenze Recenze Twelve Minutes, ambiciózní adventury bývalého vývojáře Rockstar Games

Recenze Twelve Minutes, ambiciózní adventury bývalého vývojáře Rockstar Games

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

27. 8. 2021 20:15 5

Seznam kapitol

1. PRVNÍ VTEŘINY 2. PRVNÍ VTEŘINY PODRUHÉ, POTŘETÍ… 3. ZA MINUTU DVANÁCT

Luís António se po zkušenostech z velkých studií vydal na vlastní dráhu a po letech vývoje dokončil své první dílo. Prosadí se i na nezávislé herní scéně?

Reklama

Vypadá to, že popularita příběhů zacyklených do nekonečných smyček videoherní svět jen tak neopustí. A vzhledem k tomu, jaké skvosty dokázali někteří vývojáři ve zmíněném žánru v poslední době předvést, za to vlastně můžeme být jen rádi. Dvojrozměrných rogue-like akcí dotažených takřka k dokonalosti už jsem osobně viděl nespočet, a možná právě proto jsem svou pozornost zamířil k titulům, které se pokouší osvědčený koncept implementovat trochu jinak.

Zatímco Returnal už jsem prošel křížem krážem a do vydání rozšíření pro vynikající Outer Wilds zbývá ještě několik týdnů, rozhodl jsem se zkrátit si čas u lákavě vyhlížející adventury s názvem Twelve Minutes, aktuálně zařazené do služby Xbox Game Pass. Ambiciózní projekt Luíse Antónia vycházející pod hlavičkou Annapurna Interactive slibuje místo napínavé akční řežby naopak poklidné dialogy a kriminální zápletku vyprávěnou na několika čtverečních metrech bytu, či spíše garsonky. Tak to mě zajímá.

TĚŽKÝ DEN

Vzhledem k žánrovému zasazení Twelve Minutes je pro další popis hry nezbytné alespoň hrubé nastínění jejího příběhu. Jdeme na to. Manžel přijde domů za svou ženou, která pro něj připravila večeři při svíčkách k příležitosti oslavy radostné zprávy. Veselí ovšem vydrží sotva pár minut, jelikož u dveří z ničeho nic zazvoní policista, který manželku obviní z vraždy jejího otce. Pokus o objasnění situace bohužel pro manžela končí smrtí, která ho opět postaví za dveře bytu, jako by do něj právě vstoupil. Naše hlavní postava si ovšem události před svojí smrtí dobře pamatuje, takže pochopitelně začne zjišťovat, co a proč se to vlastně stalo. Asi už tušíte, že celá situace se nekonečně opakuje a úkolem hráče bude, aby směřoval vývoj událostí k novým poznatkům, které pak využije v dalším „životě“.

Ve své podstatě je Twelve Minutes vlastně obyčejnou point-and-click adventurou

Otázek, které se budou hráči honit v hlavě, je samozřejmě celá řada. Přesto můžeme v tomto bodě, který nastane po zhruba pěti minutách hry, příběh na chvíli odložit stranou a posunout se dál. Ve své podstatě je Twelve Minutes vlastně obyčejnou point-and-click adventurou, jejíž svět sleduje hráč trochu neobvykle pohledem shora. Aby bylo jasno, onen „svět“ je v tomto případě reprezentován zmíněným bytem manželského páru. Skládá se z místnosti, která v sobě kombinuje kuchyni, jídelnu, obývací pokoj a malou šatnu, dále pak koupelny a ložnice. A to je opravdu vše. Hra si po většinu svého příběhu vystačí s takto omezeným prostorem.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama