Recenze Rollerdrome, dynamické střílečky s líným koncem
Rollerdrome Recenze Recenze Rollerdrome, dynamické střílečky s líným koncem

Recenze Rollerdrome, dynamické střílečky s líným koncem | Kapitola 3

Radek Raudenský

Radek Raudenský

16. 8. 2022 15:00

1. POMALU SE ROZJEZDI 2. ŠAMPIONÁT, KDE NEJSTE VÍTÁNI 3. VÁS TO NEBAVÍ?

Budoucnost lidstva, tak jak si jí představují kreativci, může být všelijaká. V některých případech se mluví o přelomových vynálezech, které naší civilizaci posunou na další technologickou úroveň, v Rollerdrome se ale počítá s tím, že se zábavní průmysl pokřiví natolik, že lidé budou hltat krvavé zápasy a boj o holý život. Zatímco v Hunger Games se bojuje v aréně, kde musí „hráči“ pracovat s tím, co najdou, Rollerdrome na to jde trochu po gladiátorsku. Soutěžícím dá do rukou zbraně, na nohy trekové brusle, vrhne je do skateparku a proti nim postaví všemožné nepřátele.

VÁS TO NEBAVÍ?

První velký bossfight je ještě fajn. Postaví před vás obřího robotického pavouka s novými schopnostmi. Souboj je zábavný, opět přináší něco nového a než přijdete na poměrně jednoduchý recept na výhru, párkrát zemřete. Ale pak začíná peklo.

Třetí kapitola je poslední fází před velkým finále. Finální čtyři úrovně mají za cíl podrobit vás pořádnému zatěžkávacímu testu, zdali na finále Rollerdrome skutečně máte. Přijde mi ale, že si tvůrci v tuto fázi řekli „kašleme na to, prostě zvýšíme obtížnost a vykoupeme je v tom.“ Nejde o to, že by jednotlivé úrovně nešly dokončit. I když se zde pohybuje opravdu enormní množství protivníků a dojet si pro vítězství zabere spoustu úsilí, prosím. Jenže kromě splnění cílů jako takových před vámi leží ještě zmiňovaný limit výzev. A to je tedy bolest. Když jsem došel na konec kapitoly, požadovala hra ještě dalších sedm splněných challengů, jednotlivé úrovně jsem tak musel ještě několikrát opakovat jenom proto, abych splnil jeden hloupý úkol. Třeba „Zabij Police Officera zatímco budeš dělat trik X“ vyžaduje správnou pozici nepřítele u zábradlí, jelikož pouze na něm je možné správně sklouznout. Pro sklouznutí a správné načasování triku je ale nutné, aby do vás nikdo nestřílel, což s dvěma snipery, jednou Polybean střílející lasery a houfem raket zkrátka není jednoduché.

Prostě mě v tuto chvíli hra opravdu frustrovala – což by nebylo apriori špatně, vyšší obtížnost není nic špatného, jenže daná úroveň se při opakovaných pokusech vůbec nemění a neustále před vás sází stejné protivníky, jen ve větším množství, přičemž vy po nich střílíte neustále dvěma stejnými zbraněmi (hra nabízí celkem čtveřici zbraní, pistole a pulzní puška mi ale přišly k ničemu).

Když už se mi podařilo dostat skrze poslední fázi, přichází na řadu velkolepé finále. Očekával jsem velký zvrat v příběhu, ten ale nenastal. Příběh se prakticky zastavil na obecném osvětlení situace, ale nijak se neposunul. A samotný finální level? Prakticky nerozeznatelný od předchozích soubojů. Lehce upravená mapa, úplně stejný princip, kdy na vás hra zkrátka nahází obrovské mnosžtví nepřátel, které zničíte a přejedete do druhé oblasti. Nový boss? Nikoliv, jen recyklace obsahu. O lenosti dotáhnout celou hru do konce svědčí fakt, že jsem celý bossfight opakoval jenom dvakrát. Příběh pak končí doslova zoufalým zklamáním a vyšumí do prázdna.

Upřímně jsem z takto odfláklé druhé půlky hry zklamaný i proto, že u OlliOlli World od stejných autorů jsem se parádně bavil od začátku do konce. Tady mi ale přijde, že tvůrci v průběhu kreativní fáze přišli o všechny nápady a rozhodli se hru prostě nějak ukončit.

ZÁVĚR

Vlastně ani nevím, komu bych Rollerdrome doporučil. Jde totiž o natolik specifický titul, že vás zkrátka musí zaujmout už ve videu. Těžko se k čemukoliv přirovnává, studio Roll7 totiž přináší zajímavý soubojový systém i dynamickou jízdu na bruslích, a do už tak divokého mixu přidává své DNA s tvorbou triků. Můžu říct, že ze základních 8 hodin hraní jsem se až na poslední zhruba dvě dobře bavil a lačnil po další jízdě. Po dokončení mám sice hořkou pachuť na jazyku, ale stále bych se nezdráhal Rollerdrome doporučit alespoň k vyzkoušení. Upřímně doufám v nějaké DLC, které zklamání ze slabšího konce vylepší, třeba jako v případě OlliOlli World.

ROLLERDROME

Rollerdrome je zábavná dynamická jízda, která přináší dost zajímavé spojení ježdění na bruslích, nutné dělání triků jak v Tony Hawkovi a brutální střílečky. Dokud přináší inovace a novinky, jde o dost zábavnou řežbu, které se i dá odpustit nutné plnění výzev. V předposlední fázi se ale tato podmínka stane příliš frustrující a nezábavnou, na což bohužel naváže naprosto bezduché finále.

Pěkná stylizace
Dynamický systém jízdy
Slušný soubojový systém