The Quarry Recenze Recenze The Quarry, chabého hororu s pár světlými momenty

Recenze The Quarry, chabého hororu s pár světlými momenty

Miroslav Václavík

Miroslav Václavík

21. 6. 2022 10:30 3

1. PĚKNĚ POPOŘÁDKU 2. TRÁPENÍ A NENÁVIST 3. ZAHRAJEME SI HRU

Když hodíte do světa granát, doufáte, že každý další pokus bude mít obdobnou sílu. Britskému studiu Supermassive Games se to v roce 2015 podařilo – nemuseli jste patřit mezi milovníky hororů či hrát na PlayStationu, kde byla hra exkluzivně, a přesto jste o Until Dawn slyšeli první poslední. Jak se daří stejnému receptu po sedmi letech?

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00

VŠECHNO JE JEDNOU POPRVÉ

Patřím mezi ty, kterým se Until Dawn kvůli exkluzivitě vyhnul. Dodnes ale vzpomínám na zapálené debaty v hPodu, kde se kluci přeháněli v historkách, porovnávání zkušeností a rozmotávání návazností. Já jen hladově slintal a doufal, že se hra dříve nebo později podívá i na další platformy. I kdybych na vlak naskočil pozdě, rád bych si alespoň tak užil zážitek svěžího vánku, který se ve specifickém rybníčku interaktivních filmů/filmových adventur objevil. Časem chuť kvůli zapomnění opadla, herní scénu si přebíraly další kousky a člověk si na Until Dawn vzpomněl až spolu s příchodem The Dark Pictures Anthology. Jenže tentokrát už se podobná lavina nestrhla, přestože byl výsledek v mnoha směrech podobný, kouzlo hororového hitu se nepodařilo naplnit.

• Doporučená cena: 1849,00 Kč (Microsoft Store)
  • Česká lokalizace: Ne
  • Faktor znovuhratelnosti: obrovský, ale hra vám další průchody nezpříjemní
  • Bude vás bavit: pokud chcete nenáročnou zábavu a nečekáte horor
  • Nebude vás bavit: pokud nenávidíte imbecilní dialogy

Jisté zklamání by ani tak nevadilo, jako spíš ticho, jež se rozhostilo. Lhostejnost je mnohem přísnější než více či méně objektivních negativ. Ani v tu chvíli jsem proto do výtvorů Supermassive Games nenaskočil a na vlastní kůži si znovu využitý recept neochutnal. Až nyní, s příchodem The Quarry, jež mělo od prvních momentů představení jisté kouzlo, jsem se rozhodl dlouhé čekání utnout. A v tomto konkrétním případě jsem rád, že jsem šel do něčeho nového – po pár debatách s kolegy, kteří už si předchozí tituly vyzkoušeli, bych si novinku studia užil ještě o kus méně. Ale pěkně popořádku.

V HLAVNÍ ROLI LOM

V interaktivním dramatu se vydáváte do Hackett’s Quarry, bývalému lomu, který se proměnil v letní táborové středisko. O děti se má starat devět instruktorů, na místo však dorazí pouhá sedmička očekávaných. Všechno se však v pohodě zvládá, dítka si odžijí své letní zážitky a vydají se školním autobusem domů. Krátce nato se mají vydat do svých domovů i instruktoři, jenže osud chtěl tomu, aby museli v Hackett’s Quarry zvládnout ještě jednu noc. Takových už tu zažili hromadu, jedna navíc nikoho nezabije, ne?