Recenze The Witcher: Monster Slayer, zaklínačské řežby v ulicích (vašeho) města | Kapitola 2

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

10. 8. 2021 22:30

1. PRVNÍ KRŮČKY 2. POZVOLNÁ CHŮZE, SVIŽNÝ PALEC 3. BĚH NA DLOUHOU TRAŤ

Z knihy do videohry, z videohry na Netflix, a nyní Zaklínač rozšiřuje pole své působnosti o mobilní hru. Nezapadne však ve stínu silnější konkurence?

SEKEJ SEM A SEKEJ TAM

Nejsilnější zbraní světa Zaklínače je pro mě totiž jednoznačně objevování nových nepřátel. Stejně jako v případě Pokédexu u Pokémon GO si postupně zaplňujete bestiář všemi potvorami, se kterými jste se setkali, a samozřejmě jejich trofejemi, pokud jste je dokázali porazit. Monster je ve hře celkem 128 a jsou rozděleny do tří kategorií podle vzácnosti výskytu. Další paralelou s Pokémony je bohužel to, že některé druhy se na mapě vyskytují až příliš často, takže je po několika hodinách hraní už nebudete chtít ani vidět. Podle očekávání narazíte na jiné nepřátele v noci, jiné ve dne, některé u vody, další v lese a výskyt ovlivňuje i počasí.

Jak lze u mobilního titulu předpokládat, není soubojový systém nijak složitý

Čím blíže se dostáváme k samotnému boji, ať už na statickém pozadí nebo v rozšířené realitě, tím se zároveň přibližujeme i k jedné z nejsilnějších stránek hry. Jak lze u mobilního titulu předpokládat, není soubojový systém nijak složitý, přesto je podle mého názoru dostatečně zábavný a představuje náležitou výzvu. Základem je samozřejmě útok, který se podle prodlevy šmahů vašeho prstu po displeji dělí na rychlý nebo silný, přidržením jednoho místa na obrazovce telefonu zase vyvoláte obranu. Po naplnění dostatečného množství energie lze při správném načasování zasadit vašemu soupeři kritické poškození a v pravidelných intervalech lze používat také znamení, která vyvoláte nakreslením jednoho ze tří jednoduchých symbolů.

Nad rámec vyjmenovaného těží soubojový systém především z postřehu hráče. Ten bude potřeba hlavně při odrážení útoků, protože při vyvolání obrany na poslední chvíli můžete zásadně snížit poškození, které váš zaklínač dostane. Risk samozřejmě spočívá v tom, že nemusíte obranu aktivovat včas a zásah bez krytí představuje značné oslabení vaší postavy. Běžné krytí ve většině případů postačí, ale pokud si chcete troufnout na silnější monstra, bude přece jen potřeba soubojový systém hry dostat trochu pod kůži.

PAY TO PLAY TO WIN

Postup uvedený v předchozím odstavci můžete považovat za variantu číslo jedna. Druhou možností je pak pečlivá příprava na souboj. Jak jistě víte, zaklínači před bojem používají různé lektvary na zbystření smyslů a potírají své meče oleji podle toho, s jakou nestvůrou se mají střetnout. A zaklínačské řemeslo na mobilech funguje v podstatě stejně. Z nasbíraných bylinek a ostatků z poražených nepřátel můžete vyrábět lektvary a oleje, které vám v boji značně pomohou. Můžete si třeba navýšit hodnotu zdraví nebo zdvojnásobit poškození proti určité třídě monster. Jiný olej budete potřebovat proti upírům a jiný proti elementálům. V případě, že nebudete stíhat oleje vyrábět, vás čeká návštěva herního obchodu, kde za pár zlaťáků pořídíte vše, co budete potřebovat.

Okoukat pohyby nestvůr není nijak náročné a ve výsledku často zjistíte, že lektvary opravdu potřebujete jen na ty nejnáročnější z nich

Moje zkušenosti jsou ale takové, že je v praxi mnohem efektivnější si souboj radši několikrát zopakovat na nečisto bez lektvarů. Už jenom proto, že hra porážku nijak nepenalizuje, můžete se do boje hned pustit znova. A po prvním úspěchu už ho zvládnete téměř pokaždé. Okoukat pohyby nestvůr není nijak náročné a ve výsledku často zjistíte, že lektvary opravdu potřebujete jen na ty nejnáročnější z nich. Aby z vás hra zkusila vymáčknout nějaký ten peníz hned zkraje, nabídne vám možnost získat v rámci placeného startovního balíčku k ocelovému i stříbrný meč, který by měl být vaším prvním nákupem, ať už za reálné peníze nebo našetřené zlaťáky z příběhových či denních questů.

Musím ocenit, že hra neobsahuje žádnou prémiovou měnu

Po prvních odehraných hodinách také nepochybně pocítíte stísněnost zaklínačových kapes, tedy inventáře. Limitu dvou stovek předmětů dosáhnete až děsivě snadno, další rozšíření je opět zpoplatněno. Těm spořivým z vás doporučím vyhazovat vše nepotřebné a jako druhý nákup hned po zaklínačském meči pořídit další brašnu na předměty. Musím ocenit, že hra neobsahuje žádnou prémiovou měnu, takže si teoreticky v případě, že nechcete platit vůbec za nic, postupně můžete našetřit na jakoukoli výbavu.