Postal 4: No Regerts Recenze Recenze Postal 4: No Regerts, šílenosti, která rychle omrzí

Recenze Postal 4: No Regerts, šílenosti, která rychle omrzí

Petr Jan Berka

Petr Jan Berka

11. 5. 2022 15:45

1. Jako Postal 2...až na to, že vůbec! 2. Svět, kterému ani nelze věřit

Série Postal se vrátila ze záhrobí, aby ještě jednou zkusila, jestli kombinace šílené hratelnosti a nevkusného humoru nebude fungovat tak, jako v éře druhého dílu. Jak po letech v předběžném přístupu vypadá pokračování s podtitulem No Regerts?

Od vydání nechvalně proslulého Postalu 3 uplynulo více než jedenáct let. Bohužel tento počin studia Running with Scissors nedosahoval ani svérázných kvalit, jaké jsme mohli vidět u jeho, dnes už legendárních, předchůdců. Byl to takový propadák, že se i samotní tvůrci rozhodli hru stáhnout z prodeje a oficiální stránka jen uživatele přesměruje na song Never Gonna Give You Up. Někdy v této době začala pohasínat poslední naděje pro další vývoj kultovní série. Bylo tedy příjemným překvapením, když jsme se dozvěděli, že čtvrtý díl v roce 2019 vstoupil do otevřeného přístupu, díky němuž si vydělal na dokončení a plné vydání. I když hra před pár týdny oficiálně vyšla, zůstává otázkou, jestli je čtvrtý díl s podtitulem No Regerts opravdu plnohodnotný.

• Doporučená cena: 849 Kč
  • Základní herní doba: 10 hodin
  • Česká lokalizace: Ne
  • Znovuhratelnost: Vývojáři přislíbili dodatečný obsah v podobě nových úkolů, pokud ale bude stav hry podobný tomu stávajícímu, nemá cenu se do Edensinu vracet
  • Humor: Celý průchod se za břicho popadat nebudete, ale občas se vám úsměv na rtech vykouzlí
  • Obtížnost: Pokud budete hlídat dostatek nábojů v revolveru, nebudete mít problémy
  • Možnosti úpravy oblečení: Výběr je ze tří různých barev županu a jednoho dámského setu s podvazky

Postal rozhodně není jedna z těch her, u kterých budete brečet ze srdceryvného příběhu, nebo budete nadšení z graficky téměř fotorealistického zpracování. Už od prvního dílu si zakládal na vlastním stylu, kde se spojoval záchodový a morbidním humor. Nutno podotknout, že takový styl se na moderní scéně počítačových her zas tak moc nevidí a své fanoušky si rychle našel. Ať bylo situace jaká chtěla, hra se nikdy sama nebrala vážně a při jejím hraním jste měl takový ten osobitý pocit relaxace, kdy jen tak proplouváte příběhem na vlně nadávek, násilí a pomůcek do postele.

Již zmíněný třetí díl ale pohřbil téměř vše, co Postal znamenal. Tam, kde se Postal 2 snažil být revoluční a vyzývavý, a dařilo se mu to, se Postal 3 osekal na střílečku s otevřeným, ale prázdným světem, která nebyla ničím zajímavá ani pro skalní fanoušky. V návaznosti na katastrofické přijetí a nulové prodeje tedy není divu, že trvalo déle, než tvůrci ohlásili čtvrté pokračování.

Postal 4 měl být návratem k tomu nejlepšímu, co jsme se sérií zažili. Byl slíben otevřený svět s větším množstvím úkolů ve stylu druhého dílu, primární pohled z první osoby i kočičí tlumiče. Zkrátka to vše krásné, co jsme znali a milovali. Slibem však nezarmoutíš, pohledy fanoušků se sice na studio upřely s očekáváním, ale produkt v předběžném přístupu v roce 2019 nevypadal tak, jak lidé čekali. Sice šlo jen o rozpracovanou verzi, i na ty poměry ale hra vypadala žalostně. Nyní se píše rok 2022 a hra byla oficiálně vydána. Že by nedodělky zmizely se ale říct nedá.

První
Poslední