Total War: Warhammer 3 Recenze Recenze Total War: Warhammer 3, vyvrcholení fenomenální strategické série

Recenze Total War: Warhammer 3, vyvrcholení fenomenální strategické série

David Tatarka

David Tatarka

23. 2. 2022 11:45 1

1. ČAS JSOU... JE MANA 2. MEDVÍDEK Z KISLEVA A OBŠLEHNUTÝ WARCRAFT 3. VÍCE TOHO SAMÉHO = SUPER

Někdy v životě recenzentském nastávají chvíle, kdy má člověk pocit, že je opravdu synem štěstěny. Já tento pocit například zažil nedávno, právě při recenzování Total War: Warhammer 3. Už jen fakt, že mám zrecenzovat třetí díl jedné z nejlepších strategických sérií vůbec (a mám ho k dispozici o týden nebo dva dříve než běžný pařan) by ke štěstí stačilo. Tentokrát však štěstěna zasáhla úplně jiným způsobem a sotva jsem obdržel kód, vyhrál jsem v pracovním testování jackpot - na testu vyběhly dvě čárky a já se tak mohl tomuto skvostu věnovat týden v kuse od rána do večera! To je opravdu velké štěstí, protože jsem si původně naivně myslel, že mi bude stačit pár hodin každý den po návratu z práce. Omyl! Takovým způsobem bych totiž sotva načal kampaň, která mi ve výsledku zabrala necelých 40 hodin čistého času.

Pomalu si už ani nepamatuji, kdy naposledy jsem u nějaké hry strávil tolik času. Obzvlášť tímto nonstop způsobem, kdy se kolem mého herního koutku vrší odpadky, krabice od pizzy a plechovky od energetických dryáků, které mě držely na nohou spolu s paralenem, když byla nouze nejvyšší. Na konci týdne, když jsem se z tohoto smetiště vyhrabal, jsem sice svým zjevem připomínal protagonistu hry Hobo: Tough Life, ale od ucha k uchu se mi táhnul blažený úsměv.

• Doporučená cena: cca 1500 Kč
  • Vychází hra i na konzole? Kdepak, tento strategický klenot si užije jen PC Master Race.
  • Bude vás bavit, pokud: Jste fanoušci universa Warhammer nebo herní série Total War.
  • Česká lokalizace: Ano, titulky.
  • Kolik času zabere průchod hrou? Jen prolog zabere dva propařené večery. Průchod hlavní kampaní pak zhruba 40 hodin. Pokud budete chtít hru dohrát za všechny hratelné frakce, máte odhadem na 400 hodin co hrát.

Důvodů, proč jsem se takovým způsobem ponořil do tohoto strategického klenotu je hned několik, přičemž jedním z hlavních je rozloha zdejší mapy. Nedá se sice říct, že by byla větší než v předchozích dílech (alespoň co do počtu provincií) ale stejně mi přišla tak nějak rozlehlejší. Warhammer 3 se odehrává na dalekém východě a zdejší pusté oblasti zkrátka nejsou nasekané tak na drobno jako království na západě. Dalším zásadním faktorem, který podle mě hru významně natahuje, je její příběhovost. Příběh je kapitolou sám o sobě a za chvíli do něj lehce zabrousím, nicméně teď mám na mysli spíš jeho vliv na hratelnost kampaně.

Ta totiž nekončí klasickým obsazením x oblastí, tak jako tomu u her s nápisem „Total War“ bývá, ale splněním jednotlivých úkolů. Ty jsou pro všechny hratelné frakce stejné – probojovat se čtyřmi pláněmi chaosu, tedy doménami bohů Khorna, Tzeenche, Nurgla a Slaaneshe, z každé z nich si odnést duši hlavního démona a s celou sbírkou se pak vydat na závěrečného bosse. Cesta do plání chaosu však není otevřená jen tak, kdy se vám zamane! Musíte si počkat, až se různě po světě otevřou takzvané „trhliny“, což se děje jednou za určitý počet tahů. Tím pádem, i kdyby vám už patřil celý hratelný svět a měli jste jen dvě ze čtyř duší, hra nekončí – budete prostě muset sedět na místě a čekat na další otevření trhlin. Naštěstí je třetí Warhammer Total War poměrně obtížný, a tak si myslím, že obsazení světa a poslední duše se většině hráčů podaří tak akorát v podobném počtu tahů. Zmiňované čekání na trhliny je vskutku husarský kousek a povede se jen těm nejlepším z vás (pokud ovšem nebudete záměrně trhliny ignorovat, že…)

Fascinující na tom však je, že každá z 11 hratelných frakcí má svůj vlastní příběh a krátké animované filmečky, což mě po prvním dohrání vyloženě nutí hru hrát znovu a znovu. To mi tedy dává dohromady více než 400 hodin herního času tak, abych dohrál hru za všechny a mohl si vychutnat vskutku epický závěr kampaně jedenáctkrát jinak. To je něco, za co se opravdu vyplatí položit patnáct set na stůl, nemyslíte? Nemluvě o tom, jak dlouho je člověk schopen se zabavit simulováním nejrůznějších scénářů v samostatných bitvách – stačí se podívat, co zrovna frčí na YouTube.

Zdá se vám to málo? Pak vás jistě příjemně překvapí, že autoři plánují v průběhu času vydat zdarma DLC pro majitele všech tří her, které spojí všechny mapy dohromady a vy tak budete moct dobývat téměř celý známý svět Warhammeru. To je naprosto šílená představa, a když si vzpomenu, jak moje high-end železo hučelo při odhalené byť jen polovině zdejších oblastí, neumím si představit, jaké dělo bude potřeba, abyste měli pod palcem celý (ale naprosto celý) svět.