Recenze The Legend of Zelda: Skyward Sword HD, jednoho z nejlepších dobrodružství na Switchi
Seznam kapitol
Skyward Sword sice nepatří mezi nejpopulárnější pokračování série, dočkalo se však remasteru, který sliboval napravit jeho největší chyby. Měli byste s ním nakrmit váš Switch?
Řekněme si to na rovinu. Pro recenzování remasteru Zeldy nejsem tou nejpovolanější osobou. Moje zkušenosti se sérií spočívají ve dvou dílech, konkrétně jde o Breath of the Wild a Spirit Tracks. K remasteru Skyward Sword jsem tedy přistupoval jako slovutná “nepopsaná tabule” se spíše mlhavým ponětím o tom, že by mělo jít o jednu z těch nejslabších Zeld vůbec.
Inu, pokud jde o nejslabší Zeldu vůbec, tak bych asi měl dohnat ostatní resty.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
- Doporučená cena: 1499 Kč
- Základní herní doba: 25 až 30 hodin
- Česká lokalizace: Ne
- Faktor znovuhratelnosti: Nízký
- Obtížnost: Bez nastavení, průměrná, některé bossfighty dost obtížné
- Hey, listen!: Ne!
Na druhou stranu pojem “nejslabší Zelda” zároveň označuje hru, která sbírala nejvyšší známky i ocenění pro nejlepší hru roku. Skyward Sword měl tedy i v základu velmi slušně nakročeno a na Switchi mělo dojít především k vypilování té nejbolestivější stránky hry - ovládání. Povedlo se?
NAD MRAKY
Skyward Sword staví hráče na samý počátek příběhu o Linkovi, Zeldě a království Hyrule. Tedy do dob, kdy Hyrule jako takové vlastně neexistuje a hrdina v zeleném se učí rytířství v nebeském království Skyloft. Až nemilá událost konečně otevře neprostupná mračna a Link se vydává na záhadný povrch, jak už to tak bývá, zachránit elegantní krček eponymní princezně.
Pokud jste Skyward Sword hráli v jeho původním Wii vydání z roku 2011, a v zásadě i jakýkoliv jiný díl série, asi vám nemusím nijak podrobně představovat, co je vlastně náplní hry. Stejně jako ostatní pokračování i SS přináší jeden charakteristický prvek, v tomto případě létání. Místo vlaků, kluzáku nebo lodí Link cestuje na svém věrném opeřenci a ve volném čase prozkoumává zákoutí Skyloftu. To pravé ořechové se ale skrývá v portálech, které se otevírají v jinak neprostupných mracích.
Skyward Sword poměrně citlivě skloubí průzkum prostředí, řešení více či méně fyzikálně založených hádanek a boj. Ve třech odlišných prostředích (zelený les, vyprahlá poušť a rozpálený vulkán) Link postupně otevírá cesty dále a tak trochu ve stylu metroidvanie získává nové vybavení. Pocitově “pasivní” hraní s řešením hádanek převažuje nad “aktivním” bojem, to ale nijak nevadí. Subjektivně je totiž Skyward Sword mnohem jistější při bádání nad cestou dále, souboje zas tak zábavné nejsou.