Recenze The Witcher: Monster Slayer, zaklínačské řežby v ulicích (vašeho) města | Kapitola 3

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

10. 8. 2021 22:30

1. PRVNÍ KRŮČKY 2. POZVOLNÁ CHŮZE, SVIŽNÝ PALEC 3. BĚH NA DLOUHOU TRAŤ

Z knihy do videohry, z videohry na Netflix, a nyní Zaklínač rozšiřuje pole své působnosti o mobilní hru. Nezapadne však ve stínu silnější konkurence?

ZAČÁTEK CESTY

Musím se přiznat, že po necelých třech týdnech strávených každodenním hraním The Witcher: Monster Slayer se do hry stále rád vracím. A ne vždy to musí být nutně prostřednictvím cílené procházky. Hra dokáže skvěle zkrátit třeba cestu tramvají nebo naopak prodloužit, ovšem zpříjemnit cestu na nákup. Přestože je ale základ hry slušný, mám trochu obavy o její trvanlivost. Frustraci ze stále se opakujících základních monster by bylo potřeba více naředit zajímavějšími druhy a výrazně by hře prospěla i úprava množství zkušenostních bodů, potřebných pro získání nové úrovně. Do levelu 20 to ještě jde, ale pak začnou nároky strmě stoupat.

Zvyšování úrovně postavy je přitom velice důležité především pro to, že se jedná o hlavní zdroj talentových bodů, za které získáváte nové schopnosti. K dispozici je klasický strom dovedností, které zvyšují třeba sílu znamení nebo kritického zásahu, ale můžete si zde odemknout třeba i recepty na nové a lepší lektvary. A protože jsem ve hře nenarazil na možnost si talentové body znova přerozdělit, doporučuji pečlivě vybírat. Mám pocit, že některé větve zmíněného stromu přinášejí sladší ovoce než jiné.

CHUTNAJÍ ZAKLÍNAČI JABLKA?

Zatímco si Zdeněk na fungování hry na svém high-endovém Androidu trochu stěžoval, já (Tadeáš) vyrazil obrousit tesáky příšerám v ulicích Prahy s výrobkem od Applu. A to tím asi nejstarším, který vůbec v dnešní době dává smysl a dostává od výrobce podporu, tedy základním iPhonem 7. Kluci z redakce si ze mě možná můžou donekonečna dělat legraci a mávat svými olbřími pádly, nejspíš díky velmi uzavřené a populární platformě ale Monster Slayer i na tomto drobném, starším a relativně levném telefonu běží naprosto bez problémů. O fungování na jakémkoliv modernějším modelu bych se tedy vůbec nebál. Šach mat, droidi!

Jak už je v dnešní době zvykem, je The Witcher: Monster Slayer krátce po svém vydání stále ještě hrou v plenkách. Technická stránka hry by ještě potřebovala trochu péče, na druhou stranu se o žádnou katastrofu nejedná. Po obsahové stránce je pravdou, že hře nic zásadního nechybí, přesto bude její následující podpora naprosto klíčová. Přijde mi, že si autoři příběhovými úkoly dobře připravili půdu pro další rozšíření a konec konců ani bestiář ještě nemusí být finální. Zkrátka, slušný základ.

The Witcher: Monster Slayer
iOS iOS
Android Android